hey meiden, wat is er al een hoop gereageerd zeg ! En sommige doen idd een hoop cadeautjes, maar goed ik vind ieder voor zich hoor ! Wij vieren ook alleen maar sinterklaas, doen niet aan kerst. Heb voor de kleine een armbandje met haar naam erop gekocht en voor onze grote kleine meid een dvd van dora en nieuwe oorbellen. Voor de rest weet ik het echt nog niet, maar wil zeker niet meer als 50 euro per kind uitgeven. groetjes lief
Ik weet het nog niet Ik ga in elk geval geen dure dingen kopen, ze snapt er toch nog niks van en over ruim een maand is ze ook alweer jarig.. Wil eigenlijk speelgoed van hout kopen, bij de hema heb je wel leuke dingetjes dacht ik.
Mike heeft een mandarijntje en nijntje blokken in zijn schoen gehad. Verder heeft een verklap-piet mij verklapt dat Mike een v-tech mobieltje uit de zak krijgt.
Oja? Ik denk juist dat, als kindjes met Sint en verjaardag eens lekker verwend worden, ze het later veel meer waarderen. Hebberigheid zit hem niet in het Sinterklaasfeest, dat is een kwestie van opvoeding door het jaar heen, in mijn optiek.
Ben ik het wel mee eens. Kinderen worden echt niet hebberig als ze een keer flink verwend worden en veel kadootjes krijgen. Juist niet, ik denk dat een kind juist hebberig wordt als het alleen maar 'alles met mate' leert. Dan wil het juist. Geldt ook voor snoepen denk ik. Maar goed, ieder zn ding. Veel of weinig kadootjes, ieder voor zich. Ontopic, ik weet nog steeds niet wat ik ga kopen
Wij vieren sinterklas samen met mijn ouders bij vrienden en hun dochtertje van 6. Wij kopen dus cadeautjes voor hun kindje en voor ons kindje...doen wij al jaren zo. Megan krijgt een schilpad vormen stoof,water teken set,tol,en een dierengeluiden en telfoon aan de andere kant herrie ding(hihihi).Moet er wel bij vertellen dat wij alleen het water teken set hebben gekocht de rest heeft ze als kraam cadeau van mensen gekregen. Vind aangezien haar verjaardag zo kort op sinterklaas zit dat haar verjaardag iets is waar we meer aandacht kwa cadeau's besteden.
Als ze altijd krijgen wat ze willen door heel het jaar heen worden ze idd hebberig want dan leer je ze dat wanneer het ook is ze maar hoeven vragen en het komt er. 1 x p jaar leert ze waarschijnlijk alleen dat de sint hen wel ziet zitten als braaf kind en ze dus flink wat krijgen. Daarom onthield ik ook altijd waar door het jaar heen over gezeurt werd. Soms had ik het al gekocht lang voor sinterklaas omdat er al maanden over gezeurt werd en ik het ergens goedkoop kon krijgen. Koopt iedereen hier nieuwe dingen met sint? Of wil er nog wel eens marktplaats speelgoed tussen zitten? (bvb een spelcomputer van MP ofzo omdat die rot dingen nieuw zo duur zijn)
Dochter krijgt er nog niks van mee, dus voor haar hoeven we eigenlijk niks te kopen, maar aangezien we Sinterklaas vieren met m'n schoonfamilie en er daar wel wat oudere kindjes bij zijn koop ik ook maar wat kleinigheidjes voor onze dochter. 't Is natuurlijk ook zo raar als de anderen wel wat krijgen en zij niks (zij snapt dat niet, maar die andere kindjes natuurlijk wel!). Ik koop denk ik zelf een klein boekje, een leuk rompertje en een setje kleertjes in een wat grotere maat, altijd handig. Waarschijnlijk komt er ook nog wat van de schoonfamilie, maar wat, daar heb ik echt geen idee van.
Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Ik heb net even alles ingepakt (vind het veel te leuk om zelf te doen. ) en stiekem is het toch weer meer geworden dan de bedoeling was... Maar goed, het is maar 1 keer Sinterklaas. En daarbij werden ik en mijn zusje altijd schandalig verwend met Sinterklaas. Mijn ouders spaarden er het hele jaar voor, en mijn moeder begon in augustus al in te kopen. Maar ik moet er wel bij vertellen dat er ook veel "nuttige" dingen bij zaten altijd. Kleding, ondergoed, sokken, potloden, stiften, papier, dat soort dingen. Eigenlijk de dingen die we anders ook wel gehad hadden... Alleen liet mijn moeder het dan liggen tot Sinterklaas. Al met al zijn de beste herinneringen die ik heb die van Sinterklaas... En dan niet vanwege de "hebberigheid" maar omdat het zo spannend was en je gewoon voelde dat het allemaal met zoveel liefde gekocht was. (ok dat klinkt alsof mijn ouders onze liefde kopen, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel... ) En sorry voor het lange verhaal, allemaal...
Annika is in april jarig en tussendoor krijgt ze eigenlijk nooit cadeautjes ze is nu 19 maanden, dus haar intresse in speelgoed is in de afgelopen 7 maanden ook veranderd, tijd voor iets nieuws en dan gaan we het oudere echte babyspeelgoed er uit halen.
Alyna snapt er natuurlijk nog niet veel van, maar ze krijgt een Activity Center van Fisher Price.Heb 'm al gekocht, was een aanbieding bij Bart Smit. Nog niet eens echt voor Sinterklaas dus. Maar ik hoor de laatste tijd veel ;' wat krijgt Alyna van de Sint?' en dan zeg ik dus maar; 'de Activity Center van Fisher Price.'
Ymke krijgt dingen die ze anders ook had gekregen, maar nu hebben we het laten liggen tot Sinterklaas. Nu ze zo leuk speelt vind ik het moeilijk om niet alles te kopen wat me leuk lijkt voor haar, maar ik probeer er op te letten. Ik vind wel dat ieder voor zichzelf moet weten hoeveel speelgoed je voor je kind koopt. Daar hoef je toch geen commentaar op te leveren?
Voor m'n stiefdochter gaan we trouwens wel iets groots kopen, niet alleen voor Sinterklaas maar ook omdat ze de laatste tijd heel erg goed haar best doet op school en dat mag wel beloond worden!(dat zeggen we er ook bij trouwens, ze weet al dat Sinterklaas 'niet bestaat'.En we willen graag laten horen dat we supertrots zijn! ) Ik was aan het denken aan zo'n digitale camera van Vtech(kidizoom ofzo?), heeft iemand toevallig ervaring met zo'n ding?
Wij hebben voor onze dochter een kegelset van sesamstraat gekocht, en een (zacht) boek met muziekjes, en het abc enzo. Van mijn schoonouders krijgt ze een mobiel. En mijn schoonzus en zwager hebben geloof ik een heleboel kadootjes voor haar liggen, maar ik weet alleen niet wat.