Wat gebruiken jullie voor hele droge geïrriteerde handen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Cetomacrogolcreme met 10% vaseline van de apotheek, 2 euro en werkt super goed, we gebruiken het om de huid van ons zoontje met eczeem in te vetten.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben nu ook aan het smeren met vaseline. Ik word er knetterleip van dat mijn handen zo droog zijn. Doet echt zeer!
    Ben een grote buffetkast aan het schilderen, van de verf worden mijn handen droog, terpetine is niet fijn. Dan de droge kou buiten, de hete lucht verwarming binnen.
    Heb vanavond trouwens olijfolie op mijn handen gesmeerd, en ze daarna even 15 minuten in plastic handschoentjes gehad. Ze zijn weer lekker soepel.

3. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36

he die ga ik ook eens halen, heb zelf een erg droge schilferige huid in gezicht. is het duur?

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik gebruik uierzalf. Is niet vettig en trekt snel in.

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Bodylotion van nivea voor een enorme droge huid of gewoon die blauwe potten van nivea. Lekker een dikke laag smeren en dan verbandhandschoenen aan doen. Die kun je kopen van bij apotheek. Zijn witte katoenen handschoentjes, heerlijk zachte handjes heb je de volgende dag dan ^^

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik gebruik altijd uiercreme. Droge handen zijn hier dan altijd zo over.

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik heb het voorgeschreven gekregen van de huisarts..

De handschoentjes moest ik toen volgens mij wel zelf betalen, maar kan de prijs me niet meer herrineren, dus zal wel niet zo duur zijn geweest..

En de creme was dus gratis:)

8. Delta

Delta Niet meer actief

Die is inderdaad heel lekker en goed! Heb hem ook, ruikt heerlijk vooral :)

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook die van dr Swaab maar dan met de kamperfoelie. Heerlijke creme is dat. Manlief gebruikt het ook als hij van het werken (verbouwen) zijn handen helemaal kapot heeft.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.441
    113
    Nivea sos creme, witte fles, tube,pot, werkt,perfect hier

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn handen zijn ook helemaal kapot van droogheid.
    Momenteel smeer ik ze in (vergeet het alleen te vaak...) met BioOil, trekt super snel in en voelt niet vet.

12. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Repair creme, verkrijgbaar bij de apotheek, superspul, echt jaren gezocht naar goede creme en nu eindelijk gevonden, gebruik het nu 2 jaar en ik wil niks anders meer

13. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb vaak hele droge handen van het handen wassen op mijn werk. (werk in de zorg) Meestal gebruik ik Dove beauty hand cream. Handen worden er ongelovelijk zacht van en het ruikt heerlijk.

14. Onder water

Onder water Niet meer actief

Dit indd is een hennep product maar dit is het beste wat ik ooooit heb gebruikt voor kapotte handen!

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik gebruik van VSM de Calendulan creme voor ik ga slapen. Werkt bij mij super!
    Of de donkerblauwe pot van nivea, die hele dikke creme, alleen moet ik die niet gebruiken als ik hele hele droge handen heb, want dan gaat het prikken.

Deel Deze Pagina