Wat geef jij je peuter/kleuter aan snoep?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door eliesja, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.275
    6.187
    113
    Kijk als mijn zoontje dit nou ook doet, dan mag ie van mij ook wel elke dag twee (of meer) snoepjes. Maar zowel fruit als avondeten is hier een drama, dus doordeweeks krijgt ie dus dingen als een soepstengel of een stukje krentenbol als 4 uur snack. In het weekend ben ik wel wat soepeler hoor.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat telt zeker mee idd als ze hun bordje niet leeg eten (of slecht eten in het algemeen) dan geen snoep echter wel een gezond tussendoortje zoals fruit, ontbijtkoek dat is voeding dus daar kom ik niet aan maar echt snoep dan niet nee..

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier krijgt hij rozijnen en van oma krijgt hij wel eens een kinderbueno, verder geen snoep in huis, ook voor onszelf bijna nooit.

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    haha ja idd, me man kan het best wel eens verzieken, als hij het weekend thuis is dan krijgt danny wel meer dan 1 of 2 snoepjes, alleen maar omdat me man ook zo'n snoepkont is..ben ik dus zeker niet blij mee, doe doordeweeks me best om hem weinig snoep te geven en me man verziekt het dus weer.;)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@isademi: als je elk nacht 6x eruit moet dan is een flesje (beker bij ons) mee naar bed ineens wel een optie hoor :)

@drogist: dat heeft anne 1x gedaan..
    Drogist zag het maar zei niks toen ze zag dat ik het ook had gezien.
    Dus ik boos.. En dr met 5ct naar de drogist gestuurd om het snoepje te betalen (en dus te vertellen wat ze had gedaan)
    Drogist even boos kijken natuurlijk... Maar ze vond het allemaal wel schattig uiteindelijk geloof ik.
    En 1 blik van mij of drogist is doorgaans meer dan voldoende om dr handje snel weer terug te trekken.
    (en heel soms krijgt ze dan bij de kassa alsnog een snoepje van de drogist..)

6. Alita

Alita Niet meer actief

@Drogist en snoepjes...ach hier heeft ze het ook eens gedaan...tja ze liggen voor het grijpen en zij wist echt nog niet dat het niet mocht...tuurlijk wel gezegd dat het echt niet mag...

@drinken in bed.... nee abslouut niet nodig hoor. Als jouw`n kind zoals saskia zegt 6 x per nacht drinken wilt is er naar mijn inziens iets heeel anders aan de hand en is het geen dorst meer hoor.

7. augustus

augustus Niet meer actief

Wij hebben meestal geen snoep in huis, niet omdat zij zo graag snoep eet, maar meer omdat ikd e zak leeg vreet. Als er snoep is, is het iets van een dropje, chocolaatje of fruitella achtig snoep.

8. Saskia78

@Cindy Wel handig dat je dat meteen zo goed weet.
    Als iedereen zo geweldig was als jij had ik het vast anders opgelost.
    Helaas.. Dus mijn dochter krijgt gewoon water mee naar bed.

En ja hier enig slaapgebrek dat mijn irritatie voedt.
    Niet van een slecht slapende peuter hoor.. Die tijd is gelukkig redelijk voorbij.

9. Alita

Alita Niet meer actief

nou nou zeg...kun je ook anders reageren?

Ik vindt persoonlijk het erg vreemd om een kind een fles drinken te geven in bed...mijn kinderen hebben geen dorst s`nachts hoor;)
    En dan ook zo vaak...nee dan klopt er toch iets niet...kom op zeg je kunt niet zeggen dat het normaal is toch:(

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter krijgt alleen een banaantje bij de c1000. Verder krijgt ze thuis 2 keer per dag een vitamine "snoepje" van davitamon, die vindt ze heerlijk.

Verder nog geen snoep, maar wel elke dag 1 koekje rond half 11 :)

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij zijn inmiddels dus wel aan het onderhandelen af en toe over eten. Mijn dochter wil de laatste tijd bijvoorbeeld haar brood en warm eten vaak niet eten. Wat we dus nu doen is als ze haar broodje niet eet, het broodje bewaren en als ze 's middags honger krijgt moet ze eerst haar boterham nog opeten voor ze wat anders krijgt.
    En inmiddels zijn we ook zover dat ze pas een toetje krijgt als ze haar bordje eten op heeft. Ze eet anders dus alleen haar toetje en dat vind ik voor een keer niet zo erg maar ze deed het echt elke dag. Dus dan maar zo. Nu eet tenminste weer gewoon haar bordje eten op. En dat terwijl ik altijd zei 'toetje is gewoon een onderdeel van de warme maaltijd' en 'als ze niet wil eten dan niet'. Ben er nu toch maar enigzins van teruggekomen;)
    Ook kan ze heel goed zeuren om een snoepje terwijl ik er dus echt nooit aan toegeef.

