wat geef jij je kraamhulp?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door misslizzy, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #41 luckybird, 20 jan 2012
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012

Helaas hadden wij veel ergere zorgen omtrent de kleine aan ons hoofd die weken. Anders had ik.er.zeker werk van gemaakt,maar daar had ik echt geen energie meer voor,van zitten in een kraambed was al helemaal geen sprake helaas.en dat kwam niet door hechtingen ofzo maar door diverse spoed ziekenhuisafspraken.
    Ik had een bloemenbon klaarliggen maar dus niet gegeven.

2. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kraamverzorgster was 32 weekjes zwanger van haar tweede toen ze 14 dagen geleden bij ons wegging na de kraamperiode.
    Ik heb een geweldige week gehad, mijn man was ook al die tijd thuis en vond het ook supergezellig. dat wij haar laatste adres waren voor haar verlof merkte we niks van, het enigste dat mijn man de stofzuiger de trap optilde voor haar , niet dat ze dat vroeg maar heeft hij voor mij ook altijd gedaan tijdens mijn zwangerschap. we hebben vreselijk gelachen emt haar en maakte de week heel speciaal.
    wij hebben haar een doos met verschillende kadootjes gegeven, oa, een badlaken geborduurd emt de naam van haar dochter van 6, klein speeltje voor de jongedame, wat lekkers een wensballon en een kadobon van 20 euro van babydump, die hadden ze ingepakt bij baby dump met de kadodoos die je daar krijgt als je zwanger bent ( ind e doos zit een kleding bon van 5 euro)dus voor haar kleine uk die eraan kwam kon ze voor 25 euro lekker shoppen.
    uiteraard foto's en het geboorte kaartje hoorden ook bij de kadootje.
    haar bedankje toen ze wegging waren de woorden, wij waren het juiste adres om haar werkperiode af te sluiten en te gaan genieten van haar verlof...beter had het niet kunnen zijn om het met zoveel gezelligheid af te sluiten.

kortom: wederzijds een topweek!

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bij de eerste een box met douchegel en parfum ofzo iets

bij de tweede een plantje

4. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wij hebben onze kraamhulp op de laatste dag getrakteerd op een heerlijke lunch met allemaal lekkere broodjes van de bakker en een grote bos bloemen. Konden wij haar eens even verwennen!

5. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Onze kraam hulp is net weg.
    Ik heb een pakketje gemaakt met het geboortekaartje, kraambedankje, een kaars op voetje en een Kruidvatkadobon. Ook had ik bij Greetz een mooie kaart laten maken met een foto van onze kleine erop en heel veel tekst.

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    oh wat zijn jullie attent allemaal! ik had eigenlijk niks voor onze kraamhulp(en), kwam ook totaal de deur niet uit die week :p
    had ze een geboortekaartje van de beeb meegegeven met een bedank-tekstje erop

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.131
    2.961
    113
    Vrouw
    Ik heb voor onze kraamhulp een mooie brief geschreven namens ons knulletje en een foto van hem erbij.Mijn man heeft een grote bos bloemen, en een bon van 30euro van de etos voor haar gekocht. Ik moet zeggen dat wij een kraamhulp uit 1000den hadden. Mijn man was na de bevalling zo'n 3 weken vrij. Dus ook toen de kraamhulp er was. Zij heeft ons een onvergetelijke week bezorgd, dat heb ik bij de andere 2 kids nooit zo ervaren. Zij moest zelfs huilen toen ze weg ging, omdat ook zij het erg fijn bij ons vond.Het was gewoon heerlijk om haar bij ons te hebben. Mochten wij nog een 4de wondertje krijgen, dan gaan we zeker regelen dat zij weer komt.
    We hebben nog steeds contact, en wij denken nog vaak terug aan haar!:D

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Van te voren heb ik er niet over nagedacht, maar de laatste dag voelde het heel goed om een grote bos bloemen te halen voor haar. Dus ik heb m'n man met instructies op pad gestuurd ("groot, en kleurrijk, en geen rode rozen ofzo, maar vrolijke gerbera's, je weet wel, die bloemen die ik zo leuk vind" :D)
    Ze heeft ook een geboortekaartje gekregen, al vroeg ze daar zelf om want die spaarde ze inderdaad.

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben bij de eerste een bloemetje, geboortekaartje, en zak met loempia's mee gegeven :)

en bij de 2e ook bloemtje, geboortekaartje en ook zak met loempia's en bakpao broodjes.

maarja mn schoonmoeder maakt die zelf dusja :) haha

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wij hebben een bon van de DA voor haar gekocht.. Ik wist echt niet wat ik moest halen voor d'r, dus advies gevraagd bij de DA en voila.. Ze was er enorm blij mee gelukkig..

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier een bloemetje, bedankkaartje en geboortekaartje

12. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier een mandje van de groente/fruit winkel.
    Zat wat fruit in en een flesje vers gemaakt sap en wat walnoten.

13. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Wij hebben een bloemetje gegeven

14. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ik vind op zich dat je niet iets hoef te doen, mag wel.
    Weet dat het wel vaak gebeurd, maar ja, ze krijgt toch gewoon betaald die week?

Als jij bij de tandarts weggaat, zeg je ook niet: bedankt en hier zijn wat bloemen.

Maar wij hebben wel de beide kraamverzorgsters een foto gemaild waar ze met L op stonden. dat vond ik zat.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb een doos met allemaal verschillende soorten taart puntjes gegeven. Ook nog een zak snoep voor haar kindjes :) Kwam ook meer omdat ik echt een super lieve kraamhulp had en het heel goed met haar kon vinden ondanks het leefijd verschil!

16. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hier een bos bloemen en bedank kaartje :) Ook voor de verloskundige die me zo fijn door de bevalling geholpen had

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Wij hebben een grote bos bloemen met een geboortekaartje, en een leuke foto van haar en ons zoontje gegeven.

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij hebben onze kraamhulp een dinnerbon gegeven.. Ze heeft heel veel voor ons betekend, had namelijk nooit verwacht dat we een normale kraamtijd zouden hebben..
    Ze heeft echt er echt een feestje van gemaakt, en ik moest dan ook huilen toen ze wegging!

Wat een topmens!

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb een grote doos merci gegeven en geboortekaartje

20. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    We hadden een KV en een stagaire... ze hebben ons echt door een hele rotte kraamtijd heen geholpen. Toppers!!!

Daarom ook Kruidvatbonnen (KV een hoger bedrag dan de stagaire), een kaartje met een persoonlijk dankwoord erin geschreven, een geboortebedankje (geboortesuiker) en voor de KV een geboortekaartje van de kleine.

Deel Deze Pagina