Wat geef jij in de decembermaand?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sidmick, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

sidmick, gefeliciteerd met J.!

Ze heeft idd al heel andere interesses dan mijn dochter. Al scheelt het vast dat die net in groep 3 zit. Vorig jaar nog bij de kleuters. Merk al wel heel erg verschil. Toen lijsten vol met speelgoed, sommige dingen erg kinderachtig (die heeft ze ook niet gehad) en dit jaar allemaal grotere meidendingen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Jammer, wonen in Groningen, dat is echt wat te ver.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Kan ik me voorstellen ;)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mijn gup wordt straks ook 8 :)
    En het zijn officieel boeken voor jongeren... Maar dochterlief eet zich er zonder moeite doorheen.
    Nou leest ze wel heel goed voor dr leeftijd...
    Maar het deel iver nederland heb ik de eerste keer voorgelezen ipv dat ze zelf ging lezen en dat is ook heel goed te doen.
    En het afwisselen van verhalen van een kind (13/14-jarige meestal) uit die tijd aangevuld met blikjes tekst met feitjes en wetenswaardigheden spreekt haar gewoon heel erg aan.

Verder zou je ook eens kunnen kijken naar de boeken van Arend van Dam en Alex de Wolf...
    Die maken ook hele mooie boeken die mijn dochter met veel plezier leest.

Vet oud! Europa | Karakter Uitgevers BV

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Onze dochter krijgt Lego friends de tourbus en de kleedkamer
    En waarschijnlijk ( als ik een goede kan vinden) een telescoop...anders nog iets anders...ze krijgen 3 grote cadeautjes met sinterklaas.

Verder in de schoen 2x beanie knuffels, klein doosje lego, nagellakjes en een tangle

Zoon krijgt van lego de snelheidstrein, extra rails en wissels en nog iets ( weet nog niet wat)

In de schoen: een stoplichtje voor bij zijn auto's, een stopwatch, een beanie knuffel, vliegtuigjes en een doosje lego

6. tuc

tuc Niet meer actief

Wat is een tangle?

7. Linda86

Linda86 VIP lid

#27 Linda86, 17 sep 2015
    Laatst bewerkt: 17 sep 2015
    Edit: Gefeliciteerd Sidmick! :)

Ik lees hier ook even mee, ik vind het weer echt moeilijk dit jaar. Allebei mijn kinderen zijn geen speelgoed kinderen, dus dat hoef ik sowieso niet te kopen.

Ideetjes tot nu toe:
    - nieuwe paraplu (die van someone vind ik erg leuk voor mijn dochter)
    - km-teller (ook gezien in dat andere topic
    - (voorlees)boeken. Dat geschiedenisboek ziet er erg leuk uit! Vorig jaar kregen ze "Nederland" van Charlotte Dematon, dat vonden ze ook echt heel leuk!
    - Nieuwe pyjama
    - Een wereldbol of een grote wereldkaart voor op hun slaapkamer. Iemand daar nog een tip voor toevallig?
    - Voor zoon WNF Ranger lidmaatschap, voor dochter ook een abonnement op iets, maar dat moet ik nog even uitzoeken.
    - Nieuwe kleren/schoenen

Vooral veel nuttige cadeaus dus, die ik normaal gesproken ook wel zo zou kopen, maar ze weten gewoon echt niks te vragen anders.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Gefeliciteerd, sidmick!

Als iemand nog een goede boekentip heeft, dan is die welkom! ;) Op dit moment liefst over paarden, maar dan qua onderwerp wel geschikt voor een zesjarige (ik vind veel verhalenboeken over paarden niet zo geschikt...). TipToi heeft een paardenboek, maar ze speelt amper met TipToi, dus dat vind ik zonde. Misschien dan maar op zoek naar een ander informatief boek... Maar tips, ook voor andere leuke boeken, zijn dus zeer welkom!

Wereldkaart heb ik laatst bij zo'n boekenvoordeel winkel gekocht, maar die is zo groot dat hij bijna nergens opgehangen kan worden... Bruna heeft ook leuke muurstickers, die zijn een stuk kleiner. Wereldbol had het Kruidvat laatst in de aanbieding, ook een variant met dieren, geloof ik. De TipToi wereldbol is natuurlijk een stuk duurder, maar lijkt me wel ook erg leuk (wij hebben de TipToi atlas).

