Wat geef je op een bruiloft?

Discussion in 'De lounge' started by Humphy, Jul 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wil je dan ook geld hebben als mensen om de koffie komen of een avondje gezellig op visite komen?
    Wie weet eten en drinken ze wel voor 15 euro pp?

2. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel
    hahah is t nog gezellig hier?

had daarnet gepost en kwam even kijken voor reacties,zie ik de verkeerd opgevatte meningsverschillen e.d. voorbij komen...

trouwens... trouwen bij de Mac lijkt me ook wel stoer :p Ik zou dan trouwens wel voor KFC gaan :D :D

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou goed dit is de laatste keer dat ik reageer, maar wat ik tussen " " had gezet heb je wel gezegd want dat heb ik gekopieerd uit jou berichtje.

Maar uiteraard mag ook jij hier gewoon je mening geven, dus maak je geen zorgen.

nou meiden, toedels ik smeer 'm, want dit is inmiddels weer uitgelopen op een oeverloze discussie.

4. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel

hahaha die vind ik eigenlijk wel leuk.... ik ga gelijk een bordje bij de deur hangen!

(grapje!)

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mejojo: tuurlijk mag je je mening geven maar het komt soms, hier en daar en beetje rot over misschien op sommige mensen. kijk ik moet rond komen van een uitkering op het moment en al heb ik misschien wel 100 euro over voor iemand die ik erg lief heb.... mijn kindje gata altijd en ever voor op alles en iedereen. dus zelf zou ik er wel minder voor willen eten maar mn kind? never!!!!! snap je een beetje wat we bedoelen. snap jou ook hoor maar misschien proberen het iets tactischer te omschrijven wat je bedoelt!

6. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Een hele discussie zie ik! Maar volgens mij scheelt het trouwens ook erg waar je woont. Ik weet dat ze in Twente (waar ik nu woon) veel guller geven dan in Gelderland (waar ik vandaan kom). Daar is het ook nog normaler om met kadootjes aan te komen, terwijl in Twente bijna alleen geld wordt gegeven.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ook ik moet rondkomen van een uitkering, en ook mijn kindje gaat altijd voor !!! en ja ik kan soms bot overkomen maar dat is niet mijn bedoeling, soms is dat mijn enige manier om dingen uit te kunnen leggen,

sorry

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ja ga lekker zo doen ;)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Weet je wat ik belachelijk vind?

Dat als je wordt uitgenodigd en er van je verwacht wordt dat je veel geld geeft.

Als je het niet kunt betalen geef dan ook niet een te duur feest.

Ik geef trouwens 30 euro voor 2 personen waarvan 1 de bob en misschien 4 cola drinkt. Ik dan nog eens 3 wijntjes. Prima toch?

Je hoeft er toch niet rijk van te worden over de rug van vrienden heen?

Ik heb liever dat iemand komt en een bloemetje geeft dan dat diegene de rest van de maand krom moet liggen. Het gaat om de vriendschap en niet om geld ( helaas lees ik bij veel van wel.. zucht... wat een wereld...)

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

is goed hoor meid!;)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Lijkt me niet eens relevant hoe iemand moet rondkomen.

Je kunt niet in iemands portemonnee kijken

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Bij mijn eigen bruiloft heb ik er ook nooit over nagedacht. Ik heb alles zo gedaan zoals wij het wilden en het geld dat we kregen was gewoon een extraatje, waar we een buffetkast van hebben gekocht. Dat er mensen zijn die 3 x zoveel zuipen als een ander betaald etc. houd je toch altijd, dus daar hebben we gewoon rekening mee gehouden. Ik kreeg ook uiteenlopende bedragen (heb inderdaad ook 25 Euro gehad van mensen die met zijn vieren waren, ik maak me er niet druk om).
    Zelf geef ik ook iets van 25/30 Euro tot 100 Euro (alleen echt goede vrienden/familie).

13. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Echt, sommige antwoorden hier he.....bijvoorbeeld mejojo. Dat het belachelijk is als je wel voor 100euro eet en drinkt...degene die de bruiloft geeft kiest er toch voor om op die manier te trouwen, waarom zouden de gasten daar extra voor moeten betalen? Iedereen geeft toch wat hij wilt geven en kan missen? En de één kan nou eenmaal meer missen dan de ander, en voor de één geef je meer (bijv. aan mijn zus gaf ik meer dan aan een collega) Maar jouw reacties slaan echt nergens op.
    Maar dat is mijn mening.

On topic, het ligt er bij mij dus aan aan wie het is. Voor mijn collega hadden wij met het hele team 15 euro per persoon gedaan, voor een vriendin 50 euro. (maar had het vrijgezellenfeest al zo'n 150 euro pp gekost)

14. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Vergeet je niet om dan ook een schoteltje bij het toilet te zetten

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zullen we nu niet meer op elkaar gaan reageren en weer ontopic gaan. mejojo heeft haar excuus gemaakt dus das uit de wereld.

16. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel

schoteltje?

kzet er een emmer neer! en gooi overal laxeermiddel in!

:D

17. MamaNona

MamaNona VIP lid

Nov 28, 2007
    14,364
    0
    0
    Overijssel
    ja kvind het prima.volgens mij heb ik overigens nix verkeerds gezegt,maargoed...

18. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    onlangs is mijn broer getrouwd en heb hen 30euro gegeven. Voor de hele dag (excl feest)... Ik ben blij als ik maandelijks rond kan komen dus dan heeft het niets te maken met overhebben. Mijn vriend en ook moesten ook nog kleding kopen a 250euro dus dat was t spaargeld.., Hun weten hoe de vork in de steel zit. Je bent erbij en wat je geeft is maar een xtra-tje hoor

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Oke meiden ik heb een beetje gelezen hoe of wat...

Nu heb ik een dilemma, een vriedin van mij geeft haar bruiloft in Maastricht de meeste mensen wonen allemaal in zuid-holland. Ze is op zich een redelijke goede vriedin.
    Maarrrr we moeten eigenlijk wel blijven slapen want het is voor ons ongeveer 2,5 uur rijden en midden in de nacht terug rijden als je gedronken hebt doe je niet toch?
    Maar ik zou niet weten hoeveel geld ik moet geven. Ik ga samen met mijn beste vriend en mijn vriend. Het vrijgezellenfeest zie ik word door sommige ook mee gerekend, daar had ik nog niet eens aangedacht. Wij hebben het niet superbreed en zo'n overnachting is ook niet goedkoop. Zij betalen het alleen voor familie dat hotel,wij moeten dus zelf betalen.
    Wat vinden jullie hier van en wat zouden jullie geven?
    Zij kiezen er dus bewust voor om ver weg te trouwen terwijl iedereen in de buurt woont. Ben benieuwd naar jullie antwoorden!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik zou niet gaan...

Share This Page