Wat geef je op een bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Humphy, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. En verder zeg ik er niets over buiten dat ik uitgenodigt ben voor een bruiloft deze week maar er helaas niet naar toe kan ivm de afstand en de kinderen etc.
    Maar ik geef wel 50,-
    Waarom? Nou gewoon omdat het een vriend van me is die ik al 10 jaar ken en het een geweldige gozer is die in het verleden meer als gewoon klaar heeft gestaan voor zowel mij als mn kinderen toen ik door een git zwarte bladzijde van mn leven ging.
    Als ik het kon was ik er de volle avond geweest met heel mn gezin. Niet om hem arm te zuipen (ik drink sowieso al geen alcohol meer) maar gewoon om mee te vieren dat zij elkaar gevonden hebben en elkaar het ja woord geven. Daar gaat het toch uiteindelijk om?
    Ik zou willen dat ik meer kon doen voor hem.

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    nou wij hebben dus met de bruiloft een lege envelop gehad. en niks geen geintje en nog een ander kadotje ofzo. maar ik weet wie het was de lozer.....

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    een lege envelop? Das zielig!
    Wij hebben op onze bruiloft wel van iemand alleen een kaart gekregen, maar ach...

Als ik naar een bruiloft ga, en het is een goede vriend of vriendin dat geven wij een euro of 50. Voor de hele dag 100.
    Als het familie buiten mijn ouders, broertje, zusje is dan geef ik minder. Daar heb ik gewoon bijna niets mee, en ik zou komen uit beleefdheid. Als het mijn broertje of zusje is, dan zou ik een mooi cadeau willen geven.

Bruiloften kosten veel geld. Vrijgezellenfeest, oppas, overnachting, kleding. Pfff, gelukkig hebben we er niet zo vaak eentje! Maar onze bruiloft zou ik nooit vergeten, dus ik probeer er voor een ander net zo goed te zijn, of het nou een beleefdheidsbezoek is, of dat het recht uit mijn hart komt!

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Ik wil ook wel even reageren.

In mei hadden we een bruiloft van een meisje wat bij ons op de MBO had gezeten. We zijn nog met 6 meiden die een paar keer per jaar nog uit eten gaan, op kraamvisite gaan bij elkaar en bij elkaar gaan kijken in het nieuwe huisje van diegene die een nieuw huisje heeft.

Nu hadden we dus een bruiloft van een van ons. Uiteraard ging het ook over het geld, er waren er een paar bij die wilden maar 15 euro geven voor de hele avond. Nou sorry hoor, dat vind ik echt te weinig. Ben toen ook echt boos geworden. Het zijn bijna allemaal meiden die samenwonen, zonder kinderen en beide werkzaam, al jaren. Natuurlijk kan ik bij niemand in de portemonnee kijken maar er had echt wel 25 euro vanaf gekund.

Ik heb uiteindelijk besloten om niet naar de bruiloft te gaan. Heb 30 euro in een envelop gedaan met een kaartje en verstuurd.

Trouwens, ik ben van turkse afkomst en bij ons is het heel normaal dat je goud geeft. Dus een gouden armband van om en nabij de 250 euro is heel normaal om te geven aan de bruid.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wij geven meestal rond de 50 euro.

Toen een vriendin van mij ging trouwen gaf ze eerst een verlovingsfeestje. Ik heb toen een mand gemaakt voor hun met leuke dingetjes erin twv ongeveer 25 euro. Toen ze gingen trouwen gaf ik 45 euro in een mooie kaart.

Een aantal jaren later gingen wij trouwen. Diezelfde vriendin nodigden we samen met haar man uit voor alleen de avond. Toen we de volgende dag ons geld gingen tellen etc... toen zat er in een envelop met kaart van hun maar 15 euro in. Ik vond het te gek voor woorden. Zeker omdat ik toen ook een hoop geld in hun heb gestoken. Dat heeft me erg teleurgesteld. Het gaat me echt niet om het geld, ik vond het al leuk dat ze er waren. Maar tóch vond ik het raar. In de toekomst ga ik voor hun ook maar flink minderen in geld voor cadeau's etc...

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    @
    een lege envelop? Das zielig!
    Wij hebben op onze bruiloft wel van iemand alleen een kaart gekregen, maar ach...

Ik word serieus verdrietig van zulke opmerkingen.

Hebben hebben hebben.....

