Oh dat zou kunnen natuurlijk ja. Hier moet er minimaal 1 boterham worden gegeten bij de kleuters geloof ik. Maar dat is bij ons nooit zo'n probleem. Hooguit dat ze in het begin die boterham echt maar net op kreeg in de gestelde tijd. Dan at ze de 2è om half 4 op het schoolplein (want Honger natuurlijk) Dat lag niet aan de hoeveelheid lunch... Maar aan de hoeveelheid overige kleuters aan tafel
hier een voorbeeld van de meeeega overdreven lunch van mijn dochter waarmee ik echt wel duidelijk wil maken dat ik de geweldigste mama ben Bekijk bijlage 446311
Sterrenlunch! Ik heb die neiging trouwens thuis ook weleens.. In de broodtrome' wat minder. Vandaag pastasalade met appel, walnoot, geitenkaas en honing. En omdat dochter het vraag wilde ook nog een boterham met niks erbij.
Oh leuke lunch! Weer een heerlijke salade, heb dochter gevraagd of ze dat ook wilde en werd begroet met een big smile. Dus volgende week wat mee geven!
Leuk! Als mijn zoon het zou eten, zou ik dat zo ook meegeven hoor. Dochter op komst, dus wie weet kan ik in de herkansing over een paar jaar. Rvs trommeltje met 4 vakjes staat in de kast, dus....
Dit vind ik nog niet overdreven hoor, dit is ook geen enorm kuntswerk maar gewoon leuk. Maar heeft je dochter hier genoeg aan? Dat zou voor hier echt te weinig zijn voor de overblijf
Ze zijn vooral duurzaam, we hebben er een paar van lunchbots, maar ik vind wel dat de rvs deksels steeds slechter afsluiten. Ik zou dan sneller de lekproef variant met kunststof deksel kopen als ik het nog eens zou doen. Nu heeft onze zoon meestal gekleurde kunstof (zonder bpa etc, gemaakt van pp) bakjes van sistema opgeleukt met vaatwasbestendige naamstickers mee naar school, deze sluiten prima en zijn ook geschikt als vershoudbakjes, en ik denk voor kinderen ook wel te openen (zoon hoeft dat niet, hij zit in een speciale klas op so). Vooral voor drinken vind ik rvs veel fijner qua smaak, we hebben rvs bekers van klean kanteen, die zijn super, ik heb er zelf ook een voor als ik ga sporten, want ik vind water een akelig nasmaakje krijgen in kunststof bekers.
Aan het brood wel...dat eet ze echt niet graag..maar de trommel heeft ook een deksel waar je nog wat in kan doen...die staat alleen niet op de foto daar zit nog een besmeerde rijstewafel in en een banaan
Ja dat vind ik ook zo raar.. Onze dochter eet naar wat ze verbruikt...en als ze dus minder actief is op school eet ze minder... Ik geef dus genoeg mee. Ik heb afgesproken dat ze niet meer alles op hoeft te eten. Arme kind kwam daarvoor wel eens terug met buikpijn omdat het op moest.
Natuurlijk. Gewoon vakkundig online gevonden: Muffins Bakken - Bananen honing muffins En vorige keer was ik vergeten ei te kopen.. Toen heb ik ei vervangen door sojamelk (even online opzoeken hoeveel je moet nemen) en toen smaakten ze eigenlijk NOG lekkerder. Je moet ze alleen wel echt goed laten afkoelen.. Anders plakken ze aan je muffinpapiertje
Wat leuk!! Ik ga volgende week ook zoiets doen. Dank voor de inspiratie. Gebruik jij gewoon vormpjes als bij koekjes bakken?
Ja ik heb veel vormpjes ook van mn taarten decoreren...die plastic snijden niet makkelijk door brood maar de ijzeren wel.
Hmm gebakken ei mee naar school morgen... Wat is handig? Warm mee geven (gaat dat niet zweten?) of gewoon even vantevoren bakken en dan koud mee?
Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeerd met komkommer! @saskia ik zelf vind het koud dan lekkerder. Dus als ik ei mee neem naar mn werk bak ik het een dag ervoor en laat het dan afkoelen in de koelkast.
Mja ik vind zelf een koud gebakken ei niet lekker... (Uberhaupt eet ik niet zo vaak gebakken ei... Doe mij maar gekookt) Dus bedankt voor het advies! Dochter zei al dat het niet erg was als het koud was. Ze wil graag "zo'n tostie met ei zoals papa altijd heeft maar dan koud" Bak ik vanavond even een eitje
Aha! Ja dan doe je dat ook niet zo snel. Het wordt mijns inziens snel klef in zo'n lunchtrommel als je het warm mee geeft Ik eet sowieso bijna nooit ei hahah, maar als ik het eet ook het liefste gekookt.
Mja ik opperde ook een gekookte ei of eiersalade.. Eitjes zijn voor komend weekend over de datum en doordeweeks eten we ze nooit eigenlijk. Problem solved