Karnemelk of melk (ontbijt) Af en toe fristi. Chocomel zelden, volgens mij krijgt Sven daar diarree van. En de dag door water en roosvicee.
Ik ben met thee begonnen na schooltijd, de jongste vindt het vies maar de oudsten hebben hierin geen keuze meer. Verder hier ook ranja (alleen mee naar school), melk met nesquick (twee bekers per dag, 's morgens en voor het slapen ipv van toetje), drinkyoghurt of water. Ik vind het ook moeilijk om ze gezond te laten drinken vandaar dat ik de thee heb bijgevoegd.
Kevin drinkt bijna alleen maar water en bij het ontbijt en de lunch een glas melk. Soms ook wel thee, maar alleen met aardbeien of kersen smaak Verder heel soms een fristi (meestal als we ergens zijn) of chocomel. Water vindt ie toch het lekkerst en vraagt daar ook zelf om.
biologische appelsap, melk, roosvicee, diksap en vers geperste fruitsappen (alleen als ik tijd en zin heb).
Biologische diksap Biologische troebel appelsap aangelengd met water Verse jus Thee (Lipton Morocco, Piramide Sprookjesboomthee) Water Niks met geraffineerde suiker of kunstmatige zoetstoffen.
Jongste: opvolgmelk en daarnaast bio-diksap van AH Oudste: melk (bij maaltijden) en daarnaast aanmaak (Karvan Cevitam), soms water. Lucas heeft een hele tijd water gedronken, totdat ie een keer flink ziek is geweest en allerlei zoete drankjes 'moest' om uitdroging te voorkomen, toen was het klaar met kraanwater, helaas. Nu vraagt ie er zelf soms weer om, dus ook prima natuurlijk.
Hier drinken ze water,ranja,appelsap of een kleine beetje sinaasappelsap en een glaasje melk in de ochtend.Heel soms chocomelk,drinkyoghurt. Heb 2 kindjes die slecht drinken.Moet zeggen dat ze beide geen ranja drinken die te zoet is.Deze komen ze terug brengen,het moet echt water met een flauw smaakje ranja zijn.
Onze oudste krijgt nu in de ochtend water, bij zijn boterham poedermelk, en vanaf dan diksap (hij drinkt één tot twee tuitbekers). Voor het slapengaan nog een flesje poedermelk. Ik weet dat ik eigenlijk de poedermelk kan vervangen voor koemelk maar ik durf niet goed. Hij eet niet zo heel erg denderend goed heb ik het idee. Zou hij dan geen vitamines te kort komen? De jongste krijgt straks hopelijk alleen borstvoeding
Bij het brood krijgen ze melk en 1 x per week yogi of chocomelk Voor de rest ranja, onze dochter lust wel thee (vies kind ) dus die vraagt ook wel eens om thee. Soms hebben we sap in huis en krijgen ze dat.
Halfvolle melk, appelsap zonder toegevoegde suikers, ranja (ligt aangemaakt en dan ranja 75% puur fruit) en soms joghi.
sapjes aangelengd met water..maak dan een grote schenkkan en doe daar wat sap in en de rest water thee chocomelk water versje jus zelfgemaakte smoothies heeeeeeel soms fristi sojamelk