Wat geef jij in de decembermaand?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sidmick, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook trouwe bieb-gangers maar als ze een boek leuk vindt.. Leest ze hem rustig 3x achter elkaar en dan paar weken later doet ze dat nog eens.
    sommige boeken moet ze inmiddels ongeveer uit dr hoofd kennen.
    met voorlezen precies hetzelfde.. Dr favoriete voorleesboek heb ik geen boek voor nodig.
    hooguit de inhoudsopgave voor de exacte volgorde van de verhaallijn...
    toch geen dun boek... (sleutelkruid van Paul Biegel)

dan is het wel leuker dan wanneer ze het maar 1x lezen natuurlijk.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik probeer het ook altijd te doen. Maar dit jaar weet ik echt niets...voor de jongste wel, maar voor de oudste niet. Met de Kinderboekenweek koop ik ook altijd één of twee boeken en liefst krijgen ze er ook één voor hun verjaardag. En tussendoor ook wel eens en natuurlijk de bieb.

3. Saskia78

Mja ik weet niet hoe goed ze lezen.. Maar Dolfje Weerwolfje niks?
    Die hebben ze in verschillende niveaus.
    Of de waanzinnige boomhut van X verdiepingen?
    Iets moeilijker maar heel grappig.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    De oudste leest ongeveer M7. We letten bij boekkeuze dus al een tijdje niet meer op het niveau. ;) Dolfje heeft ze al een paar boeken van gelezen, maar vindt ze niet echt leuk, de waanzinnige boomhut heeft ze alle vier al uit. ;) De meeste boeken die qua onderwerp/verhaal geschikt zijn, heeft ze echter in een half uur uit...en dat vind ik dan wel weer een beetje zonde van het geld. De jongste leest nog niet, maar ze vindt boekjes met/over letters erg leuk en de kleutersamenleesboekjes ook, dus dat is makkelijk. :)

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thea Beckman (kruistocht in spijkerbroek bijvoorbeeld), Jan de Zanger heeft ook interessante boeken beetje Carry Slee achtig maar dan net andere invalshoek, de Harry Potter reeks, de Percy Jackson reeks (soort Harry Potter maar dan over griekse goden, heel spannend :) )

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Voor oudere kinderen kan ik genoeg leuke boeken bedenken, maar ze is pas 6. ;)

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn oudste zoon is ook jarig (vlak voor Sinterklaas) dus altijd cadeautjes festijn.

Hier al wat kleine cadeautjes gekocht:
    Bij de Action heb ik Planes voertuigen gehaald.
    Bij Kruidvat tijdje geleden (bij 40% kortingsactie) al Lego Technic en Playmobil gehaald.

Mijn jongste wil graag een Playmobil Ridder Kasteel maar dat vind ik te gortig worden. Die krijgt hij voor zijn verjaardag in maart.
    Hij krijgt een raceauto van Playmobil en iets van Paw Patrol. En ze willen graag een trolley voor de vakantie. Afgelopen vakantie zagen ze een jongetje met een trolley lopen en daar waren ze helemaal weg van. Dus die krijgen ze ook.

Boeken koop ik altijd tussendoor. Sowieso bij kinderboekenweek en voorleesweken krijgen ze een boek. Tussendoor gaan we ook nog wel eens een boek kopen en we komen vaak bij de Kringloop voor boekjes (vooral de leren lezen boekjes van Zwijsen en Kluitman).
    Ik ben zelf gek op boeken en ik ben erg blij dat mijn kinderen boeken ook leuk vinden. Bibliotheek komen we ook vaak.

8. koala28

koala28 Niet meer actief

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn zoon leest ook op dat niveau, maar is ook pas 6, en vindt bovenstaande boeken echt nog veel te spannend.

Hier hetzelfde probleem met het vinden van geschikte boeken. Hij vindt avi boeken over het algemeen maar heel dun. Boeken met voornamelijk tekst vindt ie nu nog te 'saai' [het is meer dat ie toch wat meer plaatjes wil zien], en veel boeken vanaf groep 6 gaan over spannende onderwerpen.
    Hij leest graag in bed, en zit midden in de fase vol nachtmerries.

