Thee (zonder suiker) met melk wordt hier veel gedronken. Ook door spelers. Soms ranja of roosvicee. Als tussendoortje een koekje of fruitspies of wat chippies. Snoep ben ik zelf niet zo van. Ook omdat we erg om het gebit van onze pleegdochter moeten denken (weinig glazuur).
Wat bizar dat dat jongetje naar huis gaat om snoep te halen! Tenzij sprake is van een allergie of iets dergelijks biedt je gewoon aan wat jullie gezin gewend is, lijkt mij. Het ene kind krijgt thuis nooit snoep, maar bij een ander wel en het andere kind krijgt thuis wel snoep, maar bij de een niet. Ik vind je eigen eten meenemen naar anderen sowieso altijd wel ver gaan. De manier waarop dit gaat zou ik niet vrolijk van worden. Misschien uit voorzorg laten kiezen tussen twee dingen die je zou willen geven? Je geeft wat jij goed vindt, maar het kan altijd zijn dat je precies iets aanbiedt wat iemand niet lust. En anders moet hij inderdaad thuis maar even zijn snoep opeten. Ik zou me sowieso afvragen of de ouders weten dat hij een hele hand met snoep heeft gepakt.
Ik bied aan wat wij gewend zijn in ons eigen eet patroon. S morgens en smiddagds fruit/rauwkost, tussen de middag brood en later in de middag soms nog klein snoepje of koekje. Drinken mag altijd dat gene we in huis hebben ( meestal aanmaak, appelsap, dubbelfris, ice tea, melk)
Het zal wel aan mij liggen maar die van ons krijgt na school gewoon een beker siroop en een zakje met snoepjes. En als er een vriendje zou komen spelen idem. Het lijkt wel of iedere moeder alleen maar fruit en groenten aan wil bieden.. Don't get me wrong; gezond eten is natuurlijk belangrijk maar als Jesse de hele dag op school is geweest (so) dan wil ik ook dat hij wat lekkers krijgt als hij weer thuis komt na zo'n lange dag! Zal hier wel menig ouder meer op mijn nek halen maar zo zie ik het....
De regel is bij ons elke dag 1 koekje en 1 keer limonade. Vriendjes gaan daar gewoon in mee. Uit school dus limonade en een koekje en daarna water en fruit of rauwkost. Ze hebben dan in ieder geval gedronken en water helpt echt wel tegen dorst. Enne geen water lusten? Daar doen wij niet aan!
Dat mag toch ook? Ik wil zelf graag na school juist een positieve boost geven met rauwkost/fruit, maar snoep/koek of eens chips zijn geen verboden woorden hoor hier Nu met een continurooster en een lange middag thuis wil het wel eens zo zijn dat er uit school een klein snoepje gegeten wordt en dan 1,5 uur later rauwkost/fruit. Voorheen was het om 15.45 thuis en dan rond 17-17.30 weer eten, dus dan gaf ik liever iets gezonds als voorloper op het eten
Dat jij je kind elke dag snoepjes geeft moet jij weten, maar ik denk dat het verschil zit in de term "lekkers". Want een schaal met groenten, fruit en noten is niet lekker?? Of een bord met crackers met verschillend beleg? Het zal jou misschien vreemd in de oren klinken, maar ook dat wordt hier als iets lekkers gezien. Ik wil nl ook dat mijn kinderen na een dag school iets lekkers en vooral voedzaams eten, maar bij ons beperkt zich dat gelukkig niet tot een zak snoep. Maar ook dat wordt soms gegeten hoor, net als chippies.
Hier meestal half 3 fruit en om 4 uur wisselend van plakje kaas/worst Rijstwafel of kruidkoek tot wat chips.
Elke dag een zakje snoep om iets lekkers te geven vind ik niet nodig nee. Dat vult toch ook niet? Dan geef ik liever een eierkoek, cracker of koek. Hoeft echt niet perse fruit te zijn, maar wel voedzaam.
jeetje ik ben echt in cultuurshock ik ben zelf turks dus herken dit totaal niet..bij ons is er volop te eten thuis
Toch ben ik daar niet echt blij mee. Zoontje heeft een turks vriendje en due eten om 4 uur altijd. Als hij daar heeft gespeelt is hij volgepropt met zoet of pannenkoeken oid en eet hij om half 7 niets meer thuis. W.b.t. snoep en koek, ik wil mijn kinderen graag meegeven dat dat iets is wat je soms voor de lekker eet en niet dagelijks. Zelf eet ik dat ook niet dagelijks. Hier is idd groente of fruit ook gewoon lekkers
Hier krijgen ze dan siroop en afhankeljjk van de tijd fruit of koekje of klein snoepje ik vraag gewoon welk fruit ze lusten en anders heb ik altijd mog knijpfruitjes..
Uit school een klein snoepje of koekje, soms een klein bakje chips. Daarna alleen nog fruit of groente zoals wortels en paprika.
