Wat geef jij per week uit aan boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes23, 19 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    #201 zigzag, 21 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2021
    Hier wat meer dan een jaar geleden.. prijzen zijn echt opgeslagen. Ik probeer rond de €60-€65 per week uit te komen. We zijn maar met zijn tweetjes, 1 volwassene + 1 kind, maar mijn zoontje eet evenveel zo niet meer dan ik :o: Hij is lactose intolerant dus ik ben sowieso altijd net iets meer kwijt voor producten als melk, slag-/kookroom etc.

*edit* : we proberen heel gevarieerd te eten en dat lukt ook aardig (al zeg ik het zelf) door goed te letten op aanbiedingen en kortingsstickers. Er gaan hier elke dag 400-500 gram groenten doorheen en we eten met name wit vlees, vis en vegetarisch. Fruit haal ik hier, daar en overal maar nog het liefst van de markt.

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind het ook ontzettend lastig om een “betrouwbare” boer in de buurt te vinden die verkoop doet vanaf zn erf. Hier in de buurt zijn een paar zogenaamde boerderijwinkels maar die verkopen vanalles, ook sinaasappels:rolleyes:
    En ik was ook een keer bij een boer die heel gezellig allemaal kippen op zijn erf had lopen maar toen ik eieren bij hem kocht en de code op de eieren opzocht, bleken het eieren van een mega kippenstal 30 km verderop te zijn:(
    Er zijn boeren die het blijkbaar ook gewoon handel vinden om ons de illusie te geven dat we goed bezig zijn:(

citroenrasp en Cindy1977 vinden dit leuk.
  3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ow dat is helemaal erg :| Hier verkoopt de boer een stukje verderop ook van alles....en hij heeft toch echt alleen koeien.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Voor ons gezin met 5 personen geef ik tussen de 50 en 80 euro per week uit aan boodschappen. Hangt er een beetje van af of ik duurdere dingen nodig heb, zoals olijfolie, kokosolie, toiletpapier of bevroren fruit. Ik probeer 80 euro echt de max te laten zijn. Meestal lukt dat ook wel.

5. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik was deze week rond de 190 euro kwijt. ( 2 volwassenen 2 kinderen waarvan 1 in de luiers)

Daar zit dan alles in voor de hele week aan eten, maar ook wat extra vlees wat ik kocht in de anti verspil bak van de jumbo en van de Turkse slager en wat de vriezer in gaat.
    Een tree eieren ( 30 st) waar we 2 soms 3 weken mee doen. Ook luiers en billendoekjes die ik kocht in de aanbieding van de kruidvat. (Luiers van pampers voor ongeveer een maand, billendoekjes zijn genoeg voor een maand of 2,5.)
    Ook nog koopzegels.
    Wel moet ik zeggen dat ik wat betreft het avondeten de komende week voor 4 dagen eten maak wat we al hadden liggen in de kasten/vriezer of wat we gekregen hebben. We krijgen elke week een tas met van alles van een familielid. Als ik dat niet kreeg was het bedrag ongetwijfeld veel hoger.

Ik zit wel eens te kijken wat goedkoper kan maar het is lastig. Ik haal best vaak en veel soya producten van Alpro of van die haver/rijst drankjes want onze zoon krijgt snel last van zijn buik anders. En die zijn al met al toch ook best duur. Een pak haver met perzik kost het dubbele dan 2 goedkope flessen yogo.
    Daarnaast eten we zelden 2 dagen hetzelfde. Er blijven hier gewoon zelden kliekjes over, we hebben grote eters (man en zoon) en met alle gevarieerde hapjes loopt het ook op.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.695
    113
    Iets van 150 per week denk ik, 2 volwassenen 1 kind.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.406
    21.795
    113
    @Amaranthas Ik maak regelmatig zelf haverdrink, is heel eenvoudig. (Aangezien ik jou quote: Wat hierna komt is voor de duidelijkheid meer algemeen bedoeld... :))

Ik heb even op de site van AH gekeken, een pak haverdrink van een liter kost 2 euro. Wanneer je dit zelf zou maken (dat duurt niet langer dan 2 minuten incl voorbereiding), dan kom je op slechts 25 cent per liter uit. En dan te bedenken dat ik uitga van de duurdere biologische havervlokken van de AH, en dus niet de goedkoopste variant. In dat geval zou je misschien zo'n 12 cent per liter kwijt zijn.

