Wat geef je je kind mee als tussendoortje op de basisschool?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MarisB89, 2 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik vind het trouwens ook belachelijk dat je kind er op wordt aangesproken. Dat je ouders een mailtje stuurt of vraagt er rekening mee te houden; prima. Maar daar kan het kind toch niks aan doen?

A la Martien Meiland; Wat een gezeik :rolleyes::roflmao:

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat dus. Mijn kind hoeft daar niet op aan gesproken te worden. En maandag is ons door de directrice als nog iemand van school beloofd dat dat niet meer gebeurd. Dat de communicatie naar ouders toe gaat zijn. En dan flikken ze het gister weer. Ik ben woedend.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Bij de kleuters mogen ze echt alleen fruit mee krijgen. Ik heb van M nog niet gehoord dat iemand een koek (of iets anders) mee kreeg. Van Q hoor ik dat er 1 kindje in de klas zit dat (bijna) elke dag oreo koekjes mee krijgt. De rest echt fruit of groenten.
    Q krijgt soms als we op zondag sushi hebben gemaakt op maandag wel een beetje sushi mee. Dat zal ook niet iedereen normaal vinden.

Kinderen die komen spelen vinden onder ‘iets lekkers’ ook gewoon komkommer en gesneden appel met wat kaneel enzo vallen. En het is echt niet zo dat ze ‘s middags niks anders mogen kiezen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  4. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    #64 ShineBright, 4 nov 2020
    Laatst bewerkt: 4 nov 2020
    Mijn dochter is sinds vorige week aan het wennen en geef haar fruit of snoeptomaatjes mee of koekjes. En in verband met continurooster krijgt ze ook boterhammen mee voor de lunch. En een beker met water of limonade.

Bij onze school hebben ze alleen op woensdag fruit en water dag dus de rest van de week mag je meegeven wat je wilt. Nou ja geen chocoladerepen of frisdrank ofzo maar je wordt er niet op aan gesproken als er een keer wat ongezonds in de trommel zit.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.936
    5.242
    113
    Home
    Kinderen zitten op een gezonde school
    Krijgen 3 x per week fruit van school
    En drinken mag alleen water, thee of melk

Ik geef om. 10 uur fruit mee
    Appel/druiven/banaan

12 uur
    Brood en 1 Dopper met water die ze kunnen vullen

6. Luiaard

Luiaard Lid

3 jul 2020
    36
    42
    18
    1x per week een pakje+koekje, de rest van de week fruit/groente+water.

Als lunch meestal gewoon brood, maar ook wel eens een pannenkoek, tosti, pasta, omelet of wraps. Gelukkig doen ze daar hier niet moeilijk over, wat een gezeur. Qua drinken bij de lunch: water, ranja of melk.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Fruit, of wat tomaten en stukjes komkommer, maar ook wel eens een liga of ontbijtkoek en water.

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.587
    13.829
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier ook ma-woe-vr fruitdag en di-do mogen ze een koekje mee naar school ipv. fruit. Maar wij geven alleen op donderdag een koekje mee.
    Verder idd. gewoon water. Nou drinkt ie op school merkbaar wel minder dan thuis. Misschien dat ik eens wat fruit in het water moet doen.

Hier eten ze nog gewoon thuis tussen de middag dus geen bento-box hier vooralsnog :p

Qua fruit probeer ik het altijd wel een beetje feestelijk te maken door bijvoorbeeld een gezichtje op de banaan te tekenen of een bloemetje van een mandarijntje te maken :)

En verder idd. fruit met groente afwisselen zoals komkommer, tomaat, bloemkoolroosjes oid.

Snoeptomaatjes met bolletjes mozzarella is ook leuk voor de afwisseling!

Of mini pannenkoekjes.
    Desnoods met een leuke bakvorm uitgestoken (dat kan ook heel goed met brood).

9. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.206
    1.058
    113
    Vrouw
    Eigenlijk elke dag fruit groente en water. Tussen de middag meestal brood voor de jongste, de oudste wil graag rouwkost of een cracker oid. Had leuk bento geprobeerd, maar dochters wilde net als de rest boterhammen :oops:

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.029
    5.247
    113
    Hier hebben ze gelukkig een gezond beleid. Ieder kind heeft 2 bekers (pakjes mogen niet ivm ongezond en teveel romnel/slecht voor het milieu) en daarnaast een trommel.

Ik heb al jaren dezelfde mepal bekers 1 met melk en 1 met ranja (zeer verdund).

Daarnaast een bentobox (yumbox) met 2 boterhammen, dagelijks groente (tomaat, komkommer wortel) en fruit (appel, peer, mandarijn, zomerfruit zoals bessen of frambozen en winterfruit zoals kaki).

Ook geef ik dagelijks wat ongezoute nootjes of rozijntjes mee.

Ipv brood heb ik wel eens een wrap, quiche, krentenbol of rijstewafel gedaan.

Absoluut geen zaken als koek, snoep dus ook geen liga, chocolade koekjes, hagelslag (smeren alles onder) of ontbijtkoek. Veel van die repen zitten bomvol suiker.

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.029
    5.247
    113
    Ik vind het trouwens prima dat kinderen en ouders worden aangesproken op ongezonde voeding. En dat een leerkracht zegt (op een nette manier) je mag hier geen koek neem maar weer mee naar huis. School is immers om te leren en daarbij is het beleid voor alle kinderen hetzelfde. Het zou niet kloppen als 1 kind een bak vol koek en snoep heeft terwijl daar niets van wordt gezegd.

Ik weet van een bevriende leerkracht op een achterstandsschool dat veel kinderen daar geen idee hebben van gezonde voeding. Vol worden gestopt met ongezonde zooi vol suiker (waardoor ze veel te druk worden in de klas). En een zak vol repen van de action meekrijgen. Ontbijten met cola of chips (dat is van aardappelen gemaakt juf dus gezond....).

Ze heeft wel eens tokkie ouders aan het bureau gehad dat hun kind best die grote marsreep op mocht eten want hij lust geen brood....

Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Hier op vrijdag koekjes en limonade dag, de andere dagen twee boterhammen (1 met appelstroop en één met Vega worst) en als tussendoortje fruit of bijvoorbeeld worteltjes en tomaatjes. Daarbij een beker water en melk (ze mogen behalve vrijdag geen limonade)

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Bij mijn destijds kleuterzoon ging het zo ver dat alle ouders uit de klas een brief mee kregen dat al die koekjes in de klas ervoor zorgden dat de kinderen met fruit dit weigerden omdat ze ook koekjes wilden.

Ik moet zeggen dat mijn zoon na die brief ineens wel altijd braaf zijn fruit at op school.

En bij ons krijgen de kinderen wel fruit mee, maar dat zegt natuurlijk iedereen hier :D

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Energydrink :roflmao::roflmao:
    Moet niet gekker worden hoor!

Deel Deze Pagina