om 15;40 Luc heeft vanaf dinsdagavond al koorts. Dinsdagavond 39.6, woensdag 38, donderdag 37, dus weg koorts, en vandaag weer 39.7. Ook is ie lusteloos en wilt amper eten, wel drinken gelukkig. Ook komt er een vreemde zoetachtige geur uit zn mond, vreemde lucht. Arm kind, maak me behoorlijk zorgen ook hele tijd geen zetpil gegeven omdat koorts immers ergens voor dient, maar hij voelde zich net zo vreselijk dat ik hem 120mg heb gegeven, uur later kon ie weer lachen en spelen en met de bal gooien. Hij zit steeds met zn vingers in zn mond ook en kreunde vanochtend steeds. Zo vreemd, ben altij gelijk bang dat het wat ergs is... zucht, Luc is overigens 1,5.
Misschien gewoon tandjes, omdat hij ook met zijn vingers in zijn mond zit? Bij demi heb ik het nooit gemerkt, maar mijn schoonzus had het bij haar kleine ook altijd over een bepaalde geur uit haar kind haar mondje als er tandjes doorkwamen.
ik dacht ook kiezen, hij heeft er net 2 door, maar de koorts is dan toch niet zo ontzettend hoog? Hij heeft nooit zulke erge koorts gehad, ook niet bij die 2 kiezen van hem.
Volgens mij kunnen ze er behoorlijke koorts van krijgen. Maar het is natuurlijk altijd beter om voor de zekerheid even langs de huisarts te gaan als je er niet gerust bij bent.
Ik moet ook zo naar de huisarts met Tygo hij is ook duf en koorts, hij is wat jonger dan jouw kleintje maar je kan dan zo ongerust zijn als het om die kleintjes gaat. Succes straks
idd. ik dacht ook aan de 6e ziekte. Omdat ie vaak inene knalrode wangen heeft, alleen heeft ie die nu niet. zucht, drukmaker ben ik. Dacht zelfs aan hersenvliesontsteking, maar hij kan zn kin op de borst doen etc, dus neem aan dat dat het niet is.
Het is ook zo moeilijk met die kleintjes. Ik ben blij als ze oud genoeg zijn om aan te geven waar ze precies allemaal last van hebben
Sterkte straks met Luc (mooie naam, zo heet mijn zoontje ook )! Goed dat je even gaat, dan kun je toch met een geruster hart het weekend in.
Bij tanden krijgen ze over het algemeen geen hele hoge koorts maar meer verhoging. Verder heeft mijn Luc ook wel eens zo'n hele zoete lucht uit zijn mondje gehad tijdens ziekte. Nooit erachter gekomen wat het nou was dus ben benieuwt wat je ha zegt. In ieder geval heel veel beterschap met je kleine man.
devilchase@mijn broer heeft hersenvliesontsteking gehad en geloof me dat zie je wel. dan braak je alles uit je lijf en bent zo stijf als een plank. het kan ook een griepje zijn. het hoeft niet altijd meteen erg te zijn. of tandjes zoals gezegd. nouja zometeen kijkt de dokter ernaar da's wel fijn met het weekend voor de deur. sterkte.
he meiden het is een fikse oorontsteking hij heeft nu hypericumolie voor in zn oren met watjes en een zoutoplossing voor zn neusje. Die olie in zn oren