Hiermee wil ik niet zeggen dat kant en klare producten per definitie slecht zijn; wel wil ik eerder aantonen dat er zeker manieren zijn om veel op de boodschappen te kunnen besparen. Vooral naar degene toe die zich afvroegen 'hoe dan?'. Dit is slechts één voorbeeld van hoe je door meer zelf te maken ontzettend veel kan besparen op de boodschappen en ook nog eens op verpakkingsmateriaal.

Helicryse vindt dit leuk.
  8. FatihaSakura

FatihaSakura Actief lid

28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen (3+8jaar) rond de €130,- per week.
    Sommige weken is dit rond de €100,- en wanneer wij ook langs de slager gaan rond het bovenstaand bedrag.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Jaaaaaa, aardbeien... heerlijk,
    Ik heb een moestuinen de hele maand juni eten we aardbeien. Zoveel dat ik er rond juni helemaal zat van ben en weer geduldig wacht tot het volgende jaar.
    Ik haal zeker een kilo of 30 van de tuin. Echt smullen.
    Zelfs de zomeraardbeien van de supermarkt halen het niet bij deze aardbeien.

10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Bedankt voor de tip. Ik wil al een tijdje over op meer plantaardig, eet graag yoghurt maar vind haveryoghurt veel te duur. Ga het eens zelf maken.

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.406
    21.795
    113
    Oh, daar ben ik ook benieuwd naar! Voorlopig maak ik alleen nog plantaardige melk.
    Volgens mij heb je dan een plantaardige yoghurtstarter nodig?

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gemiddeld 175 per week. 2 volwassenen en 2 pubers.
    Brood bij de bakker, vlees bij de slager. Alleen runs en kip. En beide komen van zijn eigen boerderij. Koeien staan 500 meter verderop in de wei.
    1 keer per week grote boodschappen bij de Jumbo.
    Paar keer per week nog wat kleine boodschappen bij de plaatselijke super.
    Groente/fruit plaatselijk.
    Kaas en eieren ook.
    En mijn man maakt vaak in het weekend een stuk vlees op de barbeque of smoker met allerlei lekkere side gerechten.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier tussen de 200 - 250 euro per week aan boodschappen.
    Wij zijn met z'n vieren.
    Ik heb me er lang druk om gemaakt, vond het teveel.
    Maar ik ben gestopt met me druk te maken, dit is wat het is.
    We eten gezond, houden van een stukje vlees, een glas wijn, brood van de bakker.
    Dit is wat het blijkbaar kost.

14. TotalBella

15. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Inderdaad! Haverdrink, rijstmelk enz kun je gemakkelijk en goedkoop zelf maken. En je bepaald zelf de ingrediënten:)

16. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
  17. TotalBella

Ik houd helaas niet van kokos.

18. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Oeh ja zó lekker! Wij eten ook veel uit onze eigen moestuin. Zoveel lekkerder dan supermarktgroenten of -fruit. Vooral de aardbeien. Kan niet wachten tot ze er straks weer zijn in de tuin.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij zijn met vier mensen, 2 volwassenen en 2 kinderen. Dochter heeft coeliakie, dat is duur. En we eten allemaal lactose vrij omdat ik daar slecht op functioneer.

in de boodschappen zitten ook drogisterij artikelen en hondenbrokken voor drie honden. De katten en kippen en het speciale brood voor onze dochter zitten niet in dit budget.

ik besteed elke week 150 euro aan boodschappen. Lidl en ah.

20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Daar heb ik nooit bij stilgestaan. We maken eigenlijk al een heleboel zelf. Er komt hier zelden wat uit pakjes en zakjes. Ik zal daar eens naar kijken, wie weet vinden ze het wel wat hier.

Helicryse en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina