oh oh wat een onzekerheid 1e kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moezel, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moezel

Moezel Lid

8 jul 2009
    28
    0
    0
    NULL
    zwolle
    #1 Moezel, 8 jul 2009
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
    dag mede ouders :)

Hier een beetje een onzekere moeder. Ik heb een zoon van nu bijna 7 maanden en ben net gestart met bijvoeding. Nu heeft hij sinds ik hier mee ben begonnen erg veel poepluiers, verschillende ook! is dit normaal? Tandjes zijn ook net door...

Verder is het buikdraaien nu ook begonnen:) erg leuk allemaal, maar ik vind het zo benauwd klinken wanneer hij op zijn buik ligt te spelen. Hij heeft ook vrijwel altijd een soort korte piep tijdens het uitademen, vooral wanneer hij enthouiast is herkent iemand deze ""benauwde" piep. HIj eet en drink goed!

Alvast bedankt

Groetjes

Floor

2. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi floor, ik was vooral in het begin erg onzeker. toen hij nog heeel klein was.

nu ook nog wel is hoor. de poep kan inderdaad door de voeding komen. je hebt het over veschillende, bedoel je dan de kleur? want dat is perfect normaal. eten ze worteltjes word het meer oranje, eten ze spinazie dan word het meer groenig...

die piep weet ik ook niet. als jamie enthiousast is en hij ziet mij bv terug na een lange dag op de creche dan wilt hij lachen maar dan ademt hij terwijl in... moeilijk om uit te leggen hoe het dan klintk! maar het klinkt een beetje alsof wij een uitroep van schrik doen.... weet neit of je me begrijpt :D maar ik denk niet dat jij dit bedoeld... als je volgende x naar het cb moet kan je het altijd eens vragen

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hee hallo,

Tja, hier ook een moeder van een meisje van 5 maanden die ook bijvoeding krijgt en zich op haar buik draait. Ik ben niet onzeker maar dat is misschien van nature zo... Als ze op haar buik draait ben ik er wel altijd bij, ze kan nog niet terug op haar rug en dan moet mama haar uiteraard altijd weer terugdraaien :) Ik vind het wel akelig als ze haar in haar bedje zou omdraaien met slaapzak en zo, maar tot nu toe heeft ze dat nog niet gedaan, al hebben we wel sinds de geboorte een aerosleep in haar wiegje, dat vind ik een veilig idee. En de poepluiers: als ze bijvoeding krijgt is het heel normaal dat je de worteltjes en boontjes terug gaat zien in de luier :D en als het meer en vaker een poepluier is kan dat ook met tandjes te maken hebben. Succes...en niet te onzeker zijn, moeder zijn is inderdaad niet altijd makkelijk!!

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Fijn he zo moederen!! Die onzekerheid heb ik nu ook weer, zelfs bij een 2e kindje. Niks is hetzelfde en daardoor blijf ook ik soms onzeker over hoe ik het moet doen. Jasmijn was echt een ander kindje dan Madelief. Die onzekerheid wordt wel minder naarmate ze groter worden. Bij Jasmijn heb ik nog weinig onzekerheden meer. Ze kan dingen aangeven en dat scheelt wel. Maar ja Madelief is een anders verhaal, omdat in haar nog niet goed ken is het elke keer weer gissen naar haar huiltjes. Het komt goed en zo lang ze vrolijk zijn en goed poep- en plasluiers produceren (in wat voor samenstelling dan ook...) is het naar mijn idee goed. Veel succes ermee!

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik zit in dezelfde situatie als, ben ook net begonnen met bijvoeden en ook Luca heeft zijn eerste tandjes gekregen. Voorheen 1 poepluier per dag en nu wel 6!!!!!! Dat komt volgens mij echt door de tandjes.

Luca rolt ook al een tijdje van rug naar buik maar rolt nog niet terug. Hij deed dat altijd overdag gewoon in zijn kleertjes.

Ik vond hem vanmorgen dus op zijn buik in bed. Hij heeft zich dus voor het eerst in zijn slaapzak met lange mouwen die we onder de matras stoppen omgedraaid :$:$:$. Hij lag gedraaid in zijn slaapzak. Dat vond ik toch best wel schrikken. Moeten we het maar goed in de gaten houden voorlopig.

Weer zoiets wat je onzeker maakt.

Veel liefs
    Nataly

7. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Bas heeft ook andere poepluiers. Als hij wortelen gegeten heeft dan is het oranje en bij bruine bonen is het bruin. En het zijn er veel meer dan voorheen.

Bas heeft ook af en toe een piep, maar hij is vaak verkouden en hij heeft ook koemelkallergie. Hierdoor heeft hij het soms benauwd. Wij hebben ventolin hiervoor. 1 x puffen en het is over.

Wat het bij jouw kindje kan zijn kan ik niet zeggen. Daarvoor kun je het beste contact opnemen met je huisarts.

Deel Deze Pagina