aan oortjes frunniken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moesje83, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Hallo allemaal

mijn zoontje is nu bijna 6 maanden, en sinds een paar dagen is ie n beetje hangerig enzo ik dacht zelf aan n sprongetje maar nu viel me vandaag op dat ie af en toe aan zn oortje aan het frunniken is, en hij heeft ook hele rode/ schrale wangetjes van het kwijlen. Hij heeft verder geen koorts of ziet er ziek uit en is nog gewoon heel alert. Maar toch vindt ik het vreed dat gefrunnik aan zn oortje iemand enig idee wat dat kan zijn, of toch maar even de HA bellen? alvast bedankt

Groetjes Marloes

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heeft Lena ook heel vaak, de rode wangen ook, en het kwijlen (en echt niet van de tandjes, ze heeft al drie maanden maar 2 tandjes :D) maar dat aan het oor zitten is altijd een teken van IK BEN MOEEEEE!

We dachten eerst ook aan oorontsteking toen ze het voor de eerste keer deed, maar het bleek gewoon een teken van moeheid te zijn.

Dus wellicht een idee om m naar bed te brengen dan? Zeker als ie voor de rest gewoon lekker wakker is...( dus niet ziekig ofzo)

3. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    dank je tuurlijk dat klinkt erg logisch dat ik daar niet aan gedacht heb

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha dat is toch niet gek dat je dat niet verwacht? Hee ik heb me een slaap, laat ik aan mijn oor gaan trekken :-s .... Babylogica he ;)

5. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    tandjes?

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Aan de oortjes friemelen is hier ook een teken van vermoeidheid.. Rode wangen en kwijlen kan duiden op tandjes..
    ;)

7. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hier was het toen een teken van een oorontsteking.
    Maar het kan natuurlijk ook een teken van vermoeidheid zijn.
    Ik was blij dat ik het toch even had laten nakijken door de dokter.

8. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Hier is het ook een teken van oorontsteking. Bij vermoeiheid wrijft ze in haar oogjes.

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier zit ze heel vaak aan haar oortjes, tijdens het drinken, in bed, als ze moe is, als ze verkouden is noem maar op. Het wordt wel erger nu er tandjes aan het doorkomen zijn. Heb het laatst aan HA gevraagd maar zei dat het niet altijd een teken was voor oorontsteking, vaak hebben ze dan ook koorts en zijn ze hangerig, dat zou je echt wel merken volgens hem. Maar als je het niet vertrouwd zou ik er altijd even mee langs de HA gaan.

10. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

aan oortjes zitten en rode wangetjes zijn hier een duidelijk teken van vermoeidheid, ze gaat dan ook naar bed toe.

11. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Hier is dat ook een teken van moeheid. In heb begin dacht ik ook onmiddellijk aan een oorsteking, maar het oortje zag niet rood en hij had duidelijk geen pijn.

12. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    om de verwarring compleet te maken:
    ik las pas ergens dat aan de oortjes zitten ook met tandjes te maken kan hebben

;)

13. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    het kan dus allemaal, nou ik moet woensdag toch naar het CB dus dan vraag ik het wel even na voor de zekerheid, maar ik heb niet het idee dat hij pijn heeft.

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    aan de oortjes zitten kan ook zeker een teken van tandjes zijn, hihi. Zoë heeft dat in iedergeval wel.

Bij oorontsteking hebben ze naast pijn als je aan het oortje komt ook problemen met zuigen/drinken, want dat doet ook pijn.

twinny

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva doet het ook, tot bloedens aan toe helaas... en dat doet ze in bed zodat ik er dus geen zicht op heb. En momenteel ook schrale wangetjes.

Hier komt tand nr. 8 en kies nr. 1 door, dus dat zal het wel zijn denk ik. Verder heeft ze ook veel zure poepluiers. Maar ze is gelukkig nog steeds de vrolijkheid zelve! (je hoort altijd over drama's als de kiezen doorkomen...)

16. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Het kan gewoon een teken zijn van:Ik ben moe maar als hij echt er naar gaat grijpen en als het zeer doet als je eraan komt dan heeft hij waarschijnlijk ooronsteking.

Als je je meer op je gemak voeld als er door een ha naar hem gekeken is moet je gewoon gaan,dat doe ik ook als ik twijfel of het toch niet goed voelt!

17. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    snoopy: kiezen waren er hier ineens, 4 tegelijk. Wij waren ons geheel op de 4 voortandjes aan het concentreren die er 6wkn voor nodig hadden om door te komen en toen bleken de kiezen er ook te zijn. Wat hier echt een drama is, zijn de hoektanden!

twinny

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Twinny, wat grappig! De kies is verder dan de hoektand, ik ben dus benieuwd of ze er nog last van gaat krijgen.

19. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Het was gelukkig geen oorontsteking zeiden ze op het CB. Misschien heeft ie gewoon ontdekt dat daar een oor zit hahahaha

20. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Vaak een teken dat ze moe zijn hoor. Tenzij als ze er bij huilen en erge pijn hebben en er steeds naar grijpen kan het duiden op een oorontsteking

Deel Deze Pagina