wat geef jij mee als lunch?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Antares, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

stapels ouders die het prima gezond vinden om pasta en jam mee te nemen naar school.
    Je moet tenslotte wel gevarieerd eten!

Maar hier zelfde hoor... Dochter was ineens klaar met brood. Nou dan krijgt ze wat anders mee. Heb zelf ook van die periodes dat een boterham net zo aantrekkeljjk is als een stukje karton.

En dat ze die verpakte koeken bij ons niet willen vind ik nog 1 ding..
    Maar dat het ineens wel kan als er geen plastic omheen zit vind ik dan wel bizar.
    En wat ik ook nergens op vind slaan is dat ze allemaal nog een biscuitje krijgen als ze klaar zijn met eten.
    Ik denk dan.. Je was toch klaar met eten? Waarom dan koek?
    Maar goed.. Vechten tegen de bierkaai en het is natuurlijk geen huizenhoog drama.. Maar als ze mijn mening zouden vragen zouden ze wel antwoord krijgen.
    (en als je helpt opruimen krijg je nog een koekje.. Dat dat handig is geloof ik graag Maar zo werkt het bij ons thuis dus echt niet :) )

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zit alleen de middelste nog op de overblijf.
    Doorgaans 2 boterhammen met beleg naar keuze.
    Soms eierkoek of krentenbol.
    Een snoepje en een beker limonade.
    De oudste van 11 jaar eet thuis en maakt meestal een tosti voor zichzelf.

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier krijgt zoon voor de fruitpauze altijd fruit en/of groente mee. Meestal appel, druiven, banaan, kiwi, mandarijn en dan met paprika of komkommer/radijs Soms nog lekker een paar cashewnoten of pistachenoten erbij als extraatje. Ook natuurlijk een beker drinken.

Niets geen Bento gedoe overigens, gewoon in een trommeltje en/of boterhamzakje.

Voor overblijf krijgt hij :
    2 boterhammen met gezond beleg of,
    Pannenkoek met kaas/ham oid of,
    Wraps met roomkaas/rucola/kip oid
    Koude tosti ' s (hawaii of gewoon salami/kaas)
    En dan vaak nog een mandarijntje oid en drinken erbij.

O en af en toe krijgt ie als extraatje nog ontbijtkoek met boter en pindakaas mee. Vindt ie heerlijk haha.

Koek, chocolade mag vanuit school sowieso niet.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ook belachelijk, wie bepaalt dan wat teveel brood is? Mijn zoon krijgt altijd 2 tostis mee, vier boterhammen dus, hangt heel erg van het kind af hoeveel ze nodig hebben toch?
    Verder krijgt hij voor 's ochtends een bakje met dingen als milkbreaks of evergreens mee en voor 's middags fruit.

5. Saskia78

Ik denk dat het vooral te maken heeft met het eettempo :)
    Als je kind het gewoon op tijd op heeft zullen ze denk ik niet te hard klagen.

6. Saskia78

Maar even on topic..
    Nu heb ik hier een restje fusili waar dochter graag salade van wil vor school.
    Nou maak ik dat eigenlijk altijd met prei en tonijn.. Maar dan moet ik een hele prei gaan kopen morgen.. en het overgrote deel eten we niet want tja.. Prei.

Wat doen jullie er zoal doorheen?
    Liefst zonder tonijn/zalm :)
    Makreel mag wel..

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat heb je nog wel liggen Saskia? Het kan met wat fijngesneden ham/salami/kipfilet of ander broodbeleg, of gewoon vegetarisch (met fetakaas bv). Qua groenten kan alles wat je als rauwkost eet, kijk gewoon wat in de koelkast hebt liggen. Zou alleen tomaat niet doen, te nat. Maar verder: komkommer, bosui, paprika, rode of witte kool, sla, zure uitjes, augurkjes, ja alles eigenlijk. Het smaakt altijd wel :D .

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hmm ja pasta salade . De dingen die Eylem zegt .. maar er je kan er echt alle kanten mee op.
    mais paprika en feta en dan wat griekse yogurt en koriander is hier een van de favorieten.
    Geitenkaas walnoten honing en stukjes appel vind ik ook erg lekker...

9. Saskia78

Nouja vind het ook geen punt om iets te kopen... Maae dan wel iets dat we daarna de rest niet hoeven weg te gooien :)

Heb hier ook nog zongedroogde tomaatjes en olijven trouwens.
    Maar weer niet zo goed wat ik er dan nog meer bij zou kunnen doen.

10. Saskia78

Hmm dat had ik nou weer niet zo snel door de pastasalade gedaan geloof ik.. Terwijl de combi erg lekker is.
    Morgen even een beetje geitenkaas halen dus maar.
    Heb er spontaan zelf ook zin in :)

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier twee sneetjes brood, ontbijtkoek, pakje melk/yogi/appelsap. Soms sneetje krentebrood of worteltjes/komkommer erbij.

12. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn dochter krijgt 3 sneeën brood mee naar school. Ze gaat 4 hele dagen naar school. Eén keer per week krijgt ze een gekookt eitje mee ter vervanging van 1 boterham. Ik bak ook wel eens zelf een brood, zoals laatst lijnzaadbrood met rozemarijn, en daar krijgt ze dan ook één keer per week een plak van mee, ter vervanging van 2 boterhammen.

Ze vindt tomaatjes ook erg lekker, maar maakt daar een rommel van, ook als ik ze halveer, dus dat krijgt ze niet mee. Ik zou wel graag meer alternatieven meegeven i.p.v. brood, maar heb behalve het gekookte ei en het zelfgebakken brood nog niks kunnen bedenken wat door dochter ook gewaardeerd wordt.

13. Saskia78

Sunbeam: krentenbol of hartige muffin misschien?
    Ik maak ook wel bananenmuffins.
    Zonder suiker, gezoet met honing en banaan.

14. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Hm, krentenbollen ben ik niet zo fan van voor dochter, ze poept al lastig, dus witbrood krijgt ze eigenlijk niet. Hartige muffins wil ik inderdaad nog een keer proberen, ik heb recepten genoeg, maar ze is soms nogal zeikerig als het op iets nieuws eten aankomt, hahaha.

15. Saskia78

Nouja misschien dat een muffin-vorm en het leuke papiertje het hele proeven wel makkelikker maakt..
    Lijkt dan net een cakeje :)

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Tijdje terug chocolade muffins gemaakt... Met wortel!

Kindjes vonden het heerlijk, dat ik daarna zei dat ze samen bijna een kilo wortelen op hadden geloofden ze niet haha.

Maar leuk die recepten uitwisselen!

Hier mag er geen snelle Jelle in plastic maar haal je het eruit weer wel.....krom hè.

Ze deden eerst moeilijk over de groenten dat ze dat niet op kreeg, maar toen heb ik onze huisarts diëtiste en de kinderarts een gepeperde brief laten schrijven!

Kort erna kwam het school fruit, verzorgd door school 😁 en na die tijd verplichte fruit dagen!

Er word nu ook gevraagd in de school brief om kinderen gevarieerder eten mee te geven, onder het mom van de ontwikkeling van het kind.

Ze gaven nog meer redenen, maar ik was er blij mee. Koek mag niet meer, ook de peperkoek niet (in de verpakking)

Maar goed ook, weet je hoeveel vet en suiker er in zo een koek zit 😔

17. Saskia78

Hier dus hetzelfde met die snellejelle.
    Niet dat ik dat mee geef meest van de tijd naar ik vind het evengoed vrij belachelijk :)

18. Saskia78

Snap trouwens ook niet dat scholen het zo'n punt vinden als iets niet op gaat... Als dat buikje maar vol zit toch?
    Ik geef liever net te veel mee dan net te weinig :)
    De restjes mogen gewoon mee naar huis.

19. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik weet ook niet of school daar zo'n probleem van maakt, maar dat ze commentaar krijgen van ouders waarvan de kinderen slecht(er) eten op school. Ten minste dat is mijn ervaring..

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn kinderen krijgen nu gewoon brood bij de TSO, maar voorheen moesten we het zelf meegeven.

Ik gaf dan altijd twee boterhammen mee, met worst, pindakaas, appelstroop of zo. Chocola is bij ons alleen voor in het weekend.
    Verder maakte ik er geen werk van, ik vond het al genoeg gedoe om elke ochtend al dat brood te smeren, haha.

Voor de pauze krijgen ze bij mij van maandag - donderdag fruit mee. Oudste lust alleen mandarijn, middelste lust van alles. Als ze elke dag het fruit opeten, krijgen ze op vrijdag een koek mee. Dat kan van alles zijn: rijstwafel, ontbijtkoek, liga, sultana, net wat ik in huis heb.
    Volgens de kinderen krijgen de meeste vriendjes elke dag koek mee, maar goed, ik geef fruit. 's Middags na school willen ze ook altijd al een snoepje en geen fruit, en anders komt het er helemaal niet van. Nu hebben ze het fruit in elk geval op en zie ik verder wel wat er nog meer binnenkomt.

Deel Deze Pagina