@Mejojo: Vind het echt onbeschoft dat je van andere verwacht dat ze je meer geld geven omdat ze met meer man komen.. JIJ wilt dat feest JIJ nodigt ze uit, je kan niet van iemand verwachten dat ze jou kosten gaan dekken ... Dan had je zelf niet zo veel uit moeten geven aan je feestje ... Je kan wel zeggen dat je niet iedere maand een feestje hebt en het er dus wel van af kan maar zoals vele al hebben gezegd, je kan niet in iemand zijn portemonnee kijken en je kan al helemaal niet verwachten dat mensen jou meer geld geven omdat ze met meer man komen.. Je moet blij zijn met de mensen die komen, en genieten van het feest en van het feit dat je getrouwd ben.. Ik ben het eens met Consider, als ik zou moeten kiezen tussen een feest met alle dierbare om me heen die niets geven of een hele zaal met mensen waarvan ik denk mm wie ben jij die veel geld geven dan kies ik tocht echt voor een feest met mijn dierbare, ik ben namelijk de gene die het feest geeft en niet mijn gasten ...
Helemaal mijn gedachte. Ik heb liever dat alle mensen die ik heb uitgenodigt komen om er een superdag van te maken, dan dat sommige mss afhaken omdat ze zich schamen dat ze geen (groot) bedrag kunnen geven. Wij hebben onze bruiloft binnen ons budget gehouden en konden hem gewoon helemaal zelf bekostigen. Al het geld dat we kregen was leuk, maar hebben wij nooit als betaling gezien voor onze bruiloft. Wij hebben gewoon een gigantisch mooi feest en een onvergetelijke dag gehad, mede door onze dierbare vrienden en familieleden. Dààr gaat het toch om? Zelf geef ik trouwens 50 a 60 euro aan dichtbij staande familie en vrienden en rond de 30 euro aan wat verder wegstaande familie of vrienden (en dit is per stel!)
oke nogmaals sorry... het is er allemaal verkeerd uitgekomen, zoals jullie het opvatten is niet hoe ik het bedoel, tuurlijk gaat her erom dat ze komen, en ook ik vind niet dat je moet betalen dat wat je daar consumeerd, ook ik vind dat het niet om geld gaat... ik vind het alleen wel lullig als je met 2 man 25 euro geeft en dan vervolgens de hele avond gaat zitten drinken oke misschien even verdere toelichting... mijn broer heeft een bruiloft gegeven, mijn broer wou graag dat vrienden van verder weg ook kwamen... hij heeft hun hotel etc betaald zodat ze erbij konden zijn, ( terwijl ze geld zat hebben en het dus makkelijk kunnen betalen maargoed hij wil hun erbij hebben prima ) en om dan met 25 euro voor 2 personen aan te komen zetten vind ik lullig, terwijl ze echt wel geld zat hebben. en mijn broer en zijn vrouw bij hun op de bruiloft daar zelf hun hotel hebben betaald en 100 euro als kado... ik vind dat je dan het zelfde terug kunt doen !! ik ben het helemaal met jullie eens hoor dat het erom gaat dat ze komen en niet met hoeveel geld ze komen, en ja.. ik blijf erbij dat je niet iedere maand een feestje hebt en als je naar echte vrienden gaat of echt naast familie ( kennisen geef ik ook minder dan vrienden en vrienden geef ik minder als mijn broers/zusje als ik weet dat er over 5 maand een bruiloft is dan houd ik ( nogmaal IK ( ik zeg niet dat een ander dit moet doen ) daar al rekening mee zodat ik niet een maand krom hoef te liggen ) en volgens mij mag ik gewoon mijn mening geven... en volgens mij heb ik al eerder sorry gezegd. moeten we hier op door blijven gaan ..??? want ik vind het prima hoor ?