Zoals mijn titel al zegt ben ik benieuwd wat voor leuke dingen jullie met je kindje doen als hij of zij uit school is!!!
Nou hier niet veel meer hoor,we zijn meestal 15:15 thuis ,dan mogen ze iets lekkers en wat drinken en dan gaan ze lekker spelen.We eten om 17 uur
Niet zoveel eigenlijk, hier komt ie om 15 uur uit dan even wat drinken, snack even klessebesse en dan is ie vrij moe dus als ie rust wilt gaat ie even op zijn kamer spelen en andere even tv kijken. Soms doen we een spelletje of even een klein boodschapje doen maar ik probeer te eten rond 17 uur dus dat is dan al vrij snel voorbij.
nou niet zo heel veel...ze komt gemiddeld om 15.45 met de bus thuis. Dan is het iets drinken en soms iets te eten alvast (fruit, koekje, boterhammetje) En dan is het al bijna etenstijd... Dochter wil altijd tv kijken om ff te ontspannen, dat heeft ze echt nodig na een drukke dag hoor. Vaak helpt ze me met koken als ik nog bezig ben...soms geef ik haar de stofzuiger of een doekje en dan doet ze helpen 'poetsen'. Ze is al snel tevreden hihi
Mijn zoontje is trouwens 5 jaar oud, zouden jullie de leeftijd van jullie kindjes er misschien ook bij willen vermelden. Leuk trouwens al jullie reacties Wil gewoon weer wat ideetjes op gaan doen en ben daar niet zo heel crea bea in!
Donderdagmiddag ben ik alleen met de oudste, ze is dan om 12.30 klaar. Vaak gaan we dan een broodje eten in de stad en ff naar de bieb ofzo. Ze geniet hier zo van. En ik ook! Op de overige dagen eerst beetje tv kijken om uit te rusten. Dan ptoberen we altijd nog hier voor buiten te spelen als haar kleine zusje slaapt.
Onze oudste is 4. Als ze uit school komt zijn we vaak rond kwart voor 4 thuis. Dan wat lekkers eten en drinken en vaak wil ze dan nog met iemand uit de straat spelen of thuis lekker tv kijken. Rond half 6 eten we.
Als we thuis komen is het rond half 4 en dan wil ze eerst even lekker bijkomen en soms gaat ze met overbuufmeisje spelen of die komt hier spelen en op maandag gaat ze naar ballet. Die middagen zijn zo om en doe je eigenlijk niks. Op woensdag en vrijdagmiddag is ze vrij en dan mag er iemand komen spelen of gaat ze ergens anders spelen. Echt entertainen doe ik niet meer, vaak regelt ze het zelf wel.
Beetje tv kijken, puzzelen, memory... Dan helpen koken of gaat ze zelf een spelletje doen. Niks te wild meestal, ze is van school al moe genoeg. Ze is bijna 4 trouwens.
Hier is dochterlief ruim 4. 2 dagen per week haal ik haar zelf uit school.. Vaak blijven we even hangen op het schoolplein bij het klimrek en lopen daarna met nog 2 kindjes en ouders richting huis. Soms maken we een pitstop onderweg omdat ze bij een vriendinnetje wil spelen, soms ga ik mee voor een kopje thee. Anders lopen we door naar huis en is het vaak 4 uur geweest tegen de tijd we thuis zijn. Samen een kopje thee met een spelletje of puzzel en dan is het alweer tijd om te gaan koken. 2 dagen haalt oma haar met de auto.. Dan gaan ze meteen naar huis en spelen ze thuis met de playmobil of komt het buurmeisje hier spelen. Dus niet heel crea hier ook... Maar ik vind het fijn om nog even over school te praten en zeker in combinatie met thee en puzzel/spelletje is dat altijd gezellig.
Wij zijn rond 15.15/15.30 thuis. Dan kopje thee met een appeltje of wat (anders) lekkers. Daarna gaan we vaak knutselen (plakken, kleien etc) of samen kleuren of tekenen. Of ze gaat zelf spelen met haar broertje. Puzzelen etc. Bij mooi weer gaan we naar buiten, in de tuin rommelen (zandbak) of naar de speeltuin / kinderboerderij. Ik kijk echt uit naar wat warmer weer, dan alleen maar buiten . Spelen mag ook altijd. Voorlezen. Heel zeldzaam: filmpje kijken. Vanaf 17u mogen ze Kindertijd/Sesamstraat kijken en dan ga ik koken.
Ik kijk ook echt heel erg uit naar het betere weer, mijn uk heeft hier een heerlijke zandbak en een speelhuis gemaakt door papa. Vind het erg moeilijk om deze "binnen" dagen LEUK door te komen. Vandaag was mijn schaap zo moe dat hij zijn lievelingsknuff, die ik vandaag mee naar school had genomen om 15:00 uur, omarmde en zonder mokken mee naar huis ging, is ook wel een van de eerste keren dat hij het zo doet hoor!!!! Normaal wil hij altijd afspreken bij een schoolvriendje, maar vandaag niet.... beetje te drukke carnaval gehad denk ik!
We zijn om 15.15 thuis en dan wilt mijn oudste van bijna 5 jaar echt ff uitrusten. Kijkt ze tv met wat te drinken en koekje/fruit. Rond 16 uur gaat TV uit en gaat ze in de tuin spelen met zusje of binnen spelen of mij helpen met koken. En als ik klaar ben met koken en papa is nog niet thuis dan lekker dansen op harde muziek en stoeien. Woensdag en vrijdag middag is ze vrij en dan speelt er een vriendin bij ons of ze gaat bij een vriendin spelen. En anders samen naar de bieb/speel-o-theek/op bezoek bij iemand