Op het moment zijn dus vooral stripverhalen in trek.
    En boe-kids vindt ie leuk, maar die gaan maar tot avi4.

10. veense

veense Niet meer actief

Mijn dochter (nu 9) was ook 6 toen ze Avi-uit was. Keuze qua niveau/onderwerp blijft dan lastig. Hier zijn de boeken van Janneke Schotveld (superjuffie en alle andere 13 titels ;) enorm favoriet, al jaren. Ze kent ze allemaal uit haar hoofd geloof ik...

11. Saskia78

hmm had ik heel stuk getypt.. Is het weg.

anyway.. De tips van mijn dochter die hetzelfde probleem had:
    - thea stilton, leuk, spannend en echt meisjesachtig. Geen gezoen, geklef of verliefdheid.
    - Het Geheim van..., hele grote serie met spannende boeken maar geschikt voor jonge kinderen. Relatief snel uit omdat het niet zulke dikke boeken zijn maar mijn dochter is er helemaal gek van.

en zelf moest ik hier aan denken... Inmiddels zijn het 6 boeken en is de serie daarmee compleet.
    Marcel van Driel

12. veense

veense Niet meer actief

Geheim van vond ze inderdaad ook een leuke serie. Geronimo en Thea Stilton gruwelt ze van, ze wil gewoon doorlezen in normale letters ;)

13. Saskia78

Hmm jouw dochter is inmiddels wat ouder.. Ik liep laatst in de winkel tegen "heksen van fantasia" aan.
    In gewone letters :D

Is ook niet voor 6-jarigen denk ik... Kon moeilijk het hele boek even lezen maar onze 8-9-jarigen vinden het misschien wel wat :)

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Heeft er iemand ervaring met Doh Vince? Ik twijfel een beetje tusen doh vince en blingles

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ah :) Ja dan zijn die een beetje te hoog gegrepen. Lastig lijkt me! Zag in dit topic net de vijf langs komen, misschien is dat wat?

16. veense

veense Niet meer actief

Zij houdt meer van spannende verhalen, heksen en geesten enzo houdt ze niet zo van...
    Ze zit inmiddels ook in groep 7 (groep 6 overgeslagen) dus langzamerhand komt alles wat meer in balans. Toch blijft het zoeken. Gelukkig staat er hier erg veel in de kast, maar Thea Beckman vind ik nog net te hoog gegrepen, kan niet wachten tot ze die wil gaan lezen!
    En anders moet ik toch maar opschieten met alle boeken die ik zelf wil gaan schrijven, kan ze die lezen, helemaal op maat voor haar geschreven ;)

17. Saskia78

Mja hier lukt dat qua technisch lezen prima...
    Maar de verhalen op zich zijn soms nog wat zwaar op de maag toch.
    De stomme van kampen heeft ze laatst wel gelezen... Maar was (nog?) geen voltreffer ook.
    Ze leest nu uit de schoolbieb: de grijze jager.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien kunnen jullie een kinderboeken clubje beginnen... is wel heel erg offtopic...

19. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Vorig jaar heeft dochterlief een kasteel van playmobil gekregen (2e hands). Nu krijgt ze opvulling daarvoor.

Nog misschien wel een tip voor moeders die ook 2e hands willen kopen zonder orginele verpakking.. Wij hadden dus dat playmobilkasteel en heb ik op de dag zelf ingepakt in een doos omdat de orginele verpakking er niet meer bij zat. En heb ik er wat waterspetters overheen gegooid.. doos ingepakt. En dan in het gedicht verwerkt dat het cadeautje van de boot was afgevallen en dat de doos kapot was gegaan en daarom in een andere doos zat.
    Kleine helemaal verbaast.. kijk mam.. het klopt want de poppetjes zijn nog nat.. zo leuk :D
    Voor de liefhebber kan ik het stukje gedicht nog wel eens opzoeken.

20. Saskia78

done bosi :)

Deel Deze Pagina