(Chocolade)melk, ranja (Karvan Cevitam, Slimpie enz), ijsthee zonder prik, Wicky, Taksi, thee, jus d'orange, appelsap of andere vruchtensap aangelengd met water.
water, melk, thee, roosvicee, diksap, gewone sapjes, smooties... en heeeeeeeel af en toe bij een speciale gelegenheid krijgt ze fristi. Vind ik eigenlijk niet zo goed voor haar (vanwege de vele suikers), maar ze geniet er wel enorm van dat het echt een traktatie is.
In volgorde van hoe vaak / hoe veel ze drinken: Melk, water, aangelengd vruchtensap, limonade, thee (meestal met melk), opgeklopt melkschuim, yoghurtdrink, chocolademelk. Niks met kunstmatige zoetstoffen erin. Ik vind die vies van smaak, totaal nutteloos voor een kind, en ze krijgen er al snel meer van dan de maximale hoeveelheid per kilo lichaamsgewicht. Dingen met suiker erin (sap, limonade) alleen bij het avondeten, of op een feestje.
Melk, chocomelk, fristi, water, appel of sinaasappelsap. Heel soms ice tea zonder prik. Tomatensap vindt ze ook erg lekker!
Ligt eraan of je zelf de chocolademelk of yoghurtdrink maakt of deze in een pakje koopt. Het is beide makkelijk zelf te maken.
Roosvicee, dixap, melk, water en yoghurt/water/roosvicee. Dat laatste is hier nogal een favoriet. Ik heb best een slechte drinker, maar als ik dat klaar maak (en dan heb ik meer water en roosvicee dan yogurt(mager), drinkt hij het altijd helemaal op.
Ja, een smoothie met vers fruit is idd een heerlijke yoghurtdrink, maar chocolademelk zonder suiker, dus alleen melk + cacao is natuurlijk niet te drinken voor een gemiddeld kind zo bitter.
Ben niet zo heel moeilijk als het om drinken aan gaat. Gewoon normale limonade siroop soms chocolade melk. Melk en wel eens appelsap wicky.( die heb ik in huis voor de oudst,voor school ) ze krijgt er wel eens een pakje van. Heel soms een paar theelepeltjes van mijn senseo koffie Gezellig met mama mee doen.
Diksap of multi vit aanmaak spul (zo'n flesje wat ook bij de babyspullen staat zeg maar). Thee ook wel, maar dat lust ze alleen met honing er in (of suiker, maar dat doe ik liever niet). Water een enkele keer, en 3 keer op een dag een bekertje (warme) melk, gewoon bij het eten en 's avonds voor het slapen. Verder drinkt ze soms ook wel gewoon vruchtensap uit een pak, enkele keer dubbelfris of zoiets, gewone aanmaaklimonade, of een ander sapje ofzo, maar geen prik. Chocolademelk en yoghi lust ze niet (scheelt weer )
Melk Karnemelk Karvan Cevitam Water Thee met honing En soms een glaasje kindercola, da's echt een traktatie.