Ik ben gisteren met rooibosthee begonnen en Irem vindt het echt superlekker, haha. Dus daar ben ik blij mee. Thee, water en borstvoeding, dat lijkt me voorlopig wel even genoeg variatie
onze tweede dronk met 6 maanden alleen nog maar melk, toevallig heb ik hem vandaag (ruim 7,5 maand) voor het eerst een tuitbeker met slappe thee aangeboden en dat vond hij lekker, dronk iets van 20 cc denk ik, maar hij snapte het wel hihi
Onze kleine man drinkt buiten zijn melk om gewoon wat lichte thee, of beetje roosvicee of wat diksap.. En heel soms dan krijgt hij van die olvarit drankjes. Ps; hier word verteld over kauwgomballen thee van de AH. die is erg lekker, ook hebben ze marsmellow thee. die is ook wel lekker!
Op die leeftijd kreeg hij alleen melk. Rond 7 maanden kreeg hij thee of water en vanaf 12 maanden dixap.
Hier alleen melk. Rond de 8 maanden zijn we begonnen met water/ thee/diksap. Ze moet er alleen nog niet zoveel van hebben .
Tot 1 jaar kun je het beste alleen borstvoeding of flesvoeding geven. Als je ze ander drinken geeft, dan gaan ze minder borst/fles drinken en krijgen ze minder voedingsstoffen binnen. Je kunt je voorstellen dat er in 1 kop water, roosvicee of iets anders niet hetzelfde zit als 1 kop fles of borstvoeding. Fles of gewone melk?
hier drinkt ze thee en water en soms een beetje ice tea aangelengt met water, zeg maar een fles van 240 gooi ik 20 ice tea in en de rest water. gaat prima
Waarom zou je iets anders dan flesmelk of borstvoeding geven? Met bijna 8 maanden hebben ze nog 4 maanden te gaan, voordat je ze iets anders hoeft te geven. Ice tea vind ik echt niet kunnen voor een baby van 7 maanden. Ik zou het mijn dreumes van 1,5 nog niet eens geven, die suiker of zoetstoffen.
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe het zit met de kunstvoeding. Die kun je niet tot 1 jaar blijven geven als ENIGE vochtbron, simpelweg omdat er voor kunstvoeding geldt dat hoe ouder de baby, hoe minder je ervan mag geven. Terwijl de vochtboehoefte van de baby gelijk blijft. Daarom is het nodig om ongeveer vanaf 7 maanden te beginnen met introduceren van ander drinken bij kv-babys.
Aha. Daar had ik geen idee van. Ik dacht dat je daar opvolgmelk voor had, dat schaar ik ook onder flesvoeding. Maar blijkbaar heb ik dat verkeerd begrepen.
Ik zie niet in wat erop tegen is naast borstvoeding ook wat thee of water (of wat dan ook) aan te bieden. Ze gaan er heus geen liters van drinken, en daar ben je altijd nog zelf bij ook. Irem drinkt na elke maaltijd wat thee of water, maar daardoor is ze absoluut niet minder borstvoeding gaan drinken. Borstvoeding is zo zoet als wat, ik wil graag dat ze ook went aan drinken met een wat minder uitgesproken smaak zoals water.
Opvolgmelk is kunstvoeding. Met 6 maanden mag een baby max 800cc opvolgemelk hebben, met 1 jaar wordt max. 300cc aangeraden. Intussentijd moet de hoeveeheid dus afgebouwd zijn naar 300cc, en de vochtbehoefte aangevuld met ander vocht.
Inderdaad, goed uitgelegd Adi. Voor iedere cc kv die eraf gaat, ga je ander vocht bijgeven tot weer omgeveer die 800cc. @Eetfestijn; er zit een max aan kunstvoeding (noem het liever geen flesvoeding, want dat kan ook gekolfde moedermelk zijn) omdat het veel eiwitten en zouten bevat en die zijn belastend voor de kleine niertjes van een baby. Alleen van bv mag je onbeperkt geven en in dat geval is ander drinken minder nodig.