Wat geef je op een bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Humphy, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Of je spreekt gewoon af dat 1 van jullie de bob is, dan kun je gewoon thuis slapen.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nou we zien het niet zo zitten om dus midden in de nacht nog 2,5 terug naar huis te rijden...dan ben je helemaal kapot! We zijn namelijk alle 3 daggasten,dus dat is gewoon geen optie.
    Ik heb er idd aan zitten denken om niet te gaan,want zij toonden niet echt veel intersse toen onze baby geboren was (druk...) en alleen mijn vriendin is toen geweest haar vriend had niks laten horen en nog steeds niet.
    Mijn vriend wilde sowieso niet gaan omdat het op een donderdag is (nog zoiets!) en dan moet hij 2 dagen vrij nemen voor hun. Ik heb nog verlof dus voor mij maakt het niet uit.

3. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    ik zou dan ook niet gaan denk ik hoor.....

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb ook net even zitten kijken en de prijzen van de hotels liegen er niet om!!:$

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Inderdaad erg duur en daarnaast moet je ook nog eens geld geven. Pfff.

Alleen als het een hele goede vriendin is zou ik gaan. Als het gewoon een vriendin is niet.

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    aaliyah
    een hotel n de buurt van maastricht, ach je zou ook voor ene pension oid kunnen gaan. of op www.vakantieveilingen.nl eens kijken, daar kun je misschien voor een prikje aan een hotel komen.
    en wat ik dan zou geven is datgene wat ik zou kunenn missen! hun willen daar het feest houden! jullie kost het meer geld. als je dan nog eens 15 p.p bijvoorbeeld geef vind ik dat je het heel netjes gedaan hebt {maja zie in dit topic wel dat niet iedereen dat zal vinden!}

overigens...
    wij gaan volgend jaar zomer trouwen, zoals het er nu uitziet!
    En wij plannen ONZE dag zoals WIJ dat willen en we hebben nog geen moment erove nagedacht hoeveel we zouden gaan krijgen! We geven een leuk feest zoals wij willen en daarmee basta als ik van iedereen een 10tje zou krijgen zouden we alweer duizend euro etrug krijgen... nou dat is dan al heel veel geld en zou er ontzettend blij mee zijn, kunnen we nog lekker iets extra's mee doen! echt hoor... ik kan me er niet druk om maken!

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  8. Humphy

Humphy Niet meer actief

haha sta wel van de reacties te kijken :p maar lees braaf mee haha

9. danip

danip Niet meer actief

#69 danip, 12 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2009
    Ik geef meestal bij echt goede vrienden 75,- en als ik alleen naar het feest kom 25,- Wij kregen die bedragen ook ongeveer, maar ook wel minder. Was al lang blij dat iedereen die we er bij wilden hebben er bij waren :) Trouwens zag ergens dat iemand 80,- tot 100,- kosten voor een daggast had, pffff... nou dat was bij ons 40,- per gast! En we hadden het nog luxe ook! :$ Ik vond het eerlijk gezegd al erg dat mensen zo veel kosten moesten maken om op ONS feest te komen omdat WIJ dat wilden. Wij hebben geen vrijgezellenfeest gedaan omdat we niemand op kosten wilden jagen. Het kost de mensen al een vrije dag en nieuwe kleren, dus ik ga echt niet lopen miepen over mensen die weinig geven. IK geef geen feest om de kosten er uit te halen, maar omdat we met de mensen waar we om geven wilden vieren dat wij trouwden. Dan moet je geen uitnodigingen sturen maar kaarten verkopen ;)

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bedankt voor jullie reacties en research hahah!!

Nou boss het wás wel een goede vriendin, totdat ik hoogzwanger was en ik niet meer kon reizen met de bus (heb geen rijbewijs) en toen heb ik heel lang niks gehoord.
    Ze tonen weinig tot geen interesse in ons en de baby bellen niet echt veel enzo en dat stoot mij ook wel tegen het zere been.

@Anniek wat leuk dat jullie volgend jaar gaan trouwen!!

Ik vind het ook wel veel wat hier aan geld gegeven wordt.

11. Humphy

Humphy Niet meer actief

Zo ik heb de rest ook gelezen. Bedankt voor de tips. Ik denk dat als wij 50,- geven we een eind op weg zijn.

Wij trouwen zelf overigens ook dit jaar. We hebben er bewust voor gekozen om geen kadotip op de kaart te plaatsen. We geven een feest omdat wij dat met iedereen willen delen, niet omdat we er geld ofzo voor willen terugvangen. Ik vind het overigens zelfs een beetje brutaal ( sorry als ik iemand voor zijn kop stoot ) om er een envelop op te plaatsen. Alsof je verplicht bent iets te geven. ( zou zelf nooit zonder iets komen)

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    ik dacht dat een envlop was als je niks wist te geven maar dat is dus niet zo?:)

13. Humphy

Humphy Niet meer actief

Ohhh dat weet ik niet.

Ik geef gewoon geld als ik niets weet maar als er dan een envelop op staat ben ik geneigd een doos lege enveloppen te geven.

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

wij hadden ook een envelopje op de kaart. We hebben dit gedaan omdat mijn ervaring is dat de gasten je toch graag iets willen geven en aangezien wij al 4 jaar samenwoonden voor we gingen trouwen hebben we alles al. Omdat ik niet 5 pastaschalen en 3 bloempotten (bij wijze van natuurlijk) wilde krijgen heb ik er een envelopje opgezet. Als je dat niet doet is de kans groot dat je heel wat cadeau's krijgt waar je niet op zit te wachten en dat is natuurlijk ook eigenlijk weer niet zo leuk voor de mensen die t gegeven hebben.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    hahahahahahah :D

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    aaliyah
    wel hoor, een envelopje staat er omdat je liever geld hebt dan cadeau's
    maar ik vond het ook altijd beetje raar staan maar wij gaan dat wel ook doen hoor, ik hoef geen cadeau's zoals bloemen e.d. en nu vind ik een enkel boeketje oid wel leuk maar niet teveel hoor ik vermoord ze toch binnen een week hahaha zo goed ben ik er niet mee

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @mermaid ja logisch snap ik wel van dat geld wat je dan krijgt kun je iets kopen wat jullie echt kunnen gebruiken en leuk vinden!

18. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Zo sommige geven veel hiero :d , het ligt ook aan je budget hoor... toen mijn schoonzus trouwde de zus van mijn vriend gaven wij samen 50 euro met een mooie bos bloemen daar staken we het geld in vonden ze heel erg leuk. Maar 50 euries vond ik al veel, voor een vriend zou ik 20 of 30 euro geven met een bos bloemen.

19. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hoi, wij zijn vorig jaar getrouwd en wij hadden een grappige tekst op de kaart gezet.

wij zitten ruimschoots in onze spullen
    en hebben liever iets om onze spaarvarken mee te vullen.

Wij hadden wel een groot feest en dat was super. Van onze ouders en schoonouders hebben we een reis van 8 dagen naar Kreta gekregen. Volledig verzorgd. Super.

Ik vond het geweldig dat iedereen er was op ons feest dat is al genoeg.

Liefs riv

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wij geven 50 euro, ongeacht of het de hele dag is of niet. Ik vind dat je een cadeau geeft omdat ze trouwen en niet of je de hele dag vermaakt wordt of niet.

Deel Deze Pagina