Trotse mama van een kletskous

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Even vertellen hoe trots ik ben hoor :D

Julia is de laatste tijd zo veel aan het kletsen. Voor haar verjaardag zei ze alleen nog maar papa en bap (= lamp), maar nu kent ze inmiddels al meer dan 30 woordjes!!!

Sinds een weekje kan ze ook oren, neus, ogen, mond, kin, wangen, haar, buik en voeten aanwijzen, en haar, neus en oog kan ze ook zeggen (haa, tuss en ogggg). Ook kent ze de geluiden van een eend (kwak kwak), schaap (bee), vogel (pieppiep), muis (pieppiep), hond (fff) en poes (bauwwww). Ze begrijpt ook ontzettend veel en kent dus ook al best moeilijke woorden vind ik, zoals fiets (tiets), toete (Toeter), banaan (balabla), drinken (tikke), bal, klaar, kaas, en zo nog een heel rijtje meer.

Julia liep heel snel, dus ik had eigenlijk gedacht dat ze met praten nog wel even op zich zou laten wachten. Je hoort wel eens, als ze snel zijn met het ene... Maar madam was het daar niet mee eens! Ik ben razend trots op haar!!!! Over 2 weken weer naar het CB, zullen we ze eens even wat laten zien ;)

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat leuk zeg, zo'n kletskous :) Hier ongeveer hetzelfde. Het gekke is wel dat dochter uit zichzelf wel woordjes gebruikt, en consequent is daarmee ook, maar als ik zeg 'zeg eens poes' kijkt ze me aan van 'haha, mama, ik ga toch geen póes zeggen!', terwijl ze dus wel uit zichzelf poes zegt tegen de poes.
    Waarom moet je over twee weken naar het CB..? moet je met 15 maanden ipv met 14 maanden?

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    oh dat lijkt me prachtig!
    hier bijna de 1e verjaardag maar verder dan papa en mama komen we niet. en dan nog worden die woorden amper echt gebruikt..
    meisjes sneller met praten?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geweldig he? En het gaat straks nog harder!! Lekker genieten!

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Danabelle, ze doet het hier aardig op commando. Niet als ik zeg 'zeg eens...', maar wel bij 'wat is dat?'. Ik moet idd pas later naar het CB. We lopen een paar weken achter vanwege onze verhuizing van Duitsland naar NL. Vind het wel lekker. Alle prikjes ietsje later, kan geen kwaad.

6. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Oh wat leuk lijkt me dat!

Mijn zoontje begint nu ook redelijk te kletsen, kan papa en mama zeggen (mama was zijn 1e woordje :D), zegt ineens als hij iets laat vallen ooh ooh (met z'n hand voor z'n mond, echt zo schattig), zegt aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai (als hij de kat terroriseert) en kan op zijn manier nog een keer zeggen (klinkt als nokee??).

Ik ben ook trots, mijn zoontje is niet zo heel snel qua ontwikkeling maar is vlak na zijn verjaardag begonnen met optrekken tot staan en loopt nu rondjes langs de tafel!!! :D

7. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Super goed zeg! ze is nog best jong zie ik! zo zie je maar die kleintjes snappen en kunnen meer dan we verwachten.
    Mijn dochter kan nu ook aardig babbelen. nog geen hele zinnen maar ze kan dingenw el benoemen

haha wat betreft het CB.. als ik daar kom is ze opeens de rust zelf.. geen woord komt er uit dan :p

8. Willeke1987

29 jan 2009
    87
    0
    6
    Vrouw
    haha hier word ook al allerlei woordjes geoefend en t lukt aardig.
    bij ons doet ze haar trukendoos alleen thuis open en bij anderen houd ze stijf haar mondje dicht. Na ongeveer een kwartiertje gaat ze dan helemaal los maar ja das te lang om ook op het CB de kunsjes te laten zien dus daar zullen ze wel zeggen dat ze wat achterloopt HAHAHAHA ik lach ze allemaal uit dan :p

9. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Leuk hé zo'n kletskous. Wij hebben er hier ook eentje lopen. Ze heeft al een ganse woordenschat, en bijna wekelijks komen daar nieuwe woorden bij. Ze kan al een ganse dierentuin opnoemen en herkennen, ze kan haar lichaamsdelen benoemen. Ze kan ook heel wat namen, ... en nog wat dingen. Ze was wel niet zo snel met het lopen ze was 14 maand en een half, maar met praten is ze dus wel snel. Soms wel tot grote ergernis van mama en papa. Het is altijd zeer gezellig dat je ergens naartoe rijdt met de auto en dat er op de achterbank een kleine meid haar ganse woordenboek zit op te zeggen.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Stephanie, zo herkenbaar! Haha! En ze leren ook heel snel. Julia is gek op boekjes kijken, en die vraagt de hele tijd wat alles is. Heel erg leuk om te zien.

Op het CB, haha, die heb ik al eerder versteld doen staan. Julia werkt aardig op commando. Toen ik met 11 maanden vertelde dat ze al gewoon echt kon lopen, keek ze me raar aan... Ik zette haar op de grond en ze liep zo weg. Die vrouw keek zo :$ En ging toen prutsen met haar schema, want dat past op die leeftijd nog niet in het tabelletje wat ze hebben :D Deze keer kreeg ik een vragenlijstje om in te vullen, met 1 lijntje voor 'kent ze al wat woordjes?'. Ik heb maar verwezen naar een andere bladzijde :D

Trouwens gisteren proberen wat filmpjes ervan te maken.
    YouTube - Julia kletsen
    YouTube - Julia is de knapste ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Superknap hoor!

Eva was geloof ik ruim 1,5 jaar voordat ze wat meer dieren na kon doen. Op de leeftijd van Julia deed ze wel een eendje na (kaka), moest ik wel een badeendje laten zien ;). Verder kon ze toen al best aardig praten, kon haar eigen naam al zeggen (zo leuk!), Nijntje, bal en dat soort dingen. Op dat moment ging ze net ook los lopen. Dus het kan best samengaan inderdaad. Ik weet nog wel dat ik de ontwikkelingen toen ineens zo snel vond gaan!

12. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Oh wat leuk allemaal!! Mijn zoontje van bijna 13 maanden zegt nog niks hoor. Af en toe lijkt het op mama als ie iets zegt en voor de rest is het dada, tata, tete en papa (te pas en te onpas, dus niet per se bij papa).
    Als ik zeg 'wat is dat?' en ergens naar wijs, reageert hij stoicijns en speelt hij gewoon door met zijn autootje. Ach ja, voordat hij naar de basisschool gaat, zal hij wel praten. Maar het lijkt me zo leuk, ben toch wel beetje jaloers als ik jullie verhalen lees!

13. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Op het CB, haha, die heb ik al eerder versteld doen staan. Julia werkt aardig op commando. Toen ik met 11 maanden vertelde dat ze al gewoon echt kon lopen, keek ze me raar aan... Ik zette haar op de grond en ze liep zo weg. Die vrouw keek zo :$ En ging toen prutsen met haar schema, want dat past op die leeftijd nog niet in het tabelletje wat ze hebben :D Deze keer kreeg ik een vragenlijstje om in te vullen, met 1 lijntje voor 'kent ze al wat woordjes?'. Ik heb maar verwezen naar een andere bladzijde :D

hahaha wat ontzettend cool!!! Jij glimmen natuurlijk:D!!

Deel Deze Pagina