wat geef je kado bij communie??

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ben helemaal niet thuis in dit soort dingen maar mijn neefje heeft over 2 weken zijn 1e comunie ofzo:(
    wat geef je dan kado weet iemand wat gebruikelijk is?

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat ligt eraan of je iets religieus wilt geven. dan zou je een ketting met een kruisje of een kinderbijbeltje kunnen geven. anders kun je gewoon een normaal kadootje geven. want veel kinderen rond die leeftijd erg leuk vinden is centjes. je zou op een originele manier geld kunnen geven. bijv. allemaal munten in een ballon proppen en die opblazen en een communiekaart eraan hangen.

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

persoonlijk zou ik niks religieus geven, kindjes van die leeftijd (althans ik toen..) geven niet zo veel om de betekenis erachter, maar meer om het krijgen van cadeaus.
    ik ben zelf echt totaal niet gelovig, heeft me ook nooit iets geinteresseerd, maarja, ik wou een nieuwe fiets en een mooie jurk ;)

religieuze dingen zou ik eerder geven als opa/oma zijnde, of als peetoom/tante, dus zou gewoon kijken naar wat hij leuk vind.

4. Ik geef altijd geld

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    maar hoeveel geef je dan aan een kind die 8 jaar is bijna? wij hebben ook communie in april van vrienden van ons en daar het zoontje van.

Toen petekind van mijn man zijn communie deed heeft hij van ons een swatch horloge gekregen. maar dat vind ik te duur voor iemand die geen familie is.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    bedankt allemaal
    ik kan dus gewoon een kadootje geven heb ik al door.
    dacht dat ik iets speciaals moest kopen

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Traditiegetrouw hoor je "bruikbare" kadootjes te geven (geen speelgoed/snoep). Het meest traditioneel is een bestek(setje). Ik ben wel katholiek opgegroeid, maar mijn man en mijn broer (en schoonzus) hebben daar helemaal niets mee, dus geen communies meer in onze familie. Vind ik zelf wel jammer. We hebben allemaal ons eigen besteksetje nog van vroeger, vind ik eigenlijk wel mooi, zelfs die van mijn grootouders zijn er nog.
    Ander servies kan ook (eigen beker, bordje enz), of een spaarpot, kleren enz.

Deel Deze Pagina