Wat geef jij per week uit aan boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes23, 19 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Wij denk ik rond de 200 terwijl ik elke week ook voor de hele week haal maar fruit bijvoorbeeld vaker en dan zie je weer wat en koop je dat ook. Ben het een beetje aan het afleren dan kan ik het makkelijk beperken naar de 150 euro :) babyvoeding sla ik altijd in nu langzamerhand gaat ze steeds meer met ons mee eten dus dat hoeft binnenkort niet meer.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat doet onze boer ook en je kunt heel goed herkennen wat van de eigen boerderij komt, wat van boerderijen in de omgeving en wat van een keten. De kazen komen grotendeels van een kaasboerderij uit de omgeving, evenals de mozzarella en geitenkaas, maar de nootjes komen gewoon van een groothandel. Bij het fruit staat ook gewoon vermeld van welke boerderij het komt. En ik kan dus de appels van de ene boerderij halen en de melk bij de andere, maar dan rijd ik 20km extra, hetgeen ik wat overdreven vind.
    Bij landwinkel werken boeren uit de omgeving samen en dat zijn heel vaak helemaal geen biologische boeren of dergelijke, onze melkboer verkoopt het grootste deel gewoon aan Campina, maar ik vind het geen volksverlakkerij of dergelijke.
    Je hebt ook samenwerkende biologische boeren en dergelijke, dan koop je ook niet alleen eigen productie, maar zij werken weer alleen samen met boerderijen met dezelfde keurmerken als zij. Maar dat zijn ook veel kleinere zaken meestal.

Ik vind het trouwens vaak wel een toegevoegde waarde hebben. Qua ei merk ik geen smaakverschil of zo, maar onze boer verkoopt melk die niet gehomogeniseerd is en die vind ik echt lekkerder dan supermarktmelk. Ook de kaas smaakt veel minder plastic.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wij gebruiken geen melkproducten verder, we komen er voor de koffie en zelfgemaakte cake tijdens een wandeling :D Ik zat laatst wel te twijfelen of ik eens Boerenboodschappen zou bestellen. Iemand daar bekend mee? Kan ook volledig vegan, wel handig.

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina