wat geef jij mee als lunch?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Antares, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Je kunt de boterhammen smeren als normaal maar vv een witte en een bruine en dan uit de bovenste helft ern vorm, bv een ster drukken en dan de bruine ster in de witte boterham en andersom

2. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Hier krijgt dochter een boterham, stukje brioche brood en dan nog iets erbij. Dat varieert, meestal kant en klare kipstukjes/kipspiesjes, babybel, knijpyoghurt, kaasstrip

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Jeetje wat kort!:$ Mijn zoon zou in een kwartier net aan de helft van zijn eerste boterham op hebben.
    Hier hebben ze om half 12 eten tot 12 uur en dan nog van 12 tot half 1 buiten spelen. Dat half uur is al te kort voor hem om zijn brood normaal op te krijgen (net een slak met eten:)).

Lunch doe ik nooit te gek, soms een krentebol, of iets van een sla'tje of pannenkoek, maar meestal 1 of 2 boterhammen. Ik heb geen zin en tijd om s ochtends een heel feestmaal te maken, dat zit niet in mij. Zeker niet als ik moet werken. Maar vind het wel leuk als moeders dat doen!
    Zit trouwens met verbazing te lezen wat sommige kindjes lusten in hun salade! Ik wou dat die van mij dat allemaal at, maar hij lust de helft niet.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Morgen voor lunch..
    Salade van broccoli en paprika en veldsla.
    En gebakken aardappeltjes.

Ja koud... dat vind ze prima :)
    En qua werk valt het ook wel mee.. Zijn de leftovers van ons avondeten.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier gaan er morgen voor tussen de middag pannenkoeken mee naar school. Niet super gezond, maar ze zijn over. ;)

En binnenkort eens experimenteren met salades en wraps ed, want over een tijdje gaat ze met de BSO laat in de middag sporten, dus dan is ze pas laat terug. Wel handig als ze tussen de middag iets met meer groente heeft gegeten, kan ze van het sporten terug naar de BSO in de bus een boterham eten ofzo.

6. Saskia78

Beetje stevige lunch kan dan geen kwaad nee.
    Wel heel fijn dat ze met de bso kan sporten...

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste blijft ma t/m do over, vrijdag halve dag. Op donderdag mag ze zoet op brood mee, de rest van de week hartig. Ze eet 1 boterham met kipfilet, roomkaas, kaas, roomboter...kiest ze zelf. Ik geef er altijd een stukje komkommer, wortel of andere rauwkost bij. Op di en do heeft ze er een pakje sap bij, andere dagen gewoon water. Soms wissel ik af met een wrap, een krentenbol, plakje ontbijtkoek, pannenkoek etc.

Fruit is hier verplicht om 10 uur dus geef ik niet nog een keer bij de lunch. Ze krijg die ene boterham en rauwkost al met moeite op in het half uur dat ze binnen mogen zitten, daarna moeten ze naar buiten als het niet regent.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn dochter vind dat ook heerlijk tussen de middag.
    Helaas is het hier op school niet toegestaan iets anders dan brood bij de overblijf mee te geven

9. Saskia78

Hmm dat is jammer... Zo veel ouders doen dat toch niet?

Is da net zo'n practische richtlijn als bij ons dat je geen voorverpakte koeken mag meenemen.
    Dus ook geen snelle Jelle.. Maar een halve gevulde koek in een broodtrommel hoor je niemand over.
    Ook dochters muffins mogen zonder problemen worden gegeten.
    (Nou maak ik doorgaans relatief gezonde muffins... Maar dat zie je aan de buitenkant toch niet.)

10. Saskia78

Overigens werd het voor lunch toch gewoon een boterham.
    De aardappeltjes heb ik nog even opgebakken en in alu meegegeven...
    Warme aardappels als "fruit".

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik wissel ook af met van alles..
    Boterhammen...blokjes kaas...groente...mango met ricotta...ei...

Alleen doet school soms moeilijk. Een lekker stukje chocolade ( 85%) wordt gezien als snoep terwijl dat natuurlijk niet zo is. Gelukkig is het nu wel goedgekeurd.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    De basis is hier toch wel brood.
    Soms leuk opgemaakt, soms gewoongewoon.
    hartig (kaas of rookvlees) en zoet (fruitpasta of pure hagelslag. Soms pasta)
    aangevuld met kaasje, worstje, komkommer, tomaatjes etc etc

snoep mag niet:( pure chocolade kwam gewoon weer terug
    Koeken met smarties (??) Erop en andere zoete toelie mogen dan weer wel. Erg vaag..

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ze weten gewoon niet wat wel en niet gezond is.

Ik hield gewoon vol dat chocolade puur gewoon gezond is en dat ze het van mij dus ook gewoon mee kregen.

14. Saskia78

Zelfde als dat gedoe met wel/niet voorverpakte koeken bij ons.
    Enkel voor de overblijfjuffen zodat ze makkelijk wel/niet kunnen zeggen ofzo.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hier ook dat soort regels. Had ook eens speltpannenkoeken meegegeven, mocht ook niet.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat waardeloos

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Pannenkoeken mogen bij onze dochter op school ook niet. Tja, wat is het verschil tussen een boterham met stroop, of een pannenkoek met stroop..
    Koek en snoep mag ook niet. Alleen een kale rijstwafel of peperkoek (zonder boter).
    Onze dochter houdt nogal van structuur. Zij wil elke dag hetzelfde in haar broodtrommel. Twee bruine boterhammen met boter en cervelaat. Geen extra kaasjes, worstjes of komkommertjes..

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ja, vind ik ook! Erg frustrerend ook om die (zinloze) discussie over eten aan te gaan. Pannenkoek is bijvoorbeeld per definitie ongezond.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik ben die discussie wel aangegaan en zou dat in de gevallen die jullie beschrijven dus ook echt doen. Dat bepaalt de school toch niet voor je? Hier probeerden ze dus mij te overtuigen dat ik mijn dochter maar een witte boterham met chocopasta mee moest geven ipv de pastasalade die zij bij had. Nu is dat door de leerkracht opgelost. Maar mijn kind die dus echt niet graag brood eet, maar wel allerhande gezonde verse salades zou ik dus echt niet voor school brood meegeven. Dan zou ik desnoods naar de directie gaan als dat moet. En met info over gezond eten.

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier 2 boterhammen met worst, chocopasta of hagelslag. Sinds kort doe ik er een fruitstick bij (omdat mijn zoon geen los fruit eet).

Maar vanuit school mogen we niet teveel brood meegeven en eigenlijk ook andere dingen naast brood willen ze liever niet en de reden is omdat andere kinderen dat niet meekrijgen vanuit thuis en dan worden die kinderen verdrietig of jaloers en dat hebben ze liever niet ;).

Deel Deze Pagina