Door die mentaliteit is Amerika naar de klote gegaan en zullen er nog vele kapitalistische landen volgen ( nee ik ben geen communist)

Mensen waar gaat het nog over.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik kan me niet eens meer herinneren hoeveel we van wie gekregen hebben. VInd het gek dat je gaat vergelijken wat je gegeven hebt en wat je vervolgens ervoor terug krijgt.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik vind het niet raar. Ik ben kennelijk gewoon niet zo belangrijk voor hun.

Toen ik hun een groter geldbedrag in een envelop gaf, toen was ik nog alleen en woonde ik alleen en had ik een parttime baan. Ik had het niet superbreed maar het is toch je vriendin die gaat trouwen dus ik hield al maanden van tevoren rekening dat ik dat bedrag ging geven met hun trouwen.

Die vriendin met man hadden/ hebben een fulltime baan dus het best breed. Ik vind het behoorlijk kinderachtig om dan een bedrag van 15 euro te geven. Slaat gewoon nergens op.

Het gaat me echt niet zo zeer om het geld maar ik voelde me in hun ogen onbelangrijk. Niemand die dat begrijpt?

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Jawel barbara, ik begrijp wel wat je bedoelt. Het gaat niet zozeer om het geld, maar je voelt je een beetje makkelijk afgescheept.

Wij geven bij bruiloften van vrienden of familie € 100,- als we de hele dag uitgenodigd worden. Worden we alleen 's avonds uitgenodigd bij iemand dan geven we € 30,-. En als we alleen op receptie mogen komen € 15,-.

Wij hadden op onze eigen bruiloft nergens rekening mee gehouden, maar konden toch onze hele feestavond incl. het diner en alle drankjes van onze fooien betalen. Was daar wel heel dankbaar voor.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik snap het ook wel hoor dat als je zelf veel geld in iemand steekt waar je om geeft dat je ook zo iets terug verwacht!
    Ik zie het ook als belangrijk zijn voor iemand of niet. Als zij jou net zo belangrijk vinden als jij hen zouden mensen ook ongeveer hetzelfde bedrag terug geven lijkt mij dan....
    Zo gaat dat toch ook met verjaardagen?

Meiden ff vraagje tussendoor ik had gisteren hier mijn verhaaltje neer gezet,maar zal ik daar niet beter een apart topic voor openen?

11. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij zijn vorig jaar getrouwd en ik vond het echt niet belangrijk hoeveel geld ik van wie had gekregen. Ik had een supermooie dag en ik vond het heel fijn dat alle mensen die ik er graag bij wilde hebben er ook waren. Van één iemand hadden we alleen een kaartje, ik dacht goh wat een lief kaartje. Verder helemaal niet over nagedacht, maar later belde ze dat ze t geld vergeten was erin te doen. Ook al had ik van niemand geld gehad, dan was m'n dag net zo mooi geweest.
    Ik vind het onzin dat mensen geld moeten geven omdat ze de hele avond drinken enz. Als je dat niet kunt betalen moet je gewoon niet zo'n feest geven.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Bosi, ik heb het niet over hebben hebben hebben, maar dat je een lege envelop heeft vind ik laag. Dan doe je alsof je iets geeft, maar je doet het niet.
    Geef dan gewoon aan dat je het geld niet kunt missen, of geef iets kleins niet in de vorm van geld.
    Zo kregen wij van mijn schoonvader niks, omdat hij het niet kon missen en van mijn schoonzusje alleen een bootje in de vorm van een kaarsjeshouder. Ook prima toch, maar doe niet alsof!

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Daar ben ik het ook mee eens!

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het gaat met bruiloften en feestjes en kraambezoekjes om wat je geeft of krijgt of weet ik het wat allemaal tegenwoordig. Maar idd een lege envlop is dan echt kansloos,als je niet veel geld uit wilt geven kun je ook een klein kado'tje kope zoals bijv kaarsen bij xenos vandaan met een schaaltje ofzo dan geeft je toch iets!
    Maar mensen zijn niet zo snel tevreden meer en omdat een bruiloft voor de 1 iets groots is hoeft dat voor de ander niet zo te zijn, in mijn ogen is het krijgen van een kindje groter dan een bruiloft dus zou ik daar bij vrienden meer aan uitgeven. Maar om helemaal niks te geven vind ik te ver gaan en zelfs miss wel gierig ga dan ook niet naar de bruiloft.
    Mensen die geld verwachten om daarmee de kosten te dekken van hun feest snap ik ook niet want jij wilt toch een groot feest geven? Dan moet je dat ook gewoon kunnen betalen....

15. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Nouja ik begrijp mejojo wel een beetje hoor.. Toen mijn ouders 12,5 jaar getrouwd waren waren er ook mensen die de meest dure franse cognac bestelden en dat terwijl ze dat thuis nooit dronken.
    Kijk dan vind het ook wel een beetje op uitbuiterij lijken, zouden die mensen dat merk nou thuis ook drinken vind ik het alweer anders.

16. Humphy

Humphy Niet meer actief

Wij gaan zelf ook trouwen maar hebben er bewust voor gekozen om een arrangement te nemen waar drank ( alles soorten) onbeperkt waren. Wij hebben nl ook mensen in de familie die van alles bestellen wat ze nooit drinken en wij draaien daar voor op. Nu kan iedereen nemen wat ze willen en wij weten nu al wat we moeten betalen. Opgelost toch?

Maar even weer on-topic. Wat geven jullie?
    Ik ben van mening dat je niet de bruiloft van een ander hoeft te betalen. Een bruiloft kan niet uit. Wij hebben besloten 80,- te geven. Lijkt me een mooi bedrag.

17. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Minya, ik geef je groot gelijk! Ik kijk er echt niet naar wat voor bruiloft er georganiseerd is, of voor hoelang ik uitgenodigd ben.
    20/25 euro vind ik ook meer dan genoeg!

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vind dat er enorme bedragen gegeven worden op bruiloften.. dan behoor ik ook tot de zunigen :)
    ik vind nl zon 30 euro meer dan genoeg.. ook als we met 2 man zijn.
    vroeger gaven wij als je alleen naar receptie ging 25 gulden.. en 50 gulden voor hele avond.. of je nu naar bruiloft ging in achtertuin met bitterballen... of op een kasteel met een mega duur buffet..
    Ik ga er dus echt geen rekening mee houden wa de bruiloft voor mensen kost.. om daar de hoogte van mijn kado op aan te passen..
    ik las ergens in reactie.. dat mensen je ook uit fatsoen konden hebben uitgenodigd... ik ga er vanuit dat als mensen me uitnodigen voor hele dag.. dat dat niet is uit fatsoen, maar om feit dat ze me er graag bij hebben... zouden ze me nl alleen uit fatsoen hebben gevraagd.. dan vind ik die 30 euro al te veel ( hehehe geintje)..
    ik voel me in elk geval niet gedwongen om grote bedragen te geven op een bruiloft.. ik betaal nl niet voor het "gezellige" avondje uit... ik geef gewoon een kado ( al dan niet in geldvorm).. als ik moet betalen nl voor die "gezellige" avond uit.. dan kies ik wel een avondje alleen met partner, met etentje naar keuze ..

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij hadden zoals eerder geschreven hier ons hele feest uit de fooien. Dat was mooi meegenomen maar echt niet van te voren verwacht. Uiteindelijk was het mooi meegenomen maar als het niet zo geweest was hadden wij ons feest gewoon zelf kunnen betalen hoor.

Wij kregen ook een kaart van een van onze gasten die onze fooi aan een goed doel gegeven had, vond ik ook een heel mooi initiatief.

Wij geven ons cadeau/ de fooi, niet aan de hand van of het feest groot of klein is. Het gaat er gewoon om als het goede vrienden of familie zijn dat we dan gewoon een dikke fooi geven, niet omdat dat hoort, maar omdat we dat willen.

Iedereen moet zelf weten wat hij of zij geeft en kijken wat hij of zij kan missen. Ik heb bij onze bruiloft echt niet gekeken wie er veel en wie er weinig gaf. Dat maakt me niet uit het was leuk en fijn dat ze er bij wilden zijn.

Toch merk ik dat in de plaats waar ik woon gewoon grote fooien gegeven worden. Wij zouden bij vrienden nooit met een fooi van 30 euro aankomen als we de hele dag uitgenodigd zijn. Niet denigrerend bedoeld naar andere meiden toe die dat wel doen, maar dat zouden wij gewoon nooit doen.

Maar goed, daarom is het goed dat er zoveel verschillende mensen zijn....anders zou de wereld zo saai zijn....

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hadden vroeger een vast bedrag van 50 euro als we naar een bruiloft gingen en 25 euro als we een baby gingen bezoeken.

Na een paar keer bedot te zijn, zijn we selectiever geworden en geven we wel naargelang het feest en/of de band die we hebben met die mensen. Geef nu ook vaker een gewoon cadeau, zeker als ik op babybezoek ga.

Deel Deze Pagina