Wat een interessant topic. Ik zie vooral in mijn omgeving jongelui die biab nagels hebben, wimperlifting, wenkbrauwen in de make-up. Waar halen ze dat geld vandaan denk ik dan en kennelijk hebben ze dat er voor over. de dames die naar de pedicure gaan? Wat laten jullie daar dan doen? Ik dacht altijd dat de pedicure voor oudere dames was met ingegroeide teennagels dus ben verrast dat zoveel jonge vrouwen daar heen gaan voor hun uiterlijk. Ik heb van die fases en nu zit ik in een fase dat ik weinig geld uitgeef aan mn uiterlijk. maar ik heb heel veel geld uitgegeven aan huidtherapeuten, zonder resultaat helaas, heb gewoon een problematische huid. Wimperlifting heeft mijn wimpers geruïneerd. Gellaknagels hebben mn nagels geruïneerd Ik ben weer even genezen en geef mn geld wel aan andere dingen uit.
En dan heb je jezelf er toe gezet om een afspraak te maken en dan kunnen zij niet (dat heb ik altijd), dan ben ik zo weer 6 maanden verder . Bij mij valt kapper ook in het rijtje tandarts en huisarts. haararts?
Nou ik gebruik zelf altijd een losse spf en vind dat het meest prettige, maar er zijn heel veel opties. Is een beetje lastig, want iedereens huid en voorkeuren zijn anders.
Ja snap ik hoor. Ik gebruik zelf altijd een losse spf. Is dat geen optie dan? Je hoeft niet perse een crème met spf te gebuiken?
Vrij weinig, familielid is kapper, dus dat kost niks. Gebruik niks buiten mascara. Doe geen behandelingen oid. Dus enkel zelf mascara en nagellak kopen.
Ben toevallig net voor de eerste keer in 10 jaar ofzo naar de pedicure gegaan. Had last van eelt bij mijn hiel en was er zat van om mezelf in allerlei bochten te wringen om dat weg te veilen. Teennagels ook meteen laten lakken en weer nette verzorgde voeten voor de vakantie. Ben ook niet zo jong trouwens haha. Die jonge meiden hebben toch verder geen kosten, dus tja, als ze dat belangrijk vinden.
Oei, dat durf ik niet te zeggen. Normaal laat ik eens per jaar / 1,5 jaar fillers zetten. Dat is wel een grotere behandeling waarbij meerdere zones worden aangepakt en soms tussendoor wat touch up. Dit doe ik momenteel niet omdat ik word behandeld met vitamine A zuur. Na het stoppen moet ik minimaal 6 maanden wachten om mijn huid weer aan te laten sterken dus de eerstvolgende sessie zal toch echt weer in het nieuwe jaar zijn. Valt dus momenteel weg. Ik denk dat dit neerkomt op 100€ per maand. elke 3 weken laat ik mijn nagels doen à 41€. Omgerekend per maand denk ik zo’n 45€. Kapper doe ik te weinig. Ik denk eens in de 3 maanden à 60€. Ik laat enkel wassen, knippen, drogen en soms een maskertje. Verven doe ik niet. Dus komt neer op 20€ per maand. qua huidverzorging zit je denk ik op 50€ per maand maar ook daarvoor geldt: momenteel doe ik daar ook niet al te veel aan omdat mijn huid nu erg weinig verdraagt. Gebruik nu enkel een gel van Clinique die verfrist. Qua make-up gebruik ik meestal van de duurdere merken. Maar daar staan tegenover dat ik weinig producten gebruik. Enkel een kohl, bronzing powder (daarmee shape en contour ik subtiel) en wenkbrauwproduct. Als ik tijd heb gebruik ik graag een getinte lipoil. Momenteel is die van Ilia favoriet. Ik doe er lang mee dus omgerekend is dit niet veel. mijn tanden doe ik ongeveer eens in de 3 maanden om bij te werken. Dat is dan ongeveer 75 euro (ik laat ze niet bleken maar natuurlijk reinigen). Dus omgerekend 25 euro per maand. shampoo enzo weet ik zo echt niet. zonder de fillers komt dit op ongeveer 150€ per maand. Ik vind dat wel meevallen. Met de fillers erbij zit je toch zeker aan zo’n 300€. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet altijd heel trouw ben. Qua tanden kan ik zo een poos niet gaan en dan opeens denken ‘nu is het weer nodig’. Idem voor de rest.
