Houten tafel en kasten etc. stofvrij houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ben op zoek naar tips hoe een houten (bewerkte) tafel, stoelen en kasten stofvrij te maken.
    Ik stof ze eigenlijk elke dag af (zowel nat als droog geprobeerd), maar als het zonlicht er even op schijnt is het gewoon voor niets, alles blijft er op plakken. Met een natte doek gaan de stofjes ook niet weg, en droog stoffen naar oma's gebruik doet ook niets.

Het is een heel donker hout, maar dus bewerkt (oppervlak is heel glad), en stofjes worden erdoor als een magneet aangetrokken.

Kan wel wat tips gebruiken!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik lees mee....

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Andere meubels kopen ;) Donkere meubels zijn heel mooi maar het is echt een ellende wat stof betreft!

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Volgens mij zit er inderdaad niks anders op dan iedere dag te stoffen.. Ik zie het ook wel bij vrienden van ons, die hebben daar ook last van. Wij hebben gelukkig lichteiken meubels. ;)

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Daarom hebben wij begin dit jaar gekozen om over te stappen op lichte meubels :D

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Oei de gouden tip zit er niet tussen, jammer. Ik ben dol op donkere meubels, maar praktisch is het niet. Zojuist de tafel maar weer nat afgenomen en ervoor gezorgd dat ik slechts naar een kant afnam, van boven naar beneden, en niet andersom. Moet zeggen dat het er iets beter uitziet, zonet stond hier weer de volle zon op en toen had ik eens NIET de neiging in de gordijnen te klimmen van ergernis :D

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik probeer er maar niet op te letten...;)

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wat bij mij tijdelijk wil helpen is een spuitbus pledge gebruiken met afstoffen.
    Het blijft dan net iets langer stofvrij lijkt het.
    Hier hetzelfde probleem, ook alles donker en je blijft bezig.:(

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja, pledge wil idd nog wel eens helpen.. Dan lijkt het iets langer stofvrij.. Maar ja.. Toch maar elke dag afnemen en er niet teveel op letten.. Toch fijn dat het nu weer sneller donker is :p

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Heb geen tips voor je
    Hier witte meubels, maar ik blijf ook bezig..

11. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Heb ook geen tips, wel hetzelfde probleem. Heb trouwens ook lichte meubelen en dat is hetzelfde drama. Denk dat het meer met het huis te maken heeft.

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Heb ooit eens gehoord dat ze dan een scheutje wasverzachter door t water doen.
    Schijnt dat de wasverzachter er voor zorgt dat de meubels niet zo snel stof aantrekken.

13. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    een microvezeldoekje statisch maken door even over de tv te halen terwijl hij aanstaat. Dan trekt het doekje stofjes aan en blijft er minder achter. Je komt er nooit helemaal vanaf, stof hangt nu eenmaal in de lucht en zal ergens neerkomen.

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    zelfs met licht eiken stof ik iedere dag! echt een *piep* werk!

15. A2CA

A2CA Niet meer actief

Rolluiken kopen.

Wij hebben donkere italiaanse hoogglans meubels, moet ik ook iedere dag nat afstoffen maar als ze zon overal over schijnt dan lijkt het alsof ik een week niks heb gedaan. Toen heb ik maar rolluiken gekocht.

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ben ik even blij met mijn teakhouten meubels! ik stof 1x in de week en dan zie ik op mijn doekje stof maar op mijn meubels echt niet.

17. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Is ook een oplossing weliswaar niet goedkoop, zou voor dat bedrag andere meubels kopen;)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Pledge en wasverzachter dus. Ik zal eens proberen! :)

19. Koon

Koon Niet meer actief

De gordijnen dicht doen als de zon schijnt :D

Nee, flauw.

Ik ben zo blij met onze lichte meubels. Wij hebben ook donkere gladde meubels gehad (die bruinzwarte van Ikea) en daar was ik na een paar jaar wel klaar mee.

Dus sorry ik heb de gouden tip ook niet voor je.

20. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja wij hebben vorig jaar rond deze tijd zo'n grote donkerbruine eettafel van Ikea gekocht. Hij is super mooi, maar ik heb er wel spijt van, jasses wat een stof!
    Dus pledge kan iets helpen? *rent zo naar de Jumbo*

Deel Deze Pagina