Wat geef jij uit aan kleding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn77, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat geef je aan kleding uit per maat?

1. 100 euro

2. 150 euro

3. 200 euro

4. 250 euro

5. 300 euro

6. 350 euro

7. 400 euro

8. 450 euro of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik wil me eigenlijk helemaal niet mengen in de discussie en het moddergooien, maar ik vraag me wel af wat je nu (en sorry dat ik jou als voorbeeld neem MvLiam, want je bent niet de enige) met dit soort reacties wilt bereiken. Wil je opscheppen over hoeveel geld je wel niet te besteden hebt? Of wil je even aangeven dat jij wel echte (nog duurdere) merkkleding kan kopen dan een ander? En dat een ander dus blijkbaar minder geld heeft, en minder mooie kleding kan kopen (naar jouw mening dan)? Of wil je gewoon even nogmaals benadrukken dat jij meer dan 1000 euro per maat uitgeeft, want dat was immers de oorspronkelijke vraag van TS.

Ik vind het allemaal nogal onaardig hier worden. Natuurlijk, smaken verschillen, en het budget verschilt, maar om dat nou aan te grijpen om anderen belachelijk/zwart te maken...

Er is meer in het leven dan uiterlijk vertoon.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit is precies wat ik bedoel inderdaad! :) Het gaat mij vooral om de schoentjes. :$

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0

Mee eens. Wij kopen graag tweedehands, maar tweedehands schoenen is geen optie.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Ik ben het met Lindangel eens dat sommige hier voornamelijk lijken te reageren om te kunnen opscheppen over hun levensstijl. Vind ik niet echt gepast. Wij hebben het ook echt niet slecht, maar ik vind het persoonlijk niet leuk om andere mensen hun ogen daarmee uit te steken of te doen alsof andere minder zijn daarom.

Bovendien, het belangrijkste wat mijn kind van mij krijgt, is niet in geld uit te drukken, dat is de onvoorwaardelijke en oneindige liefde van een moeder. En daarin zijn we allemaal gelijk neem ik aan. We houden allemaal even veel van onze kinderen. And in the end... that's what really matters!

Dus misschien kunnen we wat meer kijken naar de vraag van TS en wat minder naar wat naar wie hier de duurste merken in huis haalt.

5. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ik heb verder niet terug gelezen...

Ik geef per maat nog geen 100 euro uit...
    Ik heb heel veel gekregen en koop graag bij Hema en H&M en ook bij de zeeman hebben ze af en toe echt hele leuke dingen. En kijk ook eens bij een kringloopwinkel. Daar heb ik echt al hele leuke kleertjes gekocht voor bijna niets. Ik vind het dan ook leuk dat Mara kleertjes heeft die niet elk kindje aan heeft...:D

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Lindangel: Nee ik erger me gewoon aan uitspraken als "wij doen liever leuke dingen met onze kinderen dan het geld uitgeven aan kleding". Daar krijg ik namelijk het idee van dat mensen die veel geld uitgeven aan kleding geen leuke dingen doen met hun kinderen.

Wat interesseert het mij wat anderen over mij denken? Ja wij hebben het nu goed, maar wij hebben het de eerste maanden ook met veeeeel en veeeeel minder moeten doen hoor.
    Ik vind eerder dat er hier soms raar wordt gereageerd op mensen die meer uitgeven, want die doen blijkbaar geen leuke dingen met hun kinderen of worden als "gek" bestempeld!

7. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schoenen gaan gewoon in de wasmachine, net als kleding. Ik let heel goed op hoe de kleding eruit ziet die ik koop. Als er al een vlek in zit als ik het zie, leg ik het kledingstuk al weg.
    Het is trouwens allebei het geval: ik heb niet veel te besteden, maar consuminderen/Vrekkenclub vind ik een hele mooie manier van leven. Het is voor mij een sport.

8. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het staat er niet, maar zo komt het op mij wel over. En niet alleen op mij, zag ik al.

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ja maar door het wassen van schoenen gaat de vorm van het andere kindje er niet uit he? Het blijven dan gedragen schoenen die al naar de voet van een ander zijn gaan staan?

10. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Ik bedoelde het niet verkeerd, maar wij moeten wel een keuze maken, helaas. Het is niet anders! En ouders die het wel allemaal kunnen, prima.

Het is ook niet nieuw maar op een kinderkledingbeurs gekocht, wel allemaal zgan. Tenminste wat ik uitzoek. Er zit ook kleding tussen met vlekken etc. Schoentjes waren wel nieuw en daar heb ik het erg mee getroffen 4,- voor een paar nike's

groetjes snoet

11. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juistem!

