weer een stom vraagje. Maar mijn dochter (4) krijg ik niet aan het verstamd op welke manier je je neus moet snuiten. Ik heb vanalles geprobeerd, maar of ze snapt het niet (en ze is echt niet gek) of ze kan het niet. Nou eet ze ook altijd met haar mondje open. Dus ik vandaag maar weer eens opvoedkundig bezig.. "maar mama, het kan niet met mijn mond dicht" Dus probeerde ik haar door haar neus te laten ademen.. En ze krijgt het inhalen van lucht wel voorelkaar, maar blazen niet.. Ik snap er niks van.. In mei hebben ze haar neusamandelen weggehaald. Sinds 2 weken heeft ze al 3 keer spontaan een bloedneusje gehad. Zou ik contact moeten opnemen met de kno-arts of maak ik mij weer eens te druk om niks?
min zoontje is 4 jaar een 3 maanden en die snapt ook niet hoe je uitblaast via je neus of snuit. Ik denk dat ze dat opeens moeten snappen ofzo,net zoals je leert fluiten? Heb dus geen idee,sorrie
Wat neus snuiten betreft; je neus ophalen is beter. Dit omdat je bij snuiten druk zet en zo je holtes kan verstoppen (sorry, weet even niet hoe ik het beter uit moet leggen. Ik ben beter in gesproken woord, dan in geschreven....). Uiteraard moet er soms echt gesnoten worden. Doe dit dan rustig en met zo min mogelijk kracht (tja, hoe ga je dit een kind uitleggen?). Maar ophalen blijft beter
hmm ik ben vergeten hoe ik het tim heb aangeleerd. ik denk eerst uitademen alleen via de neus (evt. zelf de mond dichthouden) en dan op het zelfde moment ritmisch de neus dichtknijpen. en daarna zeggen 'en nu harder'.
ow sorry, dat was je vraag niet heeft ze misschien (vroeger) geen speen (gehad)? want dan ademen ze normaal gezien ook enkel door de neus. Het lijkt mij idd. niet handig wanneer ze zelf ook aangeeft dat ze haar mond niet kan dichthouden.
Misschien er even een tijdje niet de nadruk op leggen? Geef het goede voorbeeld blijf het zo. Anders terug naar de kno om er naar te laten kijken. Maar misschien hoort dit nog een beetje bij de leeftijd? Of maak er een spelletje van wie het mooist kan snuiten.?
Ik weet niet wanneer een kind dit 'moet' kunnen, maar mijn zoontje van 2,5 kan al wel een tijdje zijn neus snuiten. Ik heb hem dat ook niet bewust geleerd ofzo, hij kon het ineens denk ik.
Als je kindje niet met de mond dicht kan eten denk ik dat een bezoekje aan de kno geen kwaad kan. Merk je ook wat bij inspanning ? Als het door de neus ademen erg moeilijk is kunnen de neusschelpen wel eens te groot zijn. Ook kan het tussenshot dusdanig scheef staan dat neusademhaling bemoeilijkt is.
Ze heeft inderdaad nooit een speen gewild, ook geen duim oid.. Het oor van beer is tot op het koppie afgebeten.. Dat dan wel weer We leggen er eigenlijk helemaal niet de nadruk op, maar het valt me wel op En qua goede voorbeeld moest ik we leven lachen Geloof me.. Mijn man en ik eten met de mond dicht.. hahaha Ze heeft dus in juni haar neusamandelen eruit gekregen. Opa en papa hebben ook een scheef schotje. bij inspanning gaat de mond ook open (zoms zelfs het tongetje naar buiten) Ook heeft ze soms een spontane bloedneus..
ow en het leren heb ik echt geprobeerd.. Gisteren mijn hand op haar mond gelegd en gevraagd of ze inademen wil door de neus (dat gaat wel) en dan de lucht weer naar buiten.. En dat lukt echt niet
Moet er zelf ook een beetje om lachen het goede voorbeeld geven haha. Hoe kom ik er op Maar als ze wel door haar neus in kan ademen moet het toch ook mogelijk zijn om het via de neus weer kwijt te raken. De meeste mensen doen automatisch ademen via de neus in en uit. Door de mond in en uit ademen doe je meestal alleen als je neus verstopt zit met snot
ja dat zou je zeggen.. Dat wat er in komt er ook weer uit moet kunnen.. Waar maak ik me eigenlijk druk om vraag ik me af.. Maar ik vind het gewoon zo gek..
ik zou dan idd. even naar de dokter gaan. kan zeker geen kwaad. Het lijkt mij zelf persoonlijk erg vervelend om niet door je neus te kunnen ademen. net alsof je constant verkouden bent of zo.