Wat geef jij uit aan kleding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn77, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat geef je aan kleding uit per maat?

1. 100 euro

2. 150 euro

3. 200 euro

4. 250 euro

5. 300 euro

6. 350 euro

7. 400 euro

8. 450 euro of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, volgens mij is dat gewoon goed fatsoen. Je loopt toch ook niet bij de aldi naar binnen en gaat daar uitgebreid zitten vertellen wat je verdient? Ik schaam me echt dood ten opzichte van mensen die het armer hebben. Niet dat wij nou superrijk zijn, maar dan nog.

Ik heb thuis altijd geleerd dat het ordinair is om over geld te praten en deze discussie bewijst dat maar weer eens. Maar goed, nu doe ik er ook aan mee, terwijl ik dat dus niet wil.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    En dan mag jij uitleggen waarom het ordinair is.
    Ik heb jaren lang gestudeerd om te bereiken wat ik nu bereikt heb en dan moet ik me er nu voor schamen? Belachelijk!
    Heeft niets met goed fatsoen te maken want ik besef me heus dat andere het minder hebben maar het is idioot dat je dan maar moet zwijgen over hoe het bij jou gaat. Ik snap uberhaupt die taboe rondom geld niet. Wat maakt het nou uit wie wat verdiend. Ieder leeft zijn eigen leven en maakt zijn eigen keuzes. Mensen die het goed hebben moeten mensen respecteren die het minder hebben, maar andersom kan ook geen kwaad hoor.

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nou inderdaad!
    Ordinair? Mijn vriend werkt/traint keihard voor zijn geld hoor. En ik studeer nu al een paar jaar keihard om straks ook een goed salaris te krijgen. En in de Aldi word je toch ook niet gevraagd wat je uitgeeft? Hier wordt gevraagd wat er uit wordt gegeven per maand en daar wordt antwoord op gegeven.

Ik heb thuis geleerd dat je het uiterste uit jezelf moet halen en als je iets wilt bereiken dat je daar voor moet gaan. Dat het ordinair is om publiekelijk in je neus te peuteren en dat het thuis zitten en leven van een uitkering ook echt not-done is.
    Het is fatsoenlijk om antwoord te geven als mensen een vraag stellen en het is onfatsoenlijk als je niet op staat voor een oude oma in de bus, of ze niet normaal laat oversteken!

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tjonge wat een reacties....

Ik ga me niet mengen in de discussie, ik geef dan zo'n 400 euro per maat uit, maar ben zelf als kind opgegroeid in een bijstandsgezin, heb dus nooit merkkleding aangehad, mijn moeder maakte alles zelf. Ik werd daar enorm mee gepest...met gevolg dat ik nu nog steeds weinig zelfvertrouwen heb...dat is ook niet alles, maar ik bewonder mijn moeder om haar doorzettingsvermogen om twee kinderen in haar eentje te hebben opgevoed met dat weinige beetje wat ze had. Ik heb daardoor wel geleerd om te waarderen wat ik heb (familie, een dak boven mijn hoofd, mensen die om mij geven)

dat ik nu merkkleding koop voor mijn kind, doe ik omdat het financieel kan, en ik koop gewoon wat ik mooi vind, en ja, de kleding die ik mooi vind is niet altijd goedkoop.

En als ik minder te besteden had, nou ja dan had ik dus ook wel minder aan kleding uitgegeven.

Respect voor iedereen in dit topic, iedereen doet namelijk wat hij/zij vind dat het beste is voor zijn kind, uit LIEFDE...

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Misschien is ordinair niet het goede woord, maar meer: niet chic. Het is niet chic om andere mensen de ogen uit te steken. De inhoud van je portemonnee is prive, en niet voor andermans ogen bestemd. Daar draait het niet om in het leven. Waar het om gaat is dat je gelukkig bent, het leuk hebt met elkaar, en dat je probeert intellectueel verder te komen, en niet financieel. Natuurlijk heb je nu eenmaal geld nodig om van te leven. En je kan best van mooie spullen houden (doe ik ook). Maar uiteindelijk is het allemaal materie. Tenminste, met dat idee ben ik opgevoed.

