Wij hebben eigenlijk niets gegeven, hadden 2x 3 dagen een kraamverzorgster en ookal waren ze heel goed en lief, ze waren er maar kort. Wel zou ik alleen iets 'gebruikbaars' geven, een kadobon is officieel in de zorg geloof ik niet toegestaan om aan te nemen. Iets als bloemen, lekkers ofzo wel maar bijvoorbeeld -ik noem maar- zelfgebreide sokken officieel weer niet. Tenminste in verpleging en thuiszorg.
Wij hadden een kraamverzorgster en stagiaire, allebei superlieve meiden die ons een geweldige kraamweek hebben bezorgt! Voor allebei hebben we een doosje bonbons, een geboortekaartje en een foto waar ze Femm vasthielden gegeven.
Bij de eerste hebben we de kraamhulp het kaartje en een zakje merci gegeven. Ze was er maar 4 dagen aangezien we pas na een week uit het ziekenhuis kwamen. Ze was wel lief voor de kleine. Maar op een of andere manier vond ik d'r kil en zakelijk richting ons overkomen. Ook alsof ze alleen de beeb leuk vond en met ons opgescheept zat. :-S Met de jongste kon ik gelukkig het ziekenhuis binnen 48 uur weer verlaten ondanks een keizersnede. We hadden een heel lieve kv. Vond het oprecht jammer dat ze ging. Het geboortekaartje kreeg ze al gedurende de kraam en toen ze weg ging heeft ze nog een lief kaartje en een verpleegstersklokje (in de vorm van een girafje) gekregen (in de wieg van de kleine lag een knuffelgirafje, dus dat vond ik wel toepasselijk). Ze moest nl. elke keer bij de controle d'r horloge afdoen. Ze was er erg blij mee. Kon ze goed gebruiken.
Wij hebben een doosje merci en een bloemetje gegeven en een kaartje. nou moet ik zeggen dat wij sowieso een geweldige kraamverzorgende hadden. Ze deed alles voor mij en ze was jarig toen nam ze gebakjes mee. Mijn vriend zou net jarig zijn als zij er niet meer was dus hebben wij vervroegd gevierd en wij deden dus ook gebakjes halen. daarbij heb ik haar ook gips voor haar buik gegeven ivm dat zij zwanger is en ik had nog veel rollen over. en zij heeft mijn vriend weer een les soep maken gegeven het was echt een super kraamweek!
Had helaas een slechte kraamhulp, een vriendin is na afloop me komen helpen. Dat was voor mij de reden om niks te geven. Moest zelf helpen mn bed te verschonen en de wc deed ze ook pas na meermaals vragen. Zou het dus laten afhangen van haar werk en of ze dit goed heeft gedaan.
wij hebben een bloemetje gegeven met geboortekaartje en een puzzel laten maken met een foto van haar en de kleine.We wisten dat ze dol was op puzzelen. De verloskundige kreeg een bloemetje en een geboortekaartje. Beide waren topvrouwen.
Oh help ik zie al zo op tegen de kraamverzorgster en dan moet ik haar ook nog iets geven Ik zou overigens nooit op het idee zijn gekomen als ik het hier niet zojuist had gelezen. Maar bedankt voor de reminder, ik ga er over brainstormen.
Ze heeft een saunabon gekregen.... Had een super-kraamverzorgster (zelfde als bij de 1e).....en had het met haar over ontspanning. Toen kwam de sauna ter sprake en zo is mijn idee ontstaan. Had er een kaartje bij gedaan dat ze nu na het harde werken in ons gezin nu eens even lekker mocht gaan ontspannen.... Ze vond het fantastisch.....
Een cadeaupakketje van Weleda en een boekenbon plys een bedank-kaartje. Dit omdat ze echt heel begaan met ons was en ook dingen deed die ze niet had hoeven doen (ze nam bv ingredienten mee van huis om voor ons pannenkoekjes met verse gist te bakken en ze is ook nog bij ons op visite geweest toen ik in het ziekenhuis lag).
Ik hoorde dat ze fanatieke klant van de V&D was dus de keus was snel gemaakt, heb een bon van de V&D gekocht voor 10 euro.
Wij hadden een orchidee (schrijft ik het goed zo? denk t niet) in huis staan. Die vondt ze prachtig....Dus hebben we er ook eentje voor haar gehaald en een bedank kaartje erbij & een geboortekaartje. Pfft tranen met tuiten toen ze weg ging.. En dat nadat ze er maar 4 dagen was geweest! (Heb twee verschillende gehad). De eerste kraamverzorgter heb ik eigenlijk niks gegeven. Er was totaal geen klik tussen ons(was een geitenwollensok) en ze moest na 2 dagen al weg.
Wij hadden een bosje bloemen en een doosje bonbons gegeven toen ze weg ging. Ik heb zoveel aan haar gehad!
Euh....niks? Ze doen ook gewoon hun werk denk ik dan maar...Maar wij hebben 2 verschillende gehad, de eerste was heel fijn maar was er maar 3 halve dagen en die daarna hadden we echt geen klik mee en is uiteindelijk ook 1 dag minder geweest. Als ik iets zou geven, zou ik een bloemetje of iets lekkers doen ofzo....
Wij hadden een geweldige kv, maar volgens mij hebben we haar niks gegeven. Nou ja, in ieder geval een lovende beoordeling. Hopelijk doet haar werkgever daar iets mee, zoals een structurele loonsverhoging.
Hier bij de 1e ook niets gegeven maar hadden ook 2 verschillende waarbij de 1e zowiezo wat minder was. Ook niet slecht maar achteraf had het veel beter gekund. Bij de 2e zaten wij in een hele moeilijke kraamweek door gezondheidsproblemen van mijn man en een superheftige bevalling.We kregen een hele fijne kraamhulp die ons goed aanvoelde. We hebben via greetz een kaartje gemaakt voor bedankt met foto's van de kids en dat hier naar toe laten zenden en nog een klein doosje chocolaatjes gekocht en ze heeft nog een geboortekaartje gekregen
wij hebben afgelopen week 2 verschillende kraamhulpen gehad. Beide waren zeer lief en begaan met ons. Ze had zelfs een kadootje mee op de verjaardag van onze oudste dochter.... De eerste kraamhulp is langer geweest (maar moest helaas naar een ander gezin waar die afspraak mee was gemaakt). Ze heeft van ons een bus met kruidenthee gekregen (ze vond het zo lekker dat we dat in huis hadden), een doos merci met een foto van onze 2 dochters en natuurlijk een geboortekaartje De 2e kraamhulp heeft hetzelfde gekregen, alleen niet de kruidenthee.
Ik had van tevoren een pakketje van Rituals in huis gehaald, dus dat hebben we haar gegeven samen met het geboortekaartje van onze dochter.