Ik heb geen krant en de folderbezorgers heb ik vorig jaar heel hard uitgelachen (nee/nee sticker op de deur, en toch 3x gespuis dat geld kwam vragen. Echt hoor!). De enige die iets krijgt (euro of 2 ofzo) is die van het lokale krantje.
1 euro hier komt er een meisje van een jaar of 16 ik kan mezelf ook nog indenken toen ik 16 was en met de kerstdagen wat extra's kreeg geschooi zoals iemand hier schrijft vind ik het zeker niet
Hier komen ze gelukkig niet aan de deur. Hebben ook geen krant, alleen van die wekelijkse die iedereen krijgt en folders. Ik las iets over 500 adressen, tja zal veel werk zijn, maar als je van al die mensen 1-2 euro krijgt dan krijg je dus even 500-1000 euro als 'extraatje'?? Dat vind ik dus niet normaal. Er zijn zoveel slecht betaalde baantjes en rotbaantjes. Alleen omdat de krantenbezorger toevallig langs de deuren komt mag die wat extra's krijgen? In ons vorige huis heb ik wel eens een aan de duer gehad maar toen wist ik dus ook niet dat daar de bedoeling van was dat je ze geld gaf dus die jongen wenste mij fijne feestdagen en ik was een beetje verbaasd dus zei eh ja bedankt, hetzelfde. En toen bleef hij staan kijken en ik had echt zoiets van eh ja? Nou doei he. Ik vind het ook de taak van de werkgever om voor iets extra's te zorgen in december, niet de taak van de klant.
Helemaal met jou eens . Wij geven ook altijd iets kleins als ze aan de deur komen. En ja, ook de kraamverzorgster kreeg een attentie, we geven standaard fooi (tenzij het eten/de service echt beroerd was) en nu voor de kerst de gastmoeder ook. We kunnen het missen en het is leuk om iets kleins te doen waar anderen zo duidelijk blij mee zijn. Iedereen vindt een blijk van waardering rond de kerst toch leuk? En ik neem aan dat ook voor de mensen die een kerstpakket oid ontvangen daarnaast ook gewoon salaris krijgen.
De bezorger van de ochtendkrant krijgt 10 euro, de folder- en weekbladbezorger 2 euro. Ik vind het een fooi waard dat mensen ( vaak jongelui) door weer en wind de krant en folders komen bezorgen voor een hongerloontje. Mijn zoons bezorgen ook folders en een weekkrant en kijken altijd uit naar de decembermaand voor een extraatje. Ik ben blij dat ze hun handen uit de mouwen steken. Er zijn genoeg jongelui die op de bank hangen en hun handje ophouden bij pa en moe. Daarom ben ik blij dat er ook andere mensen zijn die dat waarderen. Ook ik geef aan het eind van het schooljaar altijd een cadeautje aan de (zwem)juf/ meester. In een restaurant geef ik ook altijd een fooi en als er hier in de straat mensen aan het werk zijn, krijgen ze koffie met een koek erbij. Ik schrik en baal ook elk jaar ( als deze discussie weer voorbij komt) van de ikke, ikke, ikke mentaliteit. Ik krijg toch ook geen fooi op mijn werk??? Dan geef/ gun ik een ander dat ook niet! Als je het zelf niet kunt missen, of er wordt slecht bezorgt vind ik het een ander verhaal.
Ik verbaas mij echt dat sommigen niets geven. Van die paar euro word je toch niet arm? En t is zo'n groot plezier voor die jongeren..
Ja eens, daarbij vind ik het zovaak zo veel leuker om cadeautjes (zeker onverwachte) te geven dan te krijgen . Maar dat geldt voor veel dingen; als je mensen vriendelijk gedag zegt op straat kijken mensen vaak ook verbaasd (en krijg je een vriendelijk hallo ) omdat het niet meer 'normaal' is. Het gaat alleen maar om 'ikke ikke ikke'.
Net 3 aan de deur gehad😄. De folder/weekkrant jongens krijgen 2 euro en de bezorger van de ochtendkrant 10 euro. Twee van mijn kinderen hebben het ook gedaan, mijn dochter durfde na een halve wijk niet meer verder, door de achterlijke reacties van mensen die haar wegjoegen en boos op haar werden🙄. Belachelijk dat zijn dan volwassenen tegen een kin d van 14/15.