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn kinderen krijgen tumtummetjes , of van die rolletjes van look o look .
    Lolly's en kleine harde snoepjes krijgen ze van mi niet en de oudste zegt ook nee als ie t van n ander krijgt aangeboden gelukkig .
    Hij krijgt soms wel n kauwgom
    maar de jongste kan ik ook nog blij maken met rozijntjes of fruit of chippies vooral nibbits :)

13. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    koekjes vind Sen dus ook helemaal nix , hij zegt altijd nee als ik m n koekje aanbied hihi , ik vind het prima eigenlijk hoe minder hoe beter :)

14. Saskia78

@maja: Mja als dat DE manier blijkt... :) niet elk kind is gelijk uiteindelijk.
    Maar het lijkt me echt best raar om te doen.
    Gelukkig lust Anne aleles maar dat levert dan wel weer andere "problemen" op. :)
    Bijv mensen die het raar vinden dat ze op een gegeven moment gewoon even niet meer krijgt :)

@Cindy: ik vind je oordeel veel te makkelijk en bovendien onnodig.
    En meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij onderhandelen zelf niet met eten. Onze zoon is al een slechte eter sinds zijn geboorte, dronk de fles heel slecht en moesten van de k.a al vanaf 4 mnd pap lepelen...
    Uiteindelijk heeft zij uitgelegd ons gerust gesteld hierover en sindsdien doen we wat relaxeter wat eten betreft. Als hij geen avondeten wil prima, maar dan krijgt hij ook gewoon geen toetje of vlees en dat snapt hij inmiddels prima.
    Hij praat nu nog niet dus een discussie hebben we nog niet echt, hij gaat nu nog alleen huilen als hij geen vlees mag bijv. Ik weet dus niet hoe dat gaat als hij eenmaal kan praten;)
    En vaak wil hij zelf niet een vla...

16. Alita

Alita Niet meer actief

Als dochter hier niet goed eet krijgt ze idd ook geen toetje, die vindt ze superlekker dus het wil nog wel eens lukken.
    Eigenlijk vindt ik onderhandelen nu niet echt goed maar als ze zo haar nodige vitamientjes eet dan doe ik het wel hoor...

En als ik merk dat ze niet goed eet krijgt ze echt geen snoepjes....

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Hier krijgt zoonlief wel gewoon een toetje als hij een keer wat slechter of een keer niet eet,

over het algemeen eet hij goed, en als hij dan een keertje niet wil... prima, ik heb ook weleens geen zin, het kan mij soms ook een keer te zwaar vallen, maar dan lust me het toetje opzich nog wel, dus dat kan bij de kinderen ook voorkomen,

als hij zo nu en dan slecht eet, krijgt hij gewoon zijn toetje,

eet hij dagen lang achter elkaar slecht puur uit dwars doen.... dus niet moe misselijk ziek etc ....dan krijgt hij geen toetje,

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik had altijd begrepen dat als een kindje slecht/niet eet, dat je zijn toetje gewoon beter WEL kan geven.
    Dan heeft hij/zij tenminste nog wat binnen en je hebt ook gezonde toetjes. Dat eten komt vanzelf wel, ze hebben volgens mij allemaal wel een fase dat ze slecht eten. Sowieso als de mijne slecht eet, krijgt hij geen snoepjes, maar wel zijn toetje..en als hij zijn prak niet wil eten, mag hij van mij ook een boterham, dat eet hij dan wel.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Mijn kinderarts zegt van niet, ze krijgen toch wel genoeg zuivel binnen overdag, zuivel hoeven ze helemaal niet zoveel te krijgen eigenlijk en eigenlijk is het zelfs geeneens echt goed om een zuiveltoetje te geven bij avondeten ivm opname vitamines e.d. WIj doen het ook wel hoor maar bv ook vaak fruit of een mini waterijsje..

Hier geen toetje als ze niet hun best doen, als ze hun best hebben gedaan en er zit toch nog een beetje in vind ik dat niet erg maar lopen rotzooien, amper een hap nemen, dan heb je duidelijk geen honger dus ook niet in een toetje (=logica) anders eten ze alleen wat ze lekker vinden en dat gaat er hier niet in..

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nope is idd niet waar, heeft mijn k.a ook gezegd. Dat is eigenlijk de grootste onzin;)
    Een kind kan tot zijn/haar 9e levensjaar makkelijk zonder avond eten, dat heb ik dus van mijn k.a daarom ga ik mijn zoon niks geven ook geen toetje als hij zijn avond eten niet wil eten, dan niet.

Deel Deze Pagina