Op zolder hebben we een puntdak en in de muur aan de voor en achterkant zitten grote ramen, maar doordat ze onder het schuine dak zitten zijn het ramen met een schuine kant die bovenin in een punt lopen; ze zijn een soort driehoek. Nu wil ik daar toch graag raambekleding. Als er eens iemand blijft logeren is het toch wel fijn als je daar niet open en bloot zit. Maar als ik google op raambekleding voor driehoekige ramen kom ik bij allerlei exclusieve merken en kom je op vele honderden euro’s uit. Beetje zonde toch om dat aan de zolder uit te geven, er hoeft niet perse luxe design te hangen. Heeft iemand ervaring met raambekleding voor driehoekige ramen die niet de hoofdprijs kost?
Is plakfolie een optie? Evt zelf nog een patroon inbrengen. Je kan het ook laten doen. Of zoek je meer iets voor de nacht, zodat het ook donker wordt.
Ik zoek meer iets wat open en dicht kan vooral, omdat je wel een leuk uitzicht hebt en heel mooi licht. Het is mijn kantoortje nu en ik vind het wel leuk om afentoe naar buiten te kijken
Een mooie grote plant ervoor, zonden die klimt en waarvan je de takken zelf in een goede richting kan laten groeien.
Duettes kunnen geplaatst worden. Ik weet dat woninginrichting aan huis ze plaatst, maar het prijskaartje weet ik niet. Wij moeten ook nog zoiets aanschaffen.
Of een soort terp ding? Snap je?! Mijn vriendin heeft zo’n raam en er een hip zeil ding tegen zitten met grote ringen. Ze kan het half open laten hangen en de ringen sluiten.
Heb je al bij Veneta gekeken? anders is het misschien een idee een handig iemand een gordijn op maat te laten maken? Of iets wat je met bijv drukknoopjes kan bevestigen?
Ik heb een standaard gordijn gekocht, dat zelf opgehangen met spijkertjes en dan met een gordijnhouder (embrasse) aan de laagste kant van het raam om hem open te houden. Ik hield dus een driehoekpunt over qua stof. Ik weet niet of je dit snapt? Voor ons was het alleen maar tegen de hitte van de zomerzon, dus mooi hoefde niet, wel goedkoop
Nou ik heb 1 offerte opgevraagd, maar die vragen al een meerprijs van 400€ p stuk op de oorspronkelijke prijs omdat het schuin moet.... en dat dan maal 4
Ik weet niet of je zelf een naaimachine hebt? Ik denk dat je dat goed kan doen met klittenband. Je knipt en naait de gordijnen in een driehoek. En naait op het gordijn het ene (zachte) deel van het klittenband. En je plakt het harde deel van de band op het kozijn. Mijn vouwgordijnen hangen ook aan klittenband aan de rails, dus dat is sterk genoeg. Doordat je klittenband gebruikt kun je het ook makkelijk eraf halen om te wassen. Daarom is het belangrijk dat je het zachte deel van de klittenband aan het gordijn hebt. Anders kan je gordijn beschadigen.
Ik ga deze van je pikken, vind m geniaal. Wij hebben zo'n "fijne" ruit bij mn dochter, zit een soort dakkappel maar de zijkant is een ruit. Heb er nu uit ellende gewoon een rolgordijn hangen maar heb nu spontaan een idee
Leuk, dat ik je op een idee gebracht heb. Ik heb dit ook maar even gegoogled. Om mijn verhaal een beeld te geven
O no! Dat is echt veel geld... balen zeg! Wij hebben 1 zo’n raam, dan is het nog te overzien, al vind ik het alsnog schandalig duur!
Je kunt ook een rolgordijn onderaan monteren, deze in de driehoeksvorm knippen en een ring aan de punt bevestigen en dan een haak bovenin de driehoek schroeven.
Rolluiken kunnen ook schuin gemaakt worden, maar die zijn heel erg duur dan volgens mij. Je zou ook eens bij https://suneclipse.nl/ kunnen kijken. Screens met zuignappen voor binnen- of buitenkant. Misschien een goed alternatief als het alleen voor logeerpartijen bijv is