Wat geef je uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Merryl, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat geef je uit

1. 10-25

2. 26-40

3. 40-60

4. 60-80

5. 80-120

6. Of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier is het budget 50 euro per kind hier thuis

Bij de ene oma 20 euro per kind
    Bij de andere oma 75 euro per kind :$:D

Ze krijgen dus genoeg ;)

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

#22 Triskele, 6 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2012

alleen met hun verjaardag eigenlijk, en normaal houd ik ongeveer 100 euro aan, heb dit jaar geen zin in feestdagen (doordat het gewoon een boutjaar is :( ) en hier had ik wel zin in dus heb ik lekker gedaan.

Ze krijgen ook nog een nieuw bed (een halfhoogslaper)

en dan nog van oma, tante e.d.

Ik heb wel duurder speelgoed gekocht (zoals bv een lego politieset, die alleen al 70 euro kost en de brandweerset van 60 euro, dan zit je al op 130 euro voor 2 kado's), ik koop de laatste tijd liever wat meer kwaliteit spul, ik merk dat dat gewoon beter en langer meegaat.

Ik denk dat ik wel kan stellen dat de kindjes redelijk verwend zijn MAAR ze zijn evengoed nog wel blij met bv een stickervel of een vingerpopje ofzo dus zolang ze er zich niet naar gedragen vind ik het prima, we kunnen het redelijk missen, wij roken niet, gaan niet uit (uit eten, hotels e.d.) hebben geen andere dure hobbies dus stoppen het graag in onze kids als het kan.

Ik heb voor onze zoon:

Hijskraan
    Pisa XL spel
    Stiften
    Politie Lego
    Scheersetje
    Constructie Graafmachine (metaal met schroefjes, soort meccano)
    Constructie Shovel
    Lego Brandweerkazerne
    Lego setje constructiewerk

Onze dochter

Furry Frenzies (2 speelsetjes)
    Filly Regenboog spel
    Stiften
    Rad Furry Frenzies
    Poppenkledingsetje
    Poppenflesje
    Poppensokjes en schoentjes
    Filly Regenboog Toren
    DUPLO PRINSESSEN setjes (3 setjes)
    DUPLO CAKES

dit krijgen ze samen

MONOPOLY SAMEN
    Ijsbollenspel

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hooguit een euro of 25, maar lieverr nog minder, waarom, omdat we gewoon niet meer hebben en sven 2.5 week later ook weer jarig is.

als ik gewoon geld genoeg had, zou het bedrag wellicht iets hoger liggen maar dan ook wel een max van 50 euro, waarom omdat ik dat genoeg vind.

omdat sven in december alles in een keer heeft, heeft hij vorig jaar die maand wat minder gehad, en hebben we hem afgelopen vakantie iets meer gegeven (loopfiets) maar sinterklaas heeft me toen maar 15 euro en zijn verjaardag ong 25 euro gekost.

hij krijgt dan al zoveel van opas en omas en ooms en tantes en rest familie dat ik iets groots geven dan echt onzin vind, en dat liever later eens doe.

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik heb gekozen voor 80-120. Voor onze jongste geef ik "maar" 25 euro uit, terwijl de oudste voor ruim 50 euro kadootjes krijgt. Het is maar net wat ze nodig hebben. De oudste krijgt een cd speler, in de hoop dat hij wat meer rust op zijn kamertje vind.
    Daarnaast voor familie nog 2x 15 euro en een klein dingetje voor mijn man. Al met al loopt het dan best snel op vind ik.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij vieren 2 x pakjesavond ( 1 x met mijn familie en 1 x met schoonfamilie) en heb voor beide avonden 2 pakjes van ons + 3 schoencadeautjes, totaal rond de 220 euro ( met korting, zonder korting kwam totaal veel hoger uit)
    Voor mijn neefje heb ik een cadeau van 25 euro en voor de 2 nichtjes die nog lekker warm bij mijn schoonzussen in de buik zitten koop ik ook een kleinigheidje voor maximaal 20 euro per baby.
    Dan nog lootjes getrokken (4 volwassenen) aan beide kanten dus komt nog 70 euro bij op.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij geven 100 euro uit voor beide kinderen en geven met kerst geen cadeautjes.

7. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik zit nu rond de 80 euro per kind en daar komen nog wat kleine schoencadeautjes bij. Kerst vieren wij niet met cadeautjes en verder doe ik alleen wat aan de verjaardagen.

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Dit doe ik dus ook :) als ik een leuke aanbieding zie en we hebben het geld koop ik het... heb nu de AH set compleet de winkel, kar mandje etc. en een houten kassa erbij voor mijn dochter allemaal 50% afgeprijsd dus in totaal denk ik 25 euro kwijt en voor mijn stiefzoontje bij een voordeelwinkel een schip van playmobil voor 10 euro en een dvdbox van wicky de vicking voor 8,95... wel hebben we dit jaar besloten om 1x sinterklaas te vieren met de kids gewoon met zn viertjes bij mijn ouders vieren we dit jaar kerst omdat ze aan het verbouwen zijn en bij mijn schoonouders doen we lootjes en dan kopen mijn schoonouders nog een kleinigheidje (geen speelgoed hebben ze al genoeg ;) dus meer handschoenen, een nieuwe trui sloffen etc.) we noemen het daar ook geen sinterklaas trouwens gewoon gezellig lootjes en gourmetten :)...

Verder krijgen we met kerst meestal een geldbedrag van mijn ouders waar we dan van naar de Efteling gaan en ik koop mooie kleren voor ze...