Geloof dat ik een vreselijk ontaarde moeder ben als ik alle reacties lees 😜 Als mijn zoon zijn normale eten goed eet dan mag hij verder ook gewoon snoepen en drinken wat hij wil. Hij is graatmager dus daar hoeben we ook niet voor te laten. Ik ben vroeger zelf opgegroeid met een snoepjeslade waaruit we zelf konden pakken. Omdat t zo vrij was taalde ik er ook amper naar. Maar vriendjes die thuis nooit iets mochten gingen bij ons altijd helemaal los. Weet nog dat ik het zo vreselijk gênant vond altijd hoe hebberig ze werden. Zelf heb ik er middenweg in. Hij moet het vragen al zal ik zelden nee verkopen. Wel is de voorwaarde dat hij goed eet. Maar daar is hier eigenlijk nooit strijd over. Fruit, groente en brood alles gaat er even makkelijk in. Drinken is hier vaak melk of siroop maar leng het ook niet vreselijk aan. Geloof dat ik aardig afwijk van het gemiddelde hier. Maar het werkt prima voor ons. En zo lang hij oo extreem ondergewicht zit zal ik dus ook niet moeilijk doen over extraatjes. Maar naast snoepjes oid kan hij ook net zo makkelijk kiezen voor soepstengels of komkommer of aardbeien bijv. Dus ik laat hem kiezen waar hij trek in heeft. als ik weet van een ouder dat ze moeite hebben met hoe wij het doen dan hou ik daar wel rekening mee overigens. En respecteer ook de keuze van die ouder daarin. Mijn zoon heeft dan eventjes pech en kan dan na het spelen weer krijgen wat hij gewend is.
hier ook een heel mager kind en idd dezelfde voorwaarden.. als ze goed haar boterhammen en avondmaaltijd eet mag ze best wat extra.. hier zijn de eierwafels a 100 kcal per stuk een hele happening.. ze doet dus aardig haar best op de boterham en eet dan ook nog een wafel daarnaast op 😂. Overigens is de minne ook een moeilijke eter dus ik ben wat beperkter met voedsel erin krijgen omdat ze veel niet wil proeven.
Op school eten onze kinderen alleen maar gezond dus als ze uit school komen, mogen ze een snoepje, wat chippies of een ijsje. de oudste 2 (pubers) krijg ik al helemaal niet afgescheept met water en rauwkost, dus daardoor is het ook lastig om dat bij de jongste wel voor elkaar te krijgen ( die vinden snoep en cola ook lekkerder dan paprika, komkommer en water). Daarom is de regel: doordeweeks drinken we melk, ranja , dubbelfris of ijsthee thuis en in het weekend mag het frisdrank zijn. Naast fruit en rauwkost mag er max 2 keer per dag ongezond gesnoept worden (doordeweeks). Dit geldt dus ook voor vriendjes die komen spelen. Als mijn jongste zoontje alleen water voorgezet krijgt, drinkt hij niet, want dat lust hij echt niet.
Ooooh toch ook iemand die er wat soepeler mee kan omspringen. Het moet tegenwoordig allemaal gezond, groen en water zijn.
Als er op zaterdag iemand hier speelt, dan krijgen ze 's morgens gewoon net als altijd fruit. Op woensdag en vrijdag mogen er kinderen na school komen spelen. Dan krijgen ze water of ranja, net wat ze lusten. En ze mogen een snoepje uit de 'grote trommel', daar zitten kleine rolletjes mentos in, uitdeelzakjes snoepjes, lolly's etc, het wat grotere snoep. Op de andere dagen krijgen mijn kinderen na school water of ranja (ze willen meestal water), en 1 snoepje uit de 'kleine trommel', daar zitten winegums enzo in. Ik maak dus wel een uitzondering op dagen dat er kinderen spelen, maar dat is maar 1 en heel soms 2 keer per week, dus vind ik het wel prima.
Niks moet toch? Het feit dat iemand niet elke dag snoep geeft betekend toch niet dat je er niet soepel mee bent? Bij sommigen is dit gewoon een manier van leven, een gewoonte...net zo goed als dat elke een snoepje een gewoonte kan zijn. Hier is een schaal met groenten en (gedroogd) fruit en gewoonte. Bij de meeste kindjes een snoepje. Maar van 1 vriendinnetje weet ik dat zo'n schaal daar ook standaard is. En gister kwam hier een ander vriendinnetje die zei: oooo ja hier krijg je altijd zo'n lekkere schaal net als bij.... Terwijl dat meisje dus thuis een snoeppot heeft om uit te kiezen.
Hier de regel om 's morgens fruit te eten en 's middags een koekje of snoepje. Als er iemand te spelen is krijgen die ook gewoon fruit. Meestal maak ik dan een heel groot bord waar ze allemaal van kunnen pakken met verschillende dingen. Straks komt er een vriendinnetje mee en krijgen ze een beker ranja en mogen ze wat kiezen.