Wat geef jij uit aan kleding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn77, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat geef je aan kleding uit per maat?

1. 100 euro

2. 150 euro

3. 200 euro

4. 250 euro

5. 300 euro

6. 350 euro

7. 400 euro

8. 450 euro of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    nou ik denk dat mijn bericht verkeerd is opgevat want ik bedoelde het helmaal niet denigrerend.
    En tegen degene wie ik het had blijkbaar ook niet dus waar maken jullie je druk om?

Had het mischien iets anders mogen formuleren maar ik vind de reacties een beetje overdreven.
    Alsof ik zeg dat dat schandalig is ofzo.. ik bedoelde alleen ermee te zeggen dat ik het niet kan en dat ik mischien zelf te veel zo ingesteld bent.
    Dus het meer naar mezelf bedoeld dan naar iemand anders.

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou dan had je misschien wat duidelijker moeten zijn want zo kwam het niet over ;)

3. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    zoals ik al zei had ik het anders moeten formuleren

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik denk €100,-

Ik koop veel bij de zeeman, krijg hier en daar soms wat van oma's en kijk regelmatig op marktplaats...

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik denk tussen de 150 - 200 Euro. Ze hebben best veel merkkleertjes, maar die koop ik vaak met 70% korting ofzo, het kost me hetzelfde als Hema-kleertjes, soms nog minder.
    Daarnaast krijgen we veel kleertjes. Meestal krijgt mijn zoontje na zijn middagslaapje een schoon truitje aan.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik koop voor ongeveer 200 euro per maat, maar het is wel een beetje een gokje want ik hou het niet precies bij ;).

Voor Eva krijgen we de schoenen (van 40 a 60 euro per paar en daar doet ze zo'n 3-4 maanden mee). Jas kostte 40 euro, maar past ze komende winter ook nog. Pyjama's, sokken, rompers/ondergoed setjes doet ze ook heel lang mee en die zijn ook heel goedkoop (Hema en Zeeman). Dan nog wat t-shirt en broeken/rokjes/jurkjes, t-shirts gemiddeld zo'n 7,50 per stuk en broeken/rokjes/jurkjes gemiddeld 10 euro. En dan heeft ze van alles ongeveer 10 stuks denk ik. Dus ik denk dat het dan wel aardig klopt, misschien richting de 250 euro.

Voor Lisa heb ik ook weer 'veel' gekocht (wat dat betreft doe ik het dan niet handig, want van Eva had ik nog heel veel, maar vind het meeste niet zo leuk meer...). In maat 62 de afgelopen week voor zo'n 150 euro gekocht: ik geloof 7 setjes, 1 broekje, 2 jurkjes en 5 t-shirts, van H&M, Zeeman, Prenatal, Petit Bateau, Villa Happ. Die laatste 2 wel bij de outlet, gisteren een aantal t-shirts gekocht van Villa Happ voor een paar euro per stuk.
    Daarbij nog 4 setjes gekregen en dan vind ik het wel weer genoeg voor de volgende maat ;)

Wassen deed ik trouwens 2 keer per week, maar nu eigenlijk elke dag wel 1 of 2 kleine wasjes. Moet ook wel met onze kleine grote spuger Lisa en mijn lekkende borsten :) (iedere dag minstens 25 spuugdoeken, 2 schone shirtjes voor Lisa en 2 omslagdoeken). En in maat 56 heb ik best veel kleertjes, maar het komt erop neer dat Lisa maar zo'n 5 setjes aan heeft telkens (de setjes die ik het leukste vind en die het lekkerst zitten ;))

7. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eh? Is dat raar dan? Draag jij ook iedere week andere kleren dan?

Ontopic: hier wordt vrijwel alle kinderkleding (en waar mogelijk ook kleding van de ouders) tweedehands gekocht. Ik zit dus héél laag in de kosten. Ja, ook schoenen koop ik tweedehands, maar alleen als ze er echt supergoed uitzien.
    Onze kinderen lopen er voor weinig geld heel mooi bij. Ik vind het een sport om de kleding goedkoop te kopen. Ik koop ook gerust een jaar vooruit. Mocht het dan toch niet passen, zijn er veel neefjes en nichtjes die de kleding over kunnen nemen.

Ook zit ik in een ruilcircuit. Dan zie ik ineens een jasje wat ik tweedehands heb gekocht bij een dochter van een vriendin van mijn zus. :D Erg leuk. Sommige kledingstukken komen zelfs weer bij me terug (eerste heeft ze aangehad en de derde kan ze in de toekomst weer aan).

