Mijn zus en beste vriendinnen: niet echt een geld max aan gewoon hetgeen ik dan kan missen en wat in me op komt. 9 van de 10 keer geven we elkaar leuke doe dingen zoals high tea, diner, wellness, workshop, nachtje weg etc. Ouders ook niet echt een max en ook afhankelijk. Manlief ook. Al zijn wij 8 dagen na elkaar jarig en besloten we dit jaar elkaar iets kleins te geven en verder alles lekker in de zak te houden om veel voor onze baby te kopen Kennissen, andere vrienden 10-20 eu beetje afhankelijk en vaak in bonnen, kleinigheidje of geld met kaart.
Dan had je mijn ex-schoonfamilie moeten leren kennen. "Als jij mij een tientje geeft, doe ik het ook bij jou." En gaf je iets van 8 euro (gewoon het cadeau googlen!) dan kreeg je de volgende keer iets van 8 euro terug of 8 euro los in een envelop. Zo'n gezeik over gehad dat ik een mail had gestuurd naar de hele familie dat ik kap met de onzin. En dat ik geef wat ik kan missen. En dat de een 5 euro kan missen en de ander 10 euro, hou ik er niet minder van. En toen was ik de pineut want toen kreeg ik 5 mails van alle schoonzussen/zwagers en schoonmoeder terug..... Ik noemde dat serieus mieren**ken. Nu geef ik familie 10 euro (verre achterneefjes/nichtjes ed waar we contact mee hebben). Schoonzus, zwagers en zus krijgt 15 euro. Manlief zegt een cadeau wat hij graag wil hebben en ik kijk dan mee of het haalbaar is.