Maar goed om je vraag te beantwoorden ;) dwaal een beetje af... ik denk dat we dit jaar voor de kids ongeveer 40 totaal uit hebben gegeven dan nog een cadeautje voor elkaar van 10 euro pp en lootjes van 10 pp dus totaal 80 euro voor alles.

9. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Verkeerd gestemd, dacht dat het voor 1 kind moest zijn...

Wij vieren het 1x, alleen met mijn kant van de familie.
    Zoonlief krijgt met sinterklaas 4 kado's van om en nabij de 70 euro totaal, allemaal gekocht in de uitverkoop, (had dus 60-80 gestemd), stiefzoon komt op ongeveer 50 euro, die wist verder niks, en dan voor de andere aanwezigen, 6 volwassenen, 7,50 euro per persoon.
    Totaal: ongeveer 170 euro.
    Kids krijgen er nog genoeg kado's bij, alleen geen idee voor welk bedrag, daar hebben we met mijn ouders en broers niets over afgesproken.

Met kerst doen we alleen een kado voor ons eigen gezin onder de boom, voor de jongens 1 kado + iets van kleding (max 35 euro pp), en elkaar meestal een wat duurder presentje... ;)

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ga denk ik rond de 50,- uitgeven

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ben ik al 3 maanden aan het shoppen dan lijkt het niet zoveel hihi.

hier heb ik voor zoon.
    3 grote duplo sets
    2 bruder auto's
    en wat kleine dingen voor de basis school.

voor dochter
    2 little people sets (pretpark en de arc)
    wat houten puzzels
    wat poppen spul

maar ik ben nog niet klaar voor zoonlief komen er nog 2 duplo dingen binnen uit duitsland.
    en voor dochter komen er ook nog dingen binnen.

met de kerst doen we voor de volwassenen kado's en dan krijgen de kinderen ook wat leuks. maar met kerst krijgen ze vooral praktische dingen.

12. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Voor ons zoontje 50,- voor sinterklaas en voor zijn verjaardag setje kleding + schoenen. Met 2 jaar begrijpt hij het toch nog niet echt.
    Soma en Sopa doen 25,- per kleinkind en mijn ouders weet ik niet (maar die hebben ondertussen ook 8 kleinkinderen)

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    #33 Agter, 6 nov 2012
    Laatst bewerkt: 6 nov 2012
    Dochtertje wordt met sinterklaas ook 1, dus al veel inkopen gedaan.
    My first annabell gekocht. Maar omdat dat een pop is, moest er ook wat meer 'jongensachtigs' bij . Zodat ze zelf kan kiezen. :D
    Dus die grote rampway van little people gehaald en natuurlijk alvast lego duplo. En voor de grove motoriek een wheely bug.

Ben benieuwd wat ze leuk vindt!

Wat is nog meer leuk voor iemand die 1 wordt? Wil namelijk nog wel meer shoppen...:)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon een fiets circa 100 euro

dochter een pop circa 50 euro + een klamboe

Ze krijgen met Kerst nog ieder één kado (beide waarschijnlijk een boek)

15. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dit is onze eerste sinterklaas met kindje. Had altijd gezegd om nooit veel uit te geven maar helaas. Ze is ook nog een 13 december jarig..

Voor sinterklaas hebben we voor ong 150 euro en voor de kerst 200 euro, voor de kerst hebben we vooral dure kado´s en voor haar verjaardag ook nog eens een kado van 159 euro maar dat is wel een audi tt op afstandbediening.

Vind het echt knap dat sommige met 20 of 30 euro klaar zijn, wil ik me volgend jaar ook aan proberen te houden alleen vind ik alles zo leuk.

16. lea

lea Fanatiek lid

Ik vin 25 euro meer dan genoeg, ze hebben al zo veel. in die 25 euro zit ook zeker een nuttig ding, zoals pyama of slaapzak of zo. Het gaat om de gezelligheid en natuurlijk leuk als ze wat te spelen krijgen, maar ik vind het niet nodig daar veel meer geld voor uit te geven. Mocht ik trouwens voor het 'nuttige cadeau' iets over het budget gaat so be it, maar niet met tientallen euro's

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn jongste is net 1 geworden en ze heeft van ons die elefun olifant gekregen die ballen blaast. erg leuk :D
    stapel en rolbekers van fisherprice
    een vormenstoof
    trommel
    badspeeltjes
    little people spul

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk ongeveer 50 euro per kind. Voor de jongste wat minder zij heeft het toch niet door en heeft al teveel....

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Met little people speelt ze idd steeds meer en meer. Stapelbekers kijkt ze niet naar om.
    Maar muziek maken vindt ze wel leuk. Dat is een goed idee. Ga daar wel wat meer naar opzoek!

20. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Wij geven ong. 100 euro per kind uit met Sinterklaas.

Ik heb nu voor de oudste 2 grotere dozen lego friends en 1 kleinere, minnie mouse dekbed en pyama, strijkkralen, en play doh bij de tandarts.

De jongste wilde graag het tankstation van duplo, ook een minnie mouse dekbed en pyama en verder weet ik het voor haar nog niet.

Ze speelt graag met zus mee....

Van opa en oma krijgen ze samen een poppenhuis en 2 kleinere cadeaus.

Voor kerst heb ik al de grote Mack van cars voor samen.

Hier is het vrijdag speciale koopavond bij de BS alles met 15% korting, dus hoop dan alles binnen te hebben.

Deel Deze Pagina