Ik ga sinds dit jaar naar de pedicure. Had toen een nagel die eraf was gegaan en de nieuwe nagel wilde niet helemaal zo lekker groeien en deed bij het sporten af en toe pijn. En ik heb redelijk wat eelt. Door artrose ben ik in mijn heup wat beperkter qua bewegen, dus dan is het wel fijn als een pedicure dat weghaalt. Ik ga de volgende keer wel naar een andere pedicure. Die wat ik had werd de prijs verhoogd en zou ik €35,- per keer moeten gaan betalen en dat vind ik toch wel veel voor 30 min.
Knip en verf zelf mijn haar, gebruik elke dag een spf voor mijn gezicht van Garnier (18 euro per flesje geloof ik). Wenkbrauwen net PMU gehad, elk jaar word dat 135 euro 1x per 3 maanden koop ik wat make-up, gewoon wij de kruidvat en vaak aanbieding, zelfde voor shampoo's en de hele rambam. Denk hooguit 20 euro per maand..
@mamavantwee heb ik ook hoor, als je shampoo etc als basisverzorging rekent en niet als "uiterlijk" haal ik die 300,- enkel op jaarbasis als je kleding en schoenen meetelt. Ik koop zelden of nooit wat voor mezelf. Kleding gaat lang mee want t is hier team spijkerbroek en zwart tshirt/longsleeve. 5 jaar met een spijkerbroek is niet uitzonderlijk en bepaalde topjes heb ik nu 20 jaar, zijn nog goed en pas ik nog steeds.
Hmm, dat zou ook nog een idee zijn. Smeer jij het hele jaar door spf? En is 1x per dag dan ook genoeg voor de hele dag?
Ik denk zo'n €10. Shampoo, Loveli deo en nivea zalf zijn de enige verzorgingsproducten die ik gebruik.
In de zomer elke 3 weken voor mijn nagels (Gellac) a 32 euro. In de winter 1x per 4 weken. Kapper elke 8 weken. Ik ben zo grijs als een duif en vind dat met name bij mijn slapen zo armoedig eruit zien. Pedicure en Gellac op mijn tenen is 40 euro elke 8 weken (ik zou elke 4 weken kunnen). Gezichtsverzorging koop ik van Clinique en altijd in de aanbieding (Bol heeft goede aanbieding en anders Douglas met 25%). Moisture surge is mijn lievingscreme, en qua reiniging de wasgel van het 3 stappenplan. Shampoo van Biosilk (zonder parabenen en sulfaten) koop ik per liter in de aanbieding. Conditioner ben ik mee gestopt, krijg daar zo'n vette hoofdhuid van. Toen elke 2 dagen haren wassen, nu elke 4 of 5 dagen (afhankelijk van soort sport: bij Grit moet ik het wassen, na bodypump niet). Sportschool vind ik hier niet echt thuis horen, dat doe ik voor mijn lichamelijke en mentale gezondheid. Maar dat kost 56 euro per vier weken.
Ja ik probeer hele jaar door te smeren, maar in de winter als ik veel binnen ben sla ik wel eens over. 1x per dag is eigenlijk niet genoeg. Als je heel de dag binnen bent kom je in de buurt, maar buiten is eigenlijk elke 2 uur nodig (maar persoonlijk vind ik dat vrij lastig te halen), dus ik probeer dan gewoon zoveel mogelijk.
Elke 3 weken nagels laten lakken €30 Elke 3 weken wenkbrauwen verven en epileren €25 Elke 6 weken pedicure en nagels lakken €40 Kapper elke 8 a 12 weken, highlights en knippen €80 Soms een zonnebankje maar niet met vaste regelmaat. Make up geef ik weinig aan uit, cremetjes ook niet veel. Shampoo, douchegel enz gaat met de gewone boodschappen mee dus geen idee wat ik daaraan uitgeef. Het meeste geld maak ik op aan kleding en schoenen.
Nagels 40 euro per maand Kapper 2 keer per jaar 150 euro Botox 2 keer per jaar 300 euro Gezichtsverzorging per jaar max 200 euro Make up max 100 per jaar Haarverzorging 70 euro per jaar Dus ik denk gemiddeld maximaal 100 euro per maand. Ik koop graag nieuwe verzorgingsproducten goedkoop in op Vinted of markplaats. En dan wel de betere merken zoals Skinceuticals of medik8. Scheelt heel veel geld. Botox helpt je huid ook haha. Ik gebruik weinig make up, beetje concealer, mascara en wenkbrauwgel. Shampoo en conditioner ook wel wat duurder maar was mijn haar 1 keer per 1.5 week. Dat scheelt ook veel geld en is zoveel beter voor je haren.