Wat geef jij met verjaardagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sara1988, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Broers, schoonzus en beide ouders 25-35 euro..
    Schoonzus - zwager andere kant 20-25 euro

Neefjes 20-25
    Pete kinderen 15
    Kindjes van vrienden 7,50-10

Vriendinnen 10-15

2. Meestal cadeaubonnen, lekker makkelijk ;) Ben nooit zo goed in cadeautjes verzinnen.

Ik haal ze dan bij de albert heijn, lekker met koopzegels :p gnagna :p

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Familie en goede vrienden 20/25
    Gewone vrienden en kinderen 15
    Schoolfeestjes 10

Ouders net wat uitkomt. We kopen een mooi kado en delen het met mijn broers.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.792
    113
    Ouders, broer en grootouders als ik echt eens een goed idee heb rustig 40 euro, maar bij gebrek aan inspiratie iets van een boek van 25 euro.
    In de schoonfamilie hebben we als broers/zussen ook de onderlinge uitwisseling van envelopjes afgeschaft. Alleen jongste zusje, nakomertje, krijgt altijd een aardig bedrag. Manlief is tenslotte haar enige broer :p en ze zit in de levensfase dat ze voor grote uitgaven als een rijbewijs of telefoon moet sparen terwijl schoonouders het niet breed hebben. De neefjes en nichtjes meestal een kado twv 15-20 euro of een gezamenlijk kado met vergelijkbare inleg. Voor schoonouders trekken we ook (vaak in een gezamenlijk kado) wat meer uit, ze doen belangeloos enorm veel voor elk van ons en zo doen we wat terug.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij geven eigenlijk alleen op kinderverjaardagen cadeau's omdat de volwassenen in ons gezin en onze vriendenkring toch allemaal kunnen kopen wat ze willen. ;) Dus dan zijn het meer symbolische geschenken, etentjes met dierbaren en dat soort zaken.

Voor kinderen geef ik tussen de Eur 25-100,-......voor mijn eigen kinderen heb ik geen budget en kopen we gewoon wat leuk en/of nuttig is. :)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat verschilt per persoon en mijn financiële situatie. Soms geef ik niks, soms geef ik wel wat, soms geef ik een hele hoop. Ik heb liever dat ik een vriendin 1x per 3 jaar echt ergens blij mee kan maken dan dat ik elk jaar met crap aan kom.

Ook ligt het er aan of ze zelf op mijn verjaardag komen of er aan denken ofzo. Sommige mensen zijn goed in komen halen, maar brengen ho maar. Dat meen ik serieus. Vlak voor hun verjaardag gaan ze aardig doen en de rest vh jaar kun je het uitzoeken.

Ook heb ik een (groot) aantal mensen in mijn kennissenkring die op een haast dwingende toon een wensenlijstje opeisen om vervolgens na je wensen op een rij te hebben gezet toch iets compleet anders te kopen waar je geen drol aan vind en op de weggeefhoek zet op het moment dat ze weer weg gaan. Deze mensen krijgen van mij een spotgoedkoop cadeau vd Action met de beste intenties (not).

Kinderen krijgen altijd wel speelgoed-crap, haha. Na de 10 jaar krijgen ze geld. Was/ben ik zelf ook altijd heel blij mee!

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Dat ligt aan hoeveel ik op dat moment kan missen. Soms zit ik krap en dan zorg ik voor een goedkoop cadeautje, bijvoorbeeld douche/bodyproducten van dove, zijn vaak 2+2 gratis, in een leuk mandje vd action met een douchepuf erbij, dan heb ik voor 5 euro een heel leuk cadeau. Als ik meer te besteden heb hou ik rond de 10/15 euro aan voor broers, zussen en vrienden. Neefjes en nichtjes ook ongeveer een tientje, hier zijn tussen januari en april veel neefjes en nichtjes jarig, de laatste twee jaar heb ik voor hen bij kruidvat veel speelgoed ingeslsgen na Sinterklaas, dan is alles 50 tot 75% korting en heb je voor een prikkie hele leuke cadeaus.
    Eigen kids houden we 50 euro voor aan maar gaan er standaart overheen haha

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

wij hebben het onder de vrienden afgeschaft. Het is geven en weer terug krijgen.

9. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik geef ook wel meestal geld, tenzij ik een leuk cadeau weet voor die persoon. Ik vindt het zo stom om je ouders geld te geven, want aan mijn kant van de familie ''hoort' dat niet, en koop altijd wel een cadeau voor mijn moeder. Me schoonouders /zwager geven we €30 p.p. Vrienden en andere familie €15 -€20.
    Maar inderdaad het geld gaat heen en weer want je geeft ze gewoon terug wat ze jou hebben gegeven (en andersom dus)
    Daarom is het wel jammer dat het idee van cadeau's/kleinigheidje eraf is...bijna niemand neemt nog de moeite om een leuk cadeautje uit te zoeken (ikzelf dus ook niet ;))

10. Wij doen wel altijd cadeautjes en dan hangt het er maar net vanaf hoe het financieel gaat op dat moment. Vorig jaar heeft m'n moeder een zilveren armband met zilveren bedels met de namen en geboortedata van haar kinderen en kleinkinderen gekregen, die was vrij duur. Dit jaar ging het niet verder dan een kussen voor op de bank en een Action-cadeaubon van €10.. Geld geven vind ik nooit zo leuk, tenzij diegene daar echt om vraagt :)

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

De laaste die ik wat heb gegeven was mijn broertje.
    Ik had een super maffe kaart gekocht en er 40€ in gestopt.
    Ik doe meestal zoiets.

12. petrova

petrova Actief lid

Ik geef nooit geld, daar heb ik het budget niet voor :p Het is inderdaad een beetje krom en ook geen gewoonte bij de mensen die ik ken, eigenlijk geeft iedereen altijd cadeaus, tenzij het ouders zijn, die geven nog wel eens geld, maar dat krijgen ze ook niet meer terug :)

Altijd een cadeautje dus, maar alleen als iemand het 'viert'. Iemand die geen feestje geeft krijgt niks (tenzij het mijn naaste familie is). Wat dat cadeau is ligt heel erg aan de persoon! Onder vrienden doen we vaak met z'n allen een groot cadeau/cadeaupakket en dat is dan iets van 5 euro p.p., voor mijn naaste familie doe ik vaak iets van 10-15 euro, of iets zelfgemaakts. Ik had bijvoorbeeld een keer een breiboek gekregen voor kerst en mijn zus zag daar een knuffel in die ze heel gaaf vond dus heb ik die voor haar gemaakt.

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    #33 Tesske, 10 jul 2014
    Laatst bewerkt: 10 jul 2014
    (Schoon) Ouders : 25-30 euro
    Mijn broers/schoonzussen : 20 euro
    Zwagers/schoonzussen van mijn man's kant : 15 euro
    Neefjes/ nichtjes : iets wat ze heel graag willen, kan 15 euro maar ook 50 euro zijn.
    Kinderen van vrienden : 15,00 euro ( en als we niet naar het feestje kunnen een heliumballon van greetz dus iets duurder)
    Schoolkinderen : 10 euro

Onze vrienden nemen we gewoon een bosje bloemen mee.

O en eigen verjaardagen geen bepaald budget.
    Mijn man wilde graag een tw steel horloge dus die kreeg hij (270 euro)
    Mijn dochter wilde graag een trampoline en krijgt als verassing ook nog kaartjes voor K3 ( totaal bijna 400 euro)
    Ik wilde graag een bepaalde ring die ik mooi vond (60 euro).

14. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Wat zouden jullie geven aan een vriendin die jarig is,maar die je nog niet zolang kent (paar maanden)
    Ik zat te denken aan een doosje chocolade van de chocolaterie, maar ik weet dat ze bezig is met afvallen, dus dat is ook niet leuk of wel?

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ouders broers zussen tussen de 20-50 euro.
    Rest van de familie 10,- en de broertjes zusjes van de jarige een kleinigheidje, al is t maar n bellenblaas.
    Vrienden10,- en sommige niks (afgesproken)

Onze eigen kinderen en voor ons zelf hebben we geen budget, ;)

16. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Zelfde als n "oude" vriendin

17. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Vrienden 25€
    Kind v vrienden 15€
    Fam zus/broer 30€ tot 75€
    Ouders 100€
    Neven 25€

Voor een vriendin sara1988 kan je set bij rituals kopen of bij de lush iets leuks . de meeste mensen houden van iets fris .

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Een kadobon met een mooie bos bloemen! :)

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat we geld hebben gegeven. Ik koop altijd cadeaus. En ik krijg ook nooit geld, ook altijd cadeaus. Vind ik ook veel leuker eerlijk gezegd. Vind het ook niet erg om 'slechte' cadeaus te krijgen, ik vind cadeaus gewoon hartstikke leuk haha.

Ik koop meestal zo rond de 20 euro. Behalve voor mijn enige neefje, dan ga ik all out voor een mooi (en vaak ook duur) cadeau.

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wel weer apart om te lezen hoe sommigen serieus bijhouden hoeveel van ze iemand krijgen zodat ze niet teveel terug geven. Kom op man. Je geeft toch wat je wil en kan geven. Waarom moet altijd alles op een weegschaal?

Deel Deze Pagina