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik denk dat het meer is bedoeld om duidelijk te maken dat sommigen in de luxe positie verkeren om dure kleding voor hun kids te kunnen kopen EN ook nog meer dan voldoende overhouden om leuke (en dure) dingen met hun kinderen/gezin te kunnen ondernemen. Het één sluit het andere dus niet uit. Soms wordt er gesuggereerd dat diegenen die veel geld uitgeven aan bvb de kleding voor hun kids geen geld meer kunnen besteden aan leuke "uitjes" met hun kroost. Als ik zou moeten kiezen zou ik trouwens ook zeker gaan voor de leuke dingen ondernemen (m.u.v. de schoentjes dan), daar hebben ze later als volwassen ook nog leuke herinneringen aan. ;)

13. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Basbousa ik snap niet wat je ermee wilt zegen dan?:( of heb je alleen gereageerd omdat anderen hadden gereageerd?;)

14. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik koop dus geen schoenen die afgedragen zijn. Ik koop alleen schoenen die als nieuw eruit zien. Overigens heb ik er een tijd geleden een artikel over gelezen (Tightwad Gazette). Er was daarin een orthopeed die zei dat het hooguit afgeraden kon zijn. Hij kon niet zeggen dat het persé verboden zou moeten zijn. Maar inderdaad, let dan wel op hoe de schoen eruit zien.

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Verboden lijkt me ook redelijk overdreven omdat ieder het voor zich moet weten natuurlijk. Maar afraden ivm met de groei/gezondheid van je kind is in mijn ogen genoeg reden om het niet te doen. En er als nieuw uitzien wil helaas niet zeggen dat ze niet als zijn gevormd naar de voetjes van het kindje dat het voor het jouwe heeft gedragen.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ha, deze discussie herken ik nog van een paar maanden geleden... (toen begon het allemaal met een dure jas geloof ik...) Pfff... altijd lastig. Iedereen heeft een ander bestedingspatroon en bij een ander in de portemonnaie kijken is het gevaarlijkste wat je kunt doen. Dat geldt voor degene met veel geld en met weinig geld.
    Wat mij opvalt is dat er afwijkend antwoord wordt gegeven op de vraag (poll). Je kunt toch gewoon zeggen dat je minder dan € 100 of meer dan € 450? Ik begrijp niet waarom specifieke bedragen over tafel moeten gaan (behalve dan misschien om beide kanten op te scheppen). Eerlijk gezegd, vind ik ook dat sommige mensen beter zouden moeten weten.

Tot slot... elk kind is toch prachtig of ze nu in Zeeman of Ralph lopen / zitten / kruipen. Het zou het kind werkelijk aan z'n poezelige billetjes roesten wat je uitgeeft. Je doet het echt voor jezelf en kijk dus nog eens naar je posts en kijk dan nog eens in de spiegel...

PS: kinderen lopen gemiddeld zo kort op hun schoentjes (de eerste maten dan) dat de schoenen nauwelijks tijd hebben om te vormen naar de voet en dus vaak prima geschikt zijn om daarna nog eens te gebruiken (mits het kind niet een heel andere vorm voeten heeft van nature). Oftewel 2e handsschoentjes kunnen best zolang je even goed oplet.

17. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    haha ... Elle zit net in maat 80 en shirtjes gaan pas vanaf maat 92/98 *baal baal*(80 heeft een stomme vlinder die vind ik echt niets aan) dus hier voorlopig alleen nog maar vingino broeken ze zitten haar echt zooo super mooi strak om haar billen en niet zo wijd bij haar bovenbeentjes ...

En dan heeft ze een vingino aan net over haar knietjes met all stars eronder ... Oww echt zoooo cute ... hihi

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Cygnet daar ben ik het absoluut niet met je eens.. Je kan aan een schoen niet zien of dat die al gedragen is of niet en er zijn ook prima schoentjes nieuw te koop die helemaal niet zo duur zijn!

En hoezo kijk eens naar je posts en dan in de spiegel? Ben benieuwd wat je daarmee bedoelt

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En als je hier dan schrijft dat je voor 25 euro schoentjes koopt bij scapino krijg je weer geneuzel dat het wel blabla merkschoenen moeten zijn of liever nog uit een betere schoenenzaak..

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het valt me op dat dit topic wordt overheerst door de vrouwen die erg veel geld te besteden hebben aan kleding? Gek, want het overgrote deel geeft toch echt vrij weinig uit. ;)

Deel Deze Pagina