Cetomacrogolcreme met 10% vaseline van de apotheek, 2 euro en werkt super goed, we gebruiken het om de huid van ons zoontje met eczeem in te vetten.
Ik ben nu ook aan het smeren met vaseline. Ik word er knetterleip van dat mijn handen zo droog zijn. Doet echt zeer! Ben een grote buffetkast aan het schilderen, van de verf worden mijn handen droog, terpetine is niet fijn. Dan de droge kou buiten, de hete lucht verwarming binnen. Heb vanavond trouwens olijfolie op mijn handen gesmeerd, en ze daarna even 15 minuten in plastic handschoentjes gehad. Ze zijn weer lekker soepel.
Bodylotion van nivea voor een enorme droge huid of gewoon die blauwe potten van nivea. Lekker een dikke laag smeren en dan verbandhandschoenen aan doen. Die kun je kopen van bij apotheek. Zijn witte katoenen handschoentjes, heerlijk zachte handjes heb je de volgende dag dan ^^
Ik heb het voorgeschreven gekregen van de huisarts.. De handschoentjes moest ik toen volgens mij wel zelf betalen, maar kan de prijs me niet meer herrineren, dus zal wel niet zo duur zijn geweest.. En de creme was dus gratis
Ik heb ook die van dr Swaab maar dan met de kamperfoelie. Heerlijke creme is dat. Manlief gebruikt het ook als hij van het werken (verbouwen) zijn handen helemaal kapot heeft.
Mijn handen zijn ook helemaal kapot van droogheid. Momenteel smeer ik ze in (vergeet het alleen te vaak...) met BioOil, trekt super snel in en voelt niet vet.
Repair creme, verkrijgbaar bij de apotheek, superspul, echt jaren gezocht naar goede creme en nu eindelijk gevonden, gebruik het nu 2 jaar en ik wil niks anders meer
Ik heb vaak hele droge handen van het handen wassen op mijn werk. (werk in de zorg) Meestal gebruik ik Dove beauty hand cream. Handen worden er ongelovelijk zacht van en het ruikt heerlijk.
Ik gebruik van VSM de Calendulan creme voor ik ga slapen. Werkt bij mij super! Of de donkerblauwe pot van nivea, die hele dikke creme, alleen moet ik die niet gebruiken als ik hele hele droge handen heb, want dan gaat het prikken.