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    OMG ik moet er niet aan denken! :$:$:$:$ En zelfs schoenen tweedehands, dat is niet eens goed voor de voetjes en ik vind het ook smerig. :) Mag ik vragen of je dit doet omdat je simpelweg heel weinig te besteden hebt of heb je gewoon geen zin om geld uit te geven en ben je erelid van de Vrekkenclub? ;)

9. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Nee vind het niet raar hoor.. staat het er dan? dat ik dat raar vind?
    Ik draag idd iedere week andere kleren.Zo leef ik en dat vind ik fijn! en daarmee benadeel ik niet iemand anders ofzo als je mijn post daarna had gelezen had je gezien wat ik ermee bedoelde.

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou dit vind ik wel een beetje een botte reactie zeg!

ik zal het zelf ook niet doen vooral schoenen niet,maar als iemand anders dat wel wilt (of misschien moet omdat het niet anders kan) is dat toch ook goed!

ookal heeft ze geen zin om er veel geld aan uit te geven is toch haar goed recht!

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja maar 2e hands schoenen kopen is wel écht heel slecht en dat vind ik dus ook wel erg dom om te doen... Op bepaalde zaken moet je niet bezuinigen, zoals de winterjas en schoentjes! Dat is mijn mening!

12. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    #152 angel77, 11 apr 2010
    Laatst bewerkt: 11 apr 2010
    Poeh wat een bedragen zeg.

Hebben net de zomer shirts en broeken gekocht 7 shirts en 2 korte broeken 59 euro.
    Daarbij krijgen we ook kleding van vrienden als hun zoontje er is uitgegroeid.

Denk dat we nu voor maat 92 (voor de zomer dus)
    14 shirts, 6 broeken, en 4 korte broeken en 2 paar schoenen hebben.

Maar ik geef zelf niet zoveel om merk kleding, vind het zelf jammer geld en daarbij laat ons butget het ook niet altijd toe.

Op schoenen wordt hier niet bezuinigd, die halen we bij een goede speciaal zaak.

13. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook schoenen 2dehands maar nu mijn dochter heel veel loopt heb ik laatst zelf nieuwe schoentjes gekocht, gewoon bij de schoenenreus ;) (let wel trouwens, haar dure 2dehandse schoentjes zijn enkele keer of juist nooit gedragen btw)
    Ik kan eigenlijk nog steeds 2dehandse schoentjes krijgen maar die zijn dan wel vaker gedragen door mijn nichtje maar dat vonden zus en ik beiden geen goed idee want het gaat hier om voeten die je je leven lang moet gebruiken en 2dehandse schoentjes die veel gedragen zijn die zijn gevormd naar de voetjes van het kindje dus niet goed voor andere voetjes om het zo te zeggen.
    Kleding boeit me niet zo heel erg, ofjah eigenlijk wel haha koop het niet bij de kringloop of via mensen die ik niet ken ook al gaat het om kinderkleding.
    Nu mijn dochtertje wat langer in 1 maat blijft hangen en ouder word zal ik ook meer geld gaan uitgeven dan afgelopen anderhalf jaar maar dan gaat het er hier om, ga van zeeman naar de hema of C&A hahaha.

14. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    #154 snoet, 11 apr 2010
    Laatst bewerkt: 11 apr 2010
    Wij geven zeker minder uit dan 100,- p/m. Omdat Dilano tot mt 92 3 dozen vol heb staan, natuurlijk kopen we wel iets aan kleding. Wij kopen wat meer speelgoed en boekjes etc.

Gisteren hebben we nog kleding gekocht:
    Voor 60,- (en ik ben er trots op! het is super leuk zo een dagje)

2 broekjes, 1 rokje, 5 t'shirts mt 98 allemaal merk (voor nichtjes)
    4 t'shirts mt 74 en een zwemband 2 paar nieuwe schoentjes (merk- en m.loos)
    5 t'shirts,1 jas 2 shorts mt 152 (voor neefje) merk-en m.loos
    O ja en nog een fietsstoeltje met scherm en 2 van die dragers (van een vriendin overgenomen)

Wij hebben het niet superbreed maar mogen ook niet klagen, maar wij hebben zoiets waaroom zoveel geld uitgeven als het voor minder kan. Gelukkig zijn we allebei niet materialistisch. Ik ben thuismoeder en mijn man werkt. Onze zoon krijgt elke dag schone kleren aan, hij heeft genoeg. :D Meer dan ons samen. Wij vinden het belangrijker dat we regelmatig een terrasje kunnen pakken dan geld aan duren dingen uit te geven. (Toen we allebei werkte deden we dat ook niet.)

