wat geef jij je kraamhulp?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door misslizzy, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja2604

18 mei 2012
    20
    0
    0
    Psychiatrisch Verpleegkundige
    Limburg
    Wij hadden echt een toppertje! Ik spaar buddha's en toen ze ze zag staan op onze slaapkamer was ze helemaal enthousiast. Niemand had haar ooit een buddha kado gedaan, dussss manlief een buddha kopen en een geboortekaartje van Izzy erbij gedaan! Ze vond het geweldig!!

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Wij hebben onze kraamhulp en stagair beide jonge meiden een hele leuke set blond amsterdam gegeven.:)

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij hebben onze kraamverzorgster een bongo bon cadeau gegeven! De roze variant speciaal voor vrouwen, zodat ze zelf kon kiezen. We kennen haar persoonlijk en hadden daarom een iets groter budget dan bij zomaar een willekeurige kraamhulp.

En natuurlijk heeft ze ook een geboortekaartje met een persoonlijk berichtje mee gekregen, voor in het plakboek ;)

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de kraamweek vertelde onze Kraamhulp dat ze bezig was met taarten bakken, versieren en voor haar nichtje een verjaardagstaart ging maken. Zodoende hebben we een pakket samengesteld met een muffinbakblikje, glitterstiften, strooisels, van alles en nog wat van dr. Oetker. Was een schot in de roos:)

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    een bos bloemen
    en verder at ze met ons mee/van ons.

6. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Een pot Bodycreme van Rituals hebben wij gegeven aan de kraamhulp!

*nu dat ik dit topic lees; haha wat zullen die kraamhulpen omkomen in de 'merci-bodylotions-chocolaatjes-douchesetjes'etc etc etc. Iedere week bijna naar een ander gezin.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

wij hebben haar een parkerpen gegeven gegraveerd met ons kindje zijn naam en geboortedatum:D
    Het was een fantastische tijd en we hebben nog steeds af en toe contact :D

liefs paula

8. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    waarom moeten ze iets krijgen dan? ze krijgen toch salaris en dankbaarheid is niet in iets uit te drukken vind ik.ook fooien geven in restaurants vind ik onnodig.
    klink miss een beetje hard en dat ben ik niet hoor maar ik snap dat niet.zelf kan ik financieel de hulp straks niks geven ik kan amper mijn eigen bijdrage van de uren betalen

9. misa

misa Niet meer actief

De vorige keer hebben we haar een doosje merci gegeven maar eigenlijk was ze dat niet eens waard. Sorry... Het was echt een akelig mens!
    Deze keer hebben we haar de hele week al volgestopt met snoep..! ;) toen ze weg ging kreeg ze eeen doosje merci, een bloemetje, een tekening van de oudste, 2 foto's en een geboortekaartje.
    Ze verdiende het gewoon echt!

Maar natuurlijk is het niet nodig of verplicht of standaard. Het is hun werk en ze krijgen ervoor betaald. Dat klopt! Maar waarom het vaak we gedaan wordt is waarschijnlijk omdat ze vaak een belangrijke rol spelen in het begin.
    Ach iedereen moet doen wat goed voelt en wat ze kunnen!

10. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Eerste keer niets. Nu deze keer krijgt ze ook niets. Het is haar baan. En ondanks dat ze een zeer dankbare baan heeft vind ik t normaal. Wel mag ze eten en drinken wat ze wil dat is vanzelf sprekend.

11. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    De eerste keer heeft de kraamhulp het laatste boek van Harry Potter gekregen ( was daar helemaal fan van). Dit was in 2007
    En nu(zoontje is 11weken) heeft onze kraamhulp een boek van Noorwegen gekregen. Ze ging dit jaar op vakantie naar Noorwegen en was daar nog niet eerder geweest. En wij zijn helemaal gek van Scandinavië

12. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Wij hebben onze topper van een kraamvrouw een grote bos bloemen, gevulde enveloppe en een geboortekaartje gegeven toen ze weg ging!

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Niets. We hadden een hardstikke leuke kraamhulp, maar ik vind het haar werk. Ze krijgt er salaris voor, ze at gewoon met ons mee en zo. Het is eigenlijk niet eens in me op gekomen om haar wat extra's te geven.

14. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    De 1e een broodrooster (die had ze thuis niet en ze vrat zich vol bij ons aan geroosterd brood haha) dat vond ze helemaal te gek!

De 2e was zwanger, die hebben we een leuk rompertje en pakje gegeven voor haar aankomende zoontje..

En deze...?? geen idee...weet nog niet wie ik krijg..ik zie het wel...

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wij hebben merci met een geboortekaartje gegeven :D Anders wist ik het ook niet..

Deel Deze Pagina