Haha, nee hoor.. want minstens de helft is niet overdag thuis (en s avonds mocht ik niet over straat- en anders zouden veel mensen de deur niet open doen) .. en je doet minstens 2 x zo lang over je wijk! Dus makkelijk is het zeker niet. Net zo als de weken ervoor niet als het regent en vriest dat het kraakt. Dat het de taak van de werkgever is; tja.. maar dat is altijd zo gemakkelijk vind ik; omdat een ander het niet doet, waarom zou ik het dan wel doen? Natuurlijk is het altijd vrijblijvend, maar ook vind ik (net al genoeg anderen overigens ) dat het altijd fijn is om van je klanten een blijk van waardering te krijgen. Dus als klant, geef ik die nu graag. Maar de werkgever drukt dus de kaartjes.. dat is wat je krijgt van je werkgever. Een kans om je kerstpremie te verdienen. Ik haal geen vuurwerk die euro/ 0,50 cent kan er wel af voor de (hier altijd beleefde) krantenjongens en meiden. Zo
Normaal geef ik wel iets 50 cent tot een euro ofzo. Maar ik heb vorig jaar 21 verschillende pubers aan mn deur gehad en die bezorgen echt niet allemaal bij mij. Dus heb het meisje van de folders waarvan ik weet dat ze ze altijd bezorgt en netjes op tijd een euro gegeven en de rest krijgt niks want er gaan allemaal weer waarschuwingen uit dat er weer allemaal jongens rondlopen en aanbellen bij mensen terwijl ze helemaal niet werken als folderbezorger. Heb nu ook alleen het meisje nog aan de deur gehad als ik savonds 2 kids op bed probeer te doen in mn eentje kan ik niet open doen en na 2030 doe ik sowieso niet meer open, de buurt hier is helaas toch een stuk slechter en ongezelliger geworden en heb geen zin in ongein aan mn deur.
Ik geef niks, maar dat komt omdat ik bijna nooit kleingeld in huis heb. Ik probeer altijd wat achter de hand te houden voor collectes en nu dus voor de bezorgers. Maar helaas heb ik al twee bezorgers moeten teleurstellen. Anders krijgen ze 50 cent of 1 euro. Ik heb overigens geen abonnement op een krant/tijdschrift.
Ik geef niks, wij hebben meestal geen contant geld in huis. Ja, een paar briefjes van 50 voor noodgevallen als we niet zouden kunnen pinnen ofzo. Maar dat vind ik een beetje te gek voor een folderbezorger.
Ik geef 1 euro. die kinderen werken het hele jaar voor een scheet en drie knikkers en door weer en wind. Wat een hondenbaan. dat mag best beloond worden vind ik. ik ben blij dat ze fatsoenlijk werken ipv de boel te stelen of hun handje op te houden bij papa en mama.
had er vandaag voor het eerst 1 aan de deur.. ook nog een kind waarvan eigenlijk zijn moeder normaal de folders komt bezorgen.. ik wilde wel wat geven maar hij kwam net over of hij liever ter plekke dood zou gaan dan fatsoenlijk fijne feestdagen te wensen. heb hem netjes bedankt en de deur weer dicht gedaan
Geen vaste bezorger hier en meestal gooien ze het voor de deur ipv de brievenbus te gebruiken. Dus extra schoonmaak voor mij als het regent.
Helemaal eens met jou, Warboel, Kusho, Boommm en nog een paar anderen. Als je het kan missen en de bezorgers doen hun werk goed en zijn vriendelijk en beleefd, dan gún je dat die mensen toch gewoon?! Sommige mensen hebben niet de keuze om voor een andere baan te 'kiezen' zoals hier wel gezegd is, of hebben die paar extra centen hard nodig wegens schrijnende omstandigheden. Stel dat je in hun schoenen zou lopen, hoe zou je het dan vinden om de deur in je gezicht dicht gesmeten te krijgen?!
Meestal eigenlijk niks. Heel stom want ben zelf kranten (dagblad) bezorger geweest vroeger en kreeg in december zoveel kerstfooi dat ik een maand salaris erbij had + alle chocolademelk die ik onderweg kreeg (ook smorgens tijdens bezorgen), kerstkransjes die aan de deur hangen voor mij smorgens en zelfs een keer rollade gekregen. Ik had het geluk dat voor mij iemand heel onzorgvuldig bezorgde. Vaak te laat, op een brommer met veel lawaai en de brievenbus ook laten klepperen of de krant er niet in drukken zodat ie nat wordt als het regent. Dus ik kon het al gauw goed doen en daar werd ik voor beloond.
Ik geef meestal 2 euro. Geef ook altijd fooi van 10% (tenzij het echt heel slecht was). Vind het heel normaal en inderdaad, het is een rotbaantje. Heb het zelf ook gedaan en leuk is anders.