Wat geef jij aan de kranten/folder bezorger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sneeuwvlokjes, 18 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat geef jij aan de kranten/folder bezorger?

1. Niks

2. €1

3. €2

4. €5

5. Meer

6. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben NEE NEE op de deur dus wij geven dan ook niets.
    Zoiets is idd wel slecht betaald werk dus zijn ze vaak erg blij met een extratje. Als wij wel graag folders en kranten zouden willen zou ik 50 cent geven.

Let trouwens op want er zijn een hoop namaak bezorgers in omloop met nep kaartjes om geld te halen met als gevolg dat de echte bezorgers komen en daardoor alles mislopen. Dat vind ik wel erg sneu. Bij mijn moeder belde ze altijd aan en boden ze dan ook meteen het krantje aan.

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ok. Aan de stemmen tot nu toe te zien, zat ik vrij hoog net mijn €2. Nou was het toevallig de buurjongen, dus vind ik het niet zo erg. Maar de volgende bezorger moet het met minder doen haha

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Waarom schooigedrag? Je kan ze toch ook gewoon een hand geven en ook de beste wensen wensen? Dan zullen ze echt niet blijven wachten totdat ze wat krijgen hoor.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Niets: wij krijgen alleen folders en die zijn altijd te laat. Voorheen deed een hele vriendelijke jongen dat en altijd stipt, die kreeg een euro of 1-2.

5. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij hebben een nee-nee sticker en geen krant en geven dus niks. Geen idee wat en of ik anders zou geven.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Onze vaste krantenbezorger gaf ik altijd Eur 10,- en de TNT bezorger Eur 10,- want dat was zo'n schat met enorm gevoel voor service.

De folder jongens zo rond de Eur 2,-. Ik kan het wel waarderen dat ze hard werken voor hun centen dus gun ze graag een extratje.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Leuk en welverdiend! :)

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja nee sticker op de deur. Bezorger van de ochtendkrant in ons oude huis was heel goed, kreeg 5€. De bezorger die we nu hebben komt op zaterdag pas om 9u ongeveer en al paar keer verkeerde krant gehad ... Tja als ik niet tevreden ben krijgt hij niks ☺️

9. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Wij hebben nee nee stickers dus krijgen geen kerstkaartjes aan de deur. Maar ik heb cliënten die heel veel kranten, folders e.d. Lopen. 2 ochtend wijken, 3 krantenwijken, 1 folderwijk en nog een wijk met geadresseerde post. De maandelijkse inkomsten zijn echt weinig, ze kan dan ook nooit iets extra uitgeven. Behalve in december, ze ontvangt dan best een aardig bedrag, dat ze eigenlijk het hele jaar naar december toe leeft omdat ze dan eindelijk een aantal dingen kan kopen die ze anders nooit zou kunnen betalen.
    Het ergste vindt ze niet dat ze van sommige niets krijgt maar dat sommige mensen iets lelijks zeggen of op een nogal harde manier afgewezen wordt.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Wij geven €1.50. Vind dat ze best een extraatje mogen krijgen. Wij geven overigens ook altijd fooi in een restaurant.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niks. Ze krijgen gewoon salaris, snap het hele fenomeen niet zo.
    Natuurlijk 'krijgen' ze van mij wel de beste wensen!

Fooi in restaurant geef ik als er echt goede (extra) service is verleend.
    Dat is voor mij dus echt iets anders dan een krantenbezorger die gewoon doet wat hij moet doen.

12. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    ik heb de onze €2,50 gegeven

13. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Ik heb sinds een week een nee/nee sticker, maar anders geef ik ze meestal 0,50 cent of 1 euro.

Toen ik nog thuis woonde kwam de ochtendkrant vaak te laat. Mn vader heeft toen 5€ gegeven met de mededeling: koop er maar een wekker van. Helaas heeft het niet gewerkt ;)

14. rums

rums Niet meer actief

Dit jaar niemand aan de deur want wij hebben een nee nee sticker.
    Anders kregen ze ook niets vind het onzin dat ik ze geld moet geven.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

De krantenbezorger kreeg altijd €7,50 en de reclame jongen als hij aanbelde en we het hele jaar géén reclame hadden gehad (nee sticker) 2 euro :D

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja daar verschilik ook behoorlijk in van mening.

Eten in een restaurant moet al zo lekker zijn en de bediening zo goed wil ik daar iets extra's geven.

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik had ook niet verwacht dat er zoveel mensen niks geven. Wat je zegt, door allerlei weeromstandigheden en zoveel levert het niet op.
    Het is dat hier nooit wat aan de deur komt maar anders wordt ik ook niet armer van die €1-€2.

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    geen, nog voor ik iets kon pakken was ie alweer weg :p

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Voor degenen die zeggen dat je salaris krijgt, dat is echt niet veel. Ik heb vroeger kranten gedaan in een wijk waar de huizen ver uit elkaar liggen. Je krijgt per krant betaald, moet zelf voor een fatsoenlijke fiets zorgen etc. Uiteindelijk betekende dat dat ik iedere ochtend, 6 dagen per week, bijna 1,5uur onderweg was voor Fl 150,- per maand (ja, guldens! Dat was vlak voor de invoering van de euro), maar ik had het geld nodig (ivm persoonlijke omstandigheden, niet voor uitgaan etc).

Om je vraag te beantwoorden: wij krijgen alleen het weekblad en ondanks de nee-ja sticker, stoppen ze er regelmatig reclame tussen. Op meer dan 1,50 hoeft hij dan ook nier te rekenen.
    Een kranten of tijdschriftenbezorger zou van mij denk ik een euro of 5 a 6 ontvangen. Meer als het een dagblad is.

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wij hebben een nee/nee sticker op de bus. Dus de bezorger belt ook niet aan voor een nieuwjaarswens.

Deel Deze Pagina