Hoi, Zondag had mijn zoontje overgegeven nadat ie een hele tijd op een lig schommel had gelegen. Ik dacht dat hij daar misselijk van was geworden. Later vond ik hem wat warm geworden maar hij sliep goed en was verder okee. Gister niets aan de hand tot de avond. Hij werd huilend wakker, en bleef maar huilen. Kon hem niet stil krijgen, hij voelde alleen warm aan. Met de oorthermometer had hij 37.8 dus dat zal nog een paar graadjes hoger hebben gelegen. Omdat hij niet stopte met huilen heb ik hem een zetpil ingedaan en niet lang daarna sliep hij. De rest van de nacht ging prima. Vanmorgen was hij weer warm/heet. Heb hem nog niks gegeven aan zetpillen. Hij had een glas melk gedronken. Later een pakje sap wat hij gelijk weer overgaf en net nog een glas melk. Hij heeft geslapen en eet verder niets. Hij is duidelijk ziek, chagerijnig maar verder wel zihzelf. NU dacht ik aan een virus maar net viel me op dat zijn linkeroortjr heel vies is. Dit heeft hij voor het eerst. Betekent dit dat hij een oorontsteking heeft? Hij geeft namelijk geen pijn aan. Hij is bijna nooit ziek, nu is hij 3 jaar en een paar maanden dus vandaar dat ik me afvroeg of jullie een idee hebben of dit met de koorts te maken heeft. Alleen iets aan je oor veroorzaakt geen overgeven toch? Nou ben beniuewd. Als hij morgen nog koorts heeft ga ik donderdag wel met hem naar de huisarts. Voor nu is daar nog geen reden voor.
De eerste keer dat onze dochter een loopoor had, heeft ze ook overgegeven. De pijn is meestal over als het oor gesprongen is (en je dus een loopoor ziet). Als je zoontje verder niet heel ziek is, dan zal de huisarts inderdaad niet veel doen is mijn ervaring.. Beterschap!
Dank je wel! Het is alweer over. Vandaag geen koorts meer en hij eet weer en speelt. Wel nog chagerijnig maar verder prima dus.
Ja, klinkt idd als een oorontsteking. Overgeven kan daarbij horen, maar kan ook evengoed een (ander) virusje zijn. Fijn dat hij weer opknapt
Rozemarijke, bedankt voor je reactie. Hij heeft toen hij 1 was een oorontsteking gehad, en toen hij 2 was. Beide keren gaf hij geen pijn aan zijn oren aan. Na 3 dagen koorts ging ik dan naar de huisarts en bleek het dus een oorontsteking waarvoor AB moest worden gegeven. Nu is hij dus 3 en weer heeft hij geen pijn aangegeven. Alleen koorts en overgeven waardoor ik niet meteen aan zijn oortje dacht. Maar gelukkig is het dit keer vanzelf overgegaan.
Vandaag toch even naar de huisarts eweest omdat hij steeds in de avond wakker wordt en niet meer kan slapen. Hij huilt dan veel dus ik dacht ergens pijn. Daar bleek echter geen oorontsteking. Maar zijn keel heeft ze niet kunnen bekijken. Hij verzette zich hevig en hield zijn kaken geklemd. Nu heeft ze voor de zekerheid toch antibiotica voorgeschreven ivm mogelijke keelontsteking dus (wat ze niet heeft kunnen vaststellen omdat ze niets heeft gezien) en vanwege dag 5 verhoging/koorts. Bij haar was zijn temp 38.1. Maar ik wil eigenlijk niet zomaar AB geven als niet zeker is waarvoor. Wat zouden jullie doen? Ik heb het wel in huis, een kuur van 3 dagen, 1 keer per dag geven. Ze zei als hij morgenochten weer wakker wordt met koorts of verhoging dat ik het dan moest beginnen.
Ik zou zelf even wachten met die AB, omdat hij vanwege het overgeven eerder ook gewoon een virusje onder de leden kan hebben dat gewoon nog even nodig heeft. Zou eerder dan even een zetpil geven voor het slapen gaan en zien of het daarmee beter gaat met slapen.
Ik snap er niks meer van. De zesde avond dat hij huilend wakker wordt en elke vijf min blijft huilen. Hij geeft nog steeds pijn aan de oren aan maar die zijn dus donderdag nagekeken. Moet ik terug? Vandaag voelde hij niet warm aan. De AB ben ik dus niet mee begonnen.
oorontsteking kan in een paar uur zomaar opkomen, eerst geen last daarna wel. Misschien had hij eerst een oorontsteking ene kant, en is die weg gegaan na een paar dagen en nu aan de andere kant.... Daar kan je ook goed misselijk van zijn, van de pijn. Ik zou dus nog eens terug gaan en ff laten kijken weer, misschien wil hij nu wel in zijn keel laten kijken. beterschap!
Dank je wel ! Hij slaapt trouwens weer goed na een zetpil. Gisteren had ik er een ingedaan voor het slapen en toen werd hij maar kort wakker. Vandaag weer niet omdat hij geen verhoging of koorts had en dat was dus weer drama. Maar ongeveer een half uur geleden alsnog een zetpil ingedaan en nu slaapt hij weer vast. Daarvoor steeds slapen, huilen, slapen, huilen enz.
lijkt dan wel idd op oorpijn, het liggen doet pijn..... en de zetpil haalt dat weg waardoor ze meteen in slaap vallen, tenmisnte die van mij altijd wel.