Wat geef jij aan de kranten/folder bezorger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sneeuwvlokjes, 18 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat geef jij aan de kranten/folder bezorger?

1. Niks

2. €1

3. €2

4. €5

5. Meer

6. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Wij krijgen geen dagbladen en geen folders. Nouja, eigenlijk niet. Hebben een nee nee sticker (lezen de folders en kranten toch niet, dus zonde van het papier).
    Maar met kerst bellen ze ineens wel aan voor een fooi?!

Geld hebben we toch niet in huis dus krijgen ze ook niets (waarom ook, ze horen bij ons niets in de bus te gooien)! Als ze wel aanbellen krijgen ze, als ze dat willen, wel wat lekkers mee of even pauze met warme chocolademelk.
    De postbode krijgt van ons elk jaar wel een klein presentje wat aan de deur hangt voor haar (klein stadje, wordt niet door anderen meegenomen).

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Nou, de eerste heeft niks gekregen, kan me ook niet herinneren dat ik hem eerder het heb zien rondbrengen maar ja, tis donker savonds en mn gordijnen zitten dicht dan :D Wonen hier nog niet zo heel lang. Maar goed, dat is het probleem niet. Maar wel dat hij verwacht dat ik binnen 10 sec de deur open heb :x Als je snel rijk wil worden moet je maar wat anders gaan doen knul. Binnen 10 sec weer op de bel duwen word niet gewaardeerd hier (buiten het feit om dat ik "voor niks" extra trap af en op moest wat best pijnlijk is)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik had NIKS gestemd. Echter, vanavond kwam de bezorger van het stadskrantje en mijn vriend heeft hem 5 euro gegeven.

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
  5. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    Ik geef 1 euro aan de wijkkrant bezorger en de folderbezorger. Persoonlijk zou ik een bezorger van een dagblad meer geld geven, maar die hebben wij gelukkig niet :D

6. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

5 euro aan de bezorger van de krant.
    Folder bezorgers niets.

7. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Mijn mond valt open van verbazing! Dit heb ik nog nooit gehoord!!! :p

Ik zou niks geven. Ik krijg ook geen fooi van de mensen waar ik mee werk.. (Al zijn die over het algemeen ook niet zo heel blij met mij en mijn collega's....)

Vind het eerlijk gezegd maar raar... (Om langs de deur te gaan om fijne dagen te wensen, en om geld te geven aan bezorger van krant/folders..

Ligt misschien aan mij....

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nou dan zal ik je vertellen: er zijn dus mensen, ja echt, noem ze maar raar inderdaad, die een ander zo een extraatje gunnen. Omdat ze het fijn vinden dat ze iets voor hun doen, en om die ander een fijn gevoel te geven.
    ;)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Dat denk ik ook ja, dat het aan jou ligt.

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Vandaag kwam de meneer die de zaterdagkrant bezorgt. Ik wilde 2 euro geven, maar de meiden wilden ook allebei graag iets geven, dus kreeg ie uiteindelijk 3 euro.
    Ik begrijp serieus niet waar alle heisa vandaan komt.

Ik heb als kind trouwens wel eens bijna zo iemand een hoop geld door de neus geboord :) Ik kreeg een kaartje in mijn hand gedrukt en riep "dankjewel, jij ook fijne dagen!" En deed de deur dicht. Toen mijn moeder het later hoorde heeft ze het me uitgelegd en voelde ik me zo schuldig dat ik keihard ging huilen :D
    Maar hij heeft het alsnog gehad, mijn ouders kregen elke dag 2 kranten en vonden het niet meer dan normaal om een flinke bonus te geven.

11. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Gut gut wat een ellende hé, waar moet het heen met de wereld..🙄

12. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Ik ken het idd niet... Misschien iets van het westen? Zuiden?

13. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    leuk dit topic. Bij mij ligt het aan mijn mood wat ik geef of ik geef.

14. veense

veense Niet meer actief

Folderbezorgers krijgen niets, zie de folders maar zelden aan het begin van de week op de mat liggen.
    Bezorger lokale krantje 2 euro, is de vader van dochters beste vriendin.
    Bezorgster dagblad normaal 5 euro voor een heel jaar, nu pas weer een paar weken een abonnement, maar bleek dezelfde bezorgster te zijn als anderhalf jaar geleden in ons oude huis, meisje uit onze oude straat ook, dus dit keer kreeg zij ook 5 euro. Heb er vertrouwen in dat ze de krant netjes blijft bezorgen.

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik geef niks, vind dat niet nodig. Ze doen hun werk, krijgen betaald.

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Vind het ook werkelijk nergens opslaan maar goed. Gier kwam de folder bezorger ook aan de deur. Omdat hij ze dit jaar WEL optijd bezorgde gaf ik €2. Dat zat nog in m'n broekzak....

17. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hier willen ze schijnbaar geen fooi?
    Van de week kwam de dame met de huisaanhuiskrant, wens me fijne feestdagen, geeft krant en kaartje...en loopt weg. Ik was te verbaasd om haar terug te roepen ofzo.

En gisteren werd er een ander krantje bezorgd en daar zat het feestdagen kaartje gewoon bij, gewoon in de bus dus.

Folders heb ik niet meer, die gingen toch ongelezen de kliko is, dus daar maar even een sticker voor op de bus gedaan.

18. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb vroeger als krantenbezorger gewerkt en ik vond het loon dat ik kreeg echt heel schappelijk. Maar toch was ik blij met elk beetje kleingeld dat ik er extra bij kreeg in december. Het maakte mij echt niets uit hoeveel. gemiddeld kreeg ik 1,50 gulden.
    Met de Telegraaf liep ik om half 5 in de ochtend altijd de Haarlemse binnenstad, met 5 cafe´s. Ja, die cafe´s waren heel tevreden over dat vroege tijdstip en had daarom dan ook van alle 5 25 gulden gekregen :D

19. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Niks, want ik doe de deur niet open als ik niemand verwacht (ivm priveredenen). De beuren weten dat ze op een bepaalde manier moeten kloppen als er iets is.

Deel Deze Pagina