wat geef jij je kraamhulp?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door misslizzy, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai ik vroeg me af wat gebruikelijk is om je kraamhulp te geven als ze afscheid neemt. Wij hebben een leuke vrouw die heerlijk kookt en zelfs extra uren zorg voor mij heeft geregeled. Wat is dan normaal om te geven? cadeaubon zo ja van hoeveel? etc? tips?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij hebben een bloemetje gegeven..En dat kon ze erg waarderen. Ik wist ook niet zo goed wat anders..Maar de onze deed wat ze moest doen en niets extra's of bijzonders..

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.923
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze kv deed aan de lijn, dus chocola e.d. viel af. Ze klaagde wel een keer over droge huid en ik ben nogal fan van Rituals. Ze heeft dus een pot bodylotion van Rituals gekregen. (Die vind ik zelf altijd heerlijk.)

4. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Hier ook een bos bloemen!

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Onze eerste kraamhulp was 20 weken zwanger. Die hebben we een rompertje, een doosje merci en een geboortekaartje en foto van ons zoontje gegeven. Was ze erg blij mee.
    De tweede kraamverzorgster is maar 2 dagen geweest, die heeft niks gehad.

Deze keer wil ik het ook gewoon laten afhangen van wie we krijgen (waar diegene van houdt e.d.)

Wel denk ik dat het gewoon om het gebaar gaat. Een foto en geboortekaartje zou mij bijvoorbeeld heel leuk lijken als ik kraamverzorgster zou zijn (ik zou dat sparen denk ik). En dan een kleinigheidje erbij. Vergeet niet dat deze mensen iedere week bij een ander gezin zijn. Lijkt mij, dat daar geen 52 hele grote cadeaus bij horen!

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat vind ik ook.

Wij hebben onze KV een doosje Merci gegeven en een geboortekaartje.

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier een leuk vaasje met een vaste hyacint erin,een doosje merci een kaartje met een verhaaltje erop en een geboortekaartje.

8. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Een kaart en een ingelijste foto. Op de foto was ze heerlijk aan het knuffelen met ons zoontje.. We vonden het zo'n mooie foto!
    (en zij gelukkig ook! :D)

9. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Ik heb 3 verschillende kraam verzorgsters gehad. Zou ik ze dan alle 3 een cadeautje moeten geven.:(
    Ik was van plan om een bos bloemen naar de kraamzorg te sturen voor alle 3. Maar ja, dan krijgen ze het natuurlijk niet zelf.
    iemand een idee?

Groeten jane

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Moet je ze alle 3 wat geven?
    Niets moet, maar een bloemetje op het hoofdkantoor hebben ZIJ niets aan. Zij zitten namelijk niet op kantoor maar bij de mensen thuis....
    En een bloemetje versturen kost ook nog wel wat.
    Kun je volgens mij net zo goed 3 doosjes merci (of iets anders) met een fotootje ofzo ter attentie van die 3 dames sturen!

11. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Een printje van de handjes en voetjes maken met een leuk verhaaltje of zinnetje erbij misschien een idee?

12. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Verkeerde woordkeus. Je hebt gelijk niks moet. Maar ik wil het graag. Leuk idee van die doosjes merci:D
    bedankt

13. misa

misa Niet meer actief

Eens.
    Wij hadden vooraf al een doosje merci gehaald, ook voor de vk's en ook voor de gyn/verpleging in het ziekenhuis.
    We hebben er een foto en tekstje van ons kindje bij gedaan.
    Onze kraamzorg was niet wat, maar uit fatsoen hebben we het haar wel gegeven.

Het is natuurlijk wel hun werk, waar ze voor betaald krijgen. Dus het gaat om het gebaar. Ik vind ook dat daar geen (grote) kado's bij hoeven te horen.

14. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Wij hebben een plantje gegeven. Vriendlief had 3 verschillende plantjes gekocht en we hebben de kraam laten kiezen welke zij graag wilde hebben. De andere twee plantjes waren dan voor mij en onze babygirl.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.923
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik schreef eerder dat ik een pot Rituals bodylotion had gegeven. Maar dat zat inderdaad ook een geboortekaartje en een foto bij. Iemand hierboven zei al dat ze dat zou sparen als ze kraamverzorgster was. Ik denk ik ook!

Wij vonden onze kv trouwens gewoon er lief. Voor de kraamweek riep ik dat ik niks zou geven. Het is tenslotte gewoon hun werk. Maar toen ze eenmaal bij ons in huis was, heb ik toch maar mijn moeder gevraagd om wat te halen.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze kv heeft het geboortekaartje gehad (werd inderdaad gespaard ;)). Verder niets eerlijk gezegd.

17. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik heb de kraamhulp hier: doosje merci met geboorte kaartje en een foto van haar en onze zoon. En in een fotolijst een "kunstwerkje"van handjes en voetjes met 2 foto's gegeven..

Had met stempelkussentjes gedaan (waterbasis) en zijn handje kon ik moeilijk schoonmaken voetje heel goed. Dat zit niet in elkaar gevouwen. En zijn truitje was ook paarsig geworden en ze vroeg zich af wat er gebeurt was... uhmm ach we hebben geknutseld en toen ze ht kado kreeg ging er een lampje branden..

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb een klein pakketje met wat lekkers, een geboortekaartje en een geboortebedankje (wat iedereen bij ons kreeg) gemaakt.
    En een persoonlijke kaart erbij.

19. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hier een bon van de bijenkorf, een kaartje met foto van haar en onze dochter erin, en het geboortekaartje (onze kv spaarde ze ook).

20. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik heb niks gegeven ik heb ook bij beide kinderen veel verschillende kraamzorgsters gehad, bij de eerst maar liefst 5! en bij de 2de 2 of 3. Ik heb ook echt helemaal niks met kraamverzorgsters jammer genoeg

Deel Deze Pagina