groetjes snoet

15. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Kijk maar dat is ook gewoon budget verschil. Want ondanks dat wij ruim €1000 per maat uitgeven hebben wij ook meer dan genoeg geld over om 3x per jaar op vakantie te gaan, iedere week uiteten te gaan en te sparen. We gaan iederen week zwemmen, naar ballorig, de dierentuin enzovoort. Dus het is niet zo dat de kindjes die voor €1000 kleding krijgen geen leuke dingen doen.
    Ik lees heel vaak dat soort opmerkingen "Wij doen liever leuke dingen ipv het geld besteden aan kleding".

Maar als ik lees wat jij voor €60 aan "merk"kleding koopt dan ben ik wel heel benieuwd welk merk dit is? Want ik kan me echt niet voorstellen dat je nieuw zoveel merkkleding koopt voor dat bedrag?

16. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Als ouders is merk kleding lopen dan hebben de kinderen dat ook ... tenminste valt mij heel er op ;) ...

Wij hebben zelf merk kleding aan en onze dochter ook .. Gister weer een vingino broek en een setje van barbara farber gekocht ... was weer 120 euro ... Vervolgens naar de Lief! winkel er weer 70 euro armer ...

17. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Vertel mij wat haha. 2 Vingino broeken en een trui: €160 lichter. ;) Maar het staat hem zooooo mooi! :D

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja sorry, ik bedoelde het ook niet zo bot als het achteraf overkwam misschien. ;) En als mensen gewoon weinig te besteden hebben prima, of voor henzelf tweedehands kleding kopen ook prima. Maar ik krijg de indruk, omdat ze het ook heeft over "een sport", dat het meer een bewuste keuze is en ze er nog trots op is ook. :( En aangezien Basbousa zegt óók tweedehands schoentjes (!) te kopen, hetgeen echt slecht is voor de voetjes, schoot het bij mij in het verkeerde keelgat. Bezuinig dan op iets wat geen consequenties heeft voor het welzijn van je kind is dan mijn idee. ;)

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik koop voor de kinderen vaker tweedehands spul dan voor mijzelf. Ik groei niet meer, zij wel. Ik ben er trots op dat ik mijn kinderen voor weinig geld toch leuk weet te kleden.

Als wij 't geld zouden uitgeven aan kleding, zou er te weinig overblijven voor andere dingen. Ze krijgen vaak genoeg iets nieuws, maar niet te duur en niet te vaak.

Maar als wij meer te besteden zouden hebben, zou ik 't ook niet met bákken tegelijkertijd aan kleding uitgeven. Misschien wel wat makkelijker en wat eerder bij de V&D dan bij de Zeeman misschien, maar ik heb 't nooit nuttig gevonden echt voor merkkleding te gaan. Dat zit niet echt in m'n aard. (OK, één dingetje dan: ik ben dol op dr. Martens, ik beken..)

Maar ik maak me er ook niet druk om als anderen mensen dat wél leuk vinden of wél meer te besteden hebben. Da's fijn toch?
    't Maakt mij niet uit of 'n kind in tweedehands en merkloze kleding loopt of in vreselijk dure exclusieve kleding, als 't maar tevreden is en er verzorgd uitziet.

(Alhoewel, als je had gezien wat m'n oudste gisteren aan had.... Maar ja, dat krijg je als je als mamma zegt dat ze voor deze keer zelf mag kiezen wat ze aan wil hebben, hahaha!)

20. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik denk dat Nikki meer het bewust kiezen voor tweedehandsschoenen heeft bedoeld. Dat snap ik eerlijk gezegd ook niet.
    Kijk als je nou écht geen geld hebt voor nieuwe schoentjes (alhoewel je er bij de van Haren/Schoenenreus bijna niets voor betaald) dan snap ik het ergens nog, dan is het puur uit noodzaak.

Maar als je het doet omdat je het als een sport ziet om zo min mogelijk uit te geven dan vind ik het ook belachelijk om voor tweedehands schoenen te kiezen. Het is zó belangrijk voor de ontwikkeling van kindervoetjes om gewoon nieuwe schoenen te hebben. Schoenen die naar de vorm van hun voet kunnen gaan en die ze helemaal goed in kunnen lopen.

Deel Deze Pagina