wat geef jij je kraamhulp?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door misslizzy, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hadden 3 kraamhulpen. De eerste 2 kregen niets en de 3e is 2extra dagen gebleven. We hebben een bloemetje voor haar gehaald en haar een uur eerder naar huis gestuurd op haar laatste dag (nl moest toen een wedstrijdvoetballen en ze wilde graag thuis kijken met haar zoons en man.

xxx

2. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb niets gegeven, ze was er maar 3 uur per dag, wel een erg leuke vrouw. Maar de laatste paar dagen heb ik haar steeds eerder weggestuurd omdat er niks te doen was. Dus uiteindelijk heeft ze minder uren gewerkt bij ons dan op papier stond

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Toch een kadootje gegeven omdat we deze keer 8 dagen een ontzettende leuke en lieve kraamhulp hadden. Heb een laag vaasje gevuld met paaseitjes, plastic inpakfolie en lintjes eromheen, kaartje eraan - stond erg leuk. En het geboortekaartje van onze jongste wilde ze zelf graag hebben.

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wij hadden een geweldige lieve kraamhulp,en ze kreeg van ons een taart!
    Mijn vader is banketbakker,en die heeft voor haar in opdracht van mij:p een taart gemaakt als bedankje.
    Oh ja,en ze kreeg tranen van me omdat ik huilde toen ze ging!

5. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik zie dat ik wel een uitzondering geweest ben maar ik wist ook niet wat een beetje 'normaal' was. Ik heb mijn kraamverzorgster een bon van 50,- gegeven van de douglas. Hoewel.. van 47,50 om precies te zijn! Ik had mijn man op pad gestuurd met 50,- voor een bon maar hij koest de parkeergarage nog betalen en had niets bij zich verder :D Deze kraamverzorgster heeft mij 9 dagen geholpen.
    Voor de dame die de eerste dag kwam heeft mijn man een bon gegeven die nog in de kast lag, ooit zelf gekregen. Was een bon van 25 euro, dus die werd verwend voor 4 uurtjes!

Denk dat ik dit keer maar in de richting van 25,- ga zitten als ik alle reacties hiervoor lees. Valt wat meer binnen de norm.

6. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Wij hebben haar net een soort dienblad, met een plantje, paashaas, waxinelichtjes en paaseitjes gegeven, met een kaartje waarbij papa en mama een stukje geschreven hebben, en de andere kant is beschreven door Thijs (nou ja, vanuit Thijs zn naam). En het geboortekaartje wou ze graag hebben.

7. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Onze kraamhulp heeft een grote bos bloemen gekregen. Vooraf had ik zoiets van voor hen is het ook hun werk. Maar ze was zo betrokken belde zelfs op haar vrije avond vanaf een feestje of het allemaal wel goed ging.( kwam omdat de kleine veel af was gevallen en dat we hierdoor van het ene op het andere momend die dag de keuze hebben gemaakt om van borstvoeding over te gaan op flesvoeding). Erg lief toch. En toen ik in de volgende week borstontsteking kreeg hebben we haar ook nog gebeld en heeft ze nog een paar keer geinformeerd hoe het met ons ging. En natuurlijk een geboortekaartje!

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Een geboortekaartje en een Ketting die ik zelf maak. Ik liet haar mijn sieraden zien die ik zelf maakte. En ik heb een hele doos vol en daar mocht ze er zelf 1 van kiezen. Vond ze helemaal geweldig. Ik vond dit wel een speciaal iets die ketting is one of a kind en zelf gemaakt.

9. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    We hebben de laatste dag lekkere dingen voor bij de koffie gehaald. Werd erg gewaardeerd. En vond het zelf ook niet vervelend haha.

10. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik heb m'n kraamhulp een paasplantje en een geboortekaartje gegeven.
    Vond ze erg leuk :) Denk inderdaad ook dat zo'n beetje iedere kraamhulp geboortekaartjes spaart..

11. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Cadeaubon van de etos en geboortekaartje..

12. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Onze kraamhulp heeft een geboortekaartje gehad en een bloemstuk met voorjaarsbloeiers + bedankkaartje voor de goede zorg.. Dit was volgens haar al teveel van het goede en totaal niet nodig geweest (mede vanwege onze huidige financiële situatie).. Maar ja vond het ook zo afgezaagd om niets te geven.. T was zo'n fijne hulp..

13. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onze kraamhulp heeft een DAbon gekregen, een mooie bos bloemen, geboortekaartje en foto.

Tuurlijk is het haar werk, maar ze deed het met alle liefde. Ze krijgt haar salaris voor het werk wat ze doet en het cadeautje voor alle liefde waarmee ze het werk deed!

14. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Wij hadden bij alle 2 de kinderen dezelfde kv.
    Bij de 1e kreeg zij een fototaart van onze dochter, bos bloemen, foto van haar met mijn dochter en geboortekaartje. (10 dagen gehad)
    Bij de 2e kreeg zij een plantenbak van steigerhout met bloemen, bos bloemen en een geboortekaart.(vergeten om haar met de kleine te foto graferen, 10 dagen gehad)
    Wij hadden 2x een invalster omdat zij jarig was op de dag van de bevalling en op een middag toen zij verrast werd door haar dochter, en die kv heeft een bosje bloemen gekregen en een geboortekaart.

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij onze dochter hebben we de kraamzorg een mooie bos bloemen gegeven, en haar na een halve dag naar huis gestuurd.

Bij onze zoon hadden we gebak gehaald voor bij de koffie, wat we allemaal lekker vonden. En ook zij is eerder naar huis gegaan. Vond het zo erg dat ze ging (hormonen he :)) dat ze ook eerder naar huis is gestuurd (was al vanaf 8 uur 's morgens aan het huilen, dus het was beter haha)

16. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    een vleespakket

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    een bongo cadeaukaart van 75 euro, heeft het hele gezin er nog wat aan hihi en een grote bos bloemen!

*ja we waren super blij met haar*

18. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    ik heb er helemaal niet aan gedacht om haar iets te geven, ik schaam me dood nu.
    Ze is vandaag weggegaan, ik moest erg aan haar wennen in het begin maar het was een topmens. Maar door die stomme paasdagen hadden we ook weinig tijd om nog iets te halen voor haar.

19. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hebben haar een doos bonbons gegeven, want ze was gek op chocolade en een douglas bon voor €20,-
    Ze was echt een topmeid! Dus gunde het haar wel. Bij een minder leuke, zou ik ook minder geven denk ik.

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben ook niets aan onze kraamhulp gegeven, helemaal niet aan gedacht eigenlijk. We hebben haar 2 hele dagen en een paar uurtjes gehad, tot die tijd lag ik in het ziekenhuis. Wel hebben we nog een geboortekaartje opgestuurd.

We hebben overigens onze gynaecoloog ook niets gegeven (meer dan 20 controles van gehad).

Geeft iedereen altijd een cadeau aan de kraamhulp? Ik ben verbaasd dat ze dit mogen aannemen, de beroepscode van artsen verbiedt ze bijvoorbeeld om een cadeau aan te nemen (ik weet het, die krijgen veel meer salaris). Ik krijg toch echt ook meestal niets van klanten als ik mijn werk jarenlang goed gedaan heb (detachering) en kraamverpleegkundigen krijgen al een cadeau voor 7 dagen werk? Geven jullie ook cadeaux aan verpleegkundigen enzo?

Deel Deze Pagina