Wat geef je te eten en drinken als kinderen komen spelen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sillies, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Een glaasje grenadine (doe er altijd maar weinig van in) en ze mogen 2 snoepjes uit de snoeptrommel uitzoeken. Hebben ze daarna nog honger, dan krijgen ze fruit.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Dat ligt er niet allemaal tegelijk op he;)
    Ik heb een schaal met 5 vakken dus 5 verschillende dingen. Met 5 minuten heb ik zo'n schaal gemaakt. En alles gaat altijd op hier:D sowieso door de kinderen, maar mama snackt ook lekker mee.

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ik ben zelf ook zo opgegroeid en heb dus veel moeite met maat houden. Ik moet altijd op mn gewicht letten en had voor mn 12e al tig gaatjes. Wat jij schrijft geldt dus niet voor iedereen! Vind het ook niet slim om in deze tijd je kind nog zo los te laten gaan, we weten nu veel meer over voeding en hoe ongezond teveel en teveel slecht eten kan zijn. En je hebt het over zn gewicht, maar hou zn tanden maar goed in de gaten.

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ik zag trouwens laatst een advertentie in een folder van de ah: wicky water. Maar ik kan er niks over vinden en kom nooit bij de ah. Iemand het al gekocht en zit er inderdaad minder suiker in?

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.249
    683
    113
    Hier krijgen ze siroop met een snoepje/koekje rond 3 uur / half 4. Me dochter en zoon krijgen zelf meestal rond 5 uur nog een soepstengel dus dat zouden vriendjes ook krijgen.

Me dochter zit sinds dit jaar op school en nu 2 keer wezen spelen. Bij de ene (zag ik toen ik ze kwam ophalen) had ze chips gehad, stond een bak op tafel en verder ook vast nog wel snoep etc.
    Bij het andere vriendinnetje gewoon een snoepje en wat drinken en dat vind ik genoeg..

6. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Mijn dochter drinkt bijna alleen maar water (ik zelf ook dus ze weet niet beter). Als ik aan haar vraag wat ze drinken wil zegt ze 9 vd 10 water. Alleen buitenshuis krijgt ze soms appelsap. Als er vriendinnetjes komen eten tussen de middag kunnen ze kiezen uit water, thee of melk. S middags schenk ik 1x diksap/ranja in en daarna krijgen ze water. Ze mag s middags 1 snoepjes/koekje kiezen. Als ze daarna nog iets wil mag ze fruit, komkommer, totmaat, parpika oid. Dit bied ik ook aan andere kinderen aan.
    Thuis snoep halen en hier opeten zou ik niet accepteren, dan ga je maar weer lekker naar huis om het daar op te eten.

Deel Deze Pagina