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm wij hebben een klein wereldbolletje van de hema...
    En bart smit koopt hele betaalbare grote wereldbollen met een lampje er in. Geloof dat die 10-15€ kosten :)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik stond tussen de topmodel spulletjes te kijken bij bart smit en daar hadden ze zo'n zelfde iets maar dan met paarden. Kunnen ze tekenen en stickers plakken. Heb het aan een vriendinnetje van mijn dochter gegeven en die vond het erg leuk.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik vind het dit jaar ook heel moeilijk (voor beide trouwens een voornamelijk doordat ze al zoveel hebben).

Voor mijn dochter heb ik op het lijstje: lego friends (gelukkig kan je daar altijd wel iets nieuws van halen ), gezelschapsspellen, bedels voor haar pandora armband, misschien iets van nerf voor Girls.

Ik zag de tiptoi wereldbol genoemd worden maar daar is echt een tip. Ze heeft hem met haar verjaardag gekregen. Hij is heel leerzaam.

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Gefeliciteerd met je dochter, Sidmick. Hopelijk hebben jullie een leuke dsg gehad.

Ik heb al enkele decembercadeautjes binnen:
    - puzzel van Rapunzel
    - puzzel van Monster High
    - navulset van Blingles
    - set om paardenarmbanden en 3d kaarten (ook paarden) te maken.

Verder wil ze graag een discobol, een dvd van Barbie, een nieuwe Barbie, poppetjes van Evi, een houten poppenhuis, een set om gipsen paard te gieten, een boekenlegger, een stabilo pen, airbrush van Barbie, van Beados een poezenvorm.

Zelf zag ik dat de nieuwste cd van Kinderen voor Kinderen is uitgekomen. Die krijgt ze sowieso. Xoomy tekenbord met paarden leek me ook leuk of een paarden mandela. en van Beados heb je nu glitterbolletjes. Ik heb vast nog meer ideetjes, maar die schieten me nu niet te binnen.

Ideeën genoeg hier!

@Saskia: Mijn overbuurkinderen van 8 & 10 jaar spelen nog wekelijks met hun spacescooter.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier is de spacescooter ook al 2 jaar een hit. Blingels lijken me ook wat wat idd. En mijn moeder opperde de nieuwste junior songfestival cd.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik vind de someone paraplu's ook echt prachtig. Helaas nergens in de buurt te koop en via internet vind ik de verzendkosten dan weer niet in verhouding

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Misschien staat hier wat tussen: Kinder paraplu's & parasolletjes | paraplUnique

16. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Of van Kids Top 20. Die luistert mijn dochter ook graag.

Dit is wel knutselspul, maar wel leuk:
    Engeltjes & Draken | Djeco | Glitterkunst butterflies
    Depesche Top Model Make Up Studio | Toys Direct (verkopen ze gewoon bij de speelgoedwinkel)
    speelgoed (verkopen ze ook bij de meeste speelgoedwinkels)

En een sieradendoosje (geheimendoosje, zegt mijn dochter) van bijvoorbeeld paardenvrienden? Of van Topmodel? Top Model Fantasy sieradendoos | Bart Smit

Of een Nerf?

17. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Zo'n boekje met een speciale pen waarbij je tekst alleen kunt lezen met een lampje, is ook leuk. Je hebt ze van de Efteling (Raveleijn), maar ik heb ze ook of bij Lobbes of bij Kruidvat gezien.

18. tuc

tuc Niet meer actief

zo'n discobol vind ik trouwens ook wel erg leuk

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Oh ja, dat is ook zo! Dat is een goede! TopModel en My Style Princess vindt ze ook erg leuk, dus dat gaat ze zeker leuk vinden! Gaat zeker op het lijstje! :) En dan nog een leesboek...maar dat is een lastige... :)

Discobol vind ik ook erg leuk! Ga ik voor haar verjaardag op haar lijstje zetten. Net als een Xoomy (die stond er al op, maar ik wacht op een leuke aanbieding ;)).

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113

Deel Deze Pagina