Ik houd ook van mooie spullen, ook van mooie kleding. Al heb ik een andere smaak dan de meesten hier. Maar toch heb ik altijd dat stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt 'daar draait het niet om', en soms schaam ik me ook wel dat ik me zo kan laten meeslepen door al die materie. Dat ik me niet kan inhouden en het allemaal wil hebben. Dat zie ik als mijn zwakste punt.

Juist omdat het daar niet om draait.

En inderdaad, als zulke polls als deze worden geopend, heb ik ook de neiging om te reageren, maar eigenlijk heb ik daar achteraf een beetje spijt van. En natuurlijk kan je dat dan doen en gewoon antwoord geven op de vraag, namelijk zeggen in welke van de opgegeven categorieen je hoort, maar je hoeft niet met precieze bedragen te komen, en aan te geven wat je per setje precies uitgeeft. Want dat is niet fatsoenlijk.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Typisch Nederlands. Hoe luidt de uitdrukking ook weer: "met je kop boven het maaiveld uitsteken" en "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" :D;)

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen :D En ik heb hier op ZP ook nooit genoemd "hoeveel" geld ik verdien, heb enz. Alleen dat ik het goed heb en niet mag klagen. ;) Maar ik hoef mij er niet voor te schamen dat ik "een comfortabel leven" kan leiden met mijn man en kindjes. Ik heb een zware en
    hele lange studie achter de rug, maakte werkweken van 80 uur en heb zware verantwoordelijkheden. Live and let live! :)

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Lindangel dan snap ik niet wat je in dit topic doet, lees het dan niet! Er wordt gevráágd naar hoeveel je uitgeeft, beetje jammer dat er alleen reacties komen op de mensen die meer dan 450,- uitgeven... Maar dat veel mensen hier kortzichtig zijn was allang duidelijk!

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb geeeeeeeeeen idee. Nooit bij elkaar opgeteld hoor. Ik haal veel uit het buitenland (voor mij dus ook Nederland hihi) en koop meestal in de aanbieding. Of 2ehands als het er mooi uit ziet.

Ik probeer het wel binnen de perken te houden. Mijn man komt uit een arm land en hij vindt het moeilijk als ik grote bedragen aan dingen als 'nog meer kleding' uitgeef.

10. Ik vind het sowieso niet echt een vraag waar je duidelijk antwoord op kunt geven.
    Damien heeft misschien 3 weken maat 50 gedragen, daarna 3 weken maat 56, 2 maanden maat 62, 4 maanden maat 68, en nu loopt ie dus alweer 5 maanden in maat 74..

Bij maat 74 heb ik dus veel meer 'tijd' om er geld aan uit te geven dan bij maat 50 ;)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Uh, mijn reactie ging ook uit naar de mensen die posten dat het allemaal heel goedkoop kan. Ik begrijp ook niet waarom er niet binnen de poll geantwoord kan worden (minder dan 100 of meer dan 450).

Ik stam ook uit de hoek die Lindangel aangeeft. Natuurlijk hoef je je niet te schamen voor je geld maar rekening houden met een heel groot deel van Nederland die het beduidend minder heeft, is wel zo netjes. (maar goed, ik zeg ook ijskast ipv koelkast en wc ipv toilet)
    En het is verre van chic om te roepen hoeveel je wel niet te besteden hebt (als je ook binnen de poll kan antwoorden :D...).

Ach, geld... het zegt zo weinig. Het is lekker als je het hebt maar een beter / leuker mens word je er niet van.

@LovelyDK.. wat ik bedoelde met de spiegel was niet negatief bedoeld (en ook weer voor iedereen). Hoeveel of hoe weinig je uitgeeft aan de kleding van je kind(eren) zegt niets over je kindje... zegt veel over jou. Zuinig, spenderig, gericht op merken of juist niet etc... Geen van deze zijn waardeoordelen maar het zijn wel kenmerken die goed zijn om bewust van te zijn zodat je weet WAAROM je iets doet. (okay, daarmee zijn de bijstandsmama's uitgezonderd want die zullen weinig keuze hebben ;))
    Een voorbeeld: mijn zus weigert merkkleding voor haar achtjarige zoon te kopen (geen geld kwestie). Waarom? Omdat ze iets tegen 'kakkers' heeft (dat is namelijk de rest van de familie...;)). Heeft dus niets met geld te maken maar alles met HAAR weerstand. Ach...

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.815
    9.320
    113
    Gelderland
    Ik vind het moeilijk om daar antwoord op te geven! Mijn zoontje draagt nu pas 56 of 62 en ik denk dat ik nu ongeveer 200 a 300 per maat uit geef maar straks als hij langer in een maat zit geef je ook meer uit en je hebt dan ook een jas, bodywarmer ect nodig.
    Ik koop kleertjes overal en ben echt gek op winkelen en ik vind het leuk als Julian vaak wat anders aan heeft.:D

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat een onzin reden cygnet, alsof je met veel geld een kind alleen als 'kakker' aan kan kleden?

Maargoed idd misschien wel dat je dat in de spiegel terugziet... Je hebt alleen ook veel moeders die voor zichzelf dure merken kopen en voor hun kind zeeman... Nou sorry maar daar snap ik dan ook niks van! Ik hou van kwaliteit, voor mezelf & dus ook voor mijn zoon!

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    ik geef per maand zo'n 350 uit, dat komt per maat neer op zo'n 1500 euro?

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    de ene maand geef ik er veel aan uit en de andere maand wat minder :D ligt er net aan meestal aan het begin van n seizoen geef ik ontzettend veel geld uit alleen al vanwege jasjes (winter, lente, herfst, zomer) die ik altijd veel te duur koop :D en als jayla n groeispurt krijgt geef ik er ook veel geld aan uit maar als ze even stil staat koop ik echt alleen wat als ik toevallig wat leuks zie wat ik tegenkom...

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nu zou ik zeeman ook niet helemaal begrijpen (weer een andere uiterste zeg maar), maar dat je voor je kind niet net zulke dure kleding koopt als voor jezelf is toch niet raar? Je kind struint er buiten mee rond, valt misschien regelmatig een gat in z'n broek, kwijlt zijn shirts constant onder (die van mij althans ;)) en komt vanuit het KDV thuis met vlekken die er bijna niet uit te krijgen zijn (ook die van mij ;)). Ik zou het zonde vinden als dat met dure kleren gebeurt, dus dan inderdaad liever wat goedkoper. Ik ga toch echt net wat zuiniger met mijn kleren om, bovendien gaan die veel langer mee aangezien ik niet meer groei ;)

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn rekensommetje
    alleen de basisbenodigheden hema prijs
    10 nieuwe rompers maat rond de 40,00
    4 pyamas rond de 30,00
    8 basistruitjes lange mouw rond de 30,00
    sokken stuk of 15 paar rond de 40,00
    een jasje 20,00
    broeken 6 stuks rond de 60,00

reken maar uit
    ik vind t knap als je per maat 100 euro uit geeft

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dame kwam ook met 2 blote knieen in haar vingino thuis
    vandaar dat ik die outlet koop
    dan zijn ze bijna dezelfde prijs als henm
    maar mijn meisje mag wel spelen en ravotten ook met duurdere spullen aan

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik geef alleen aan schoentjes al meer dan 150 euro uit per paar dus met 100 euro kom ik echt niet rond hoor... maar als het zou moeten zou het me wel lukken dat weet ik zeker.. gelukkig hoef ik het nog niet en hebben we het best breed saampjes :D

20. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

hahaha hier ook al 3 vingino spijkerbroeken en 1 airforce spijkerbroek waar de gaten invielen na 5 keer gedragen te hebben:)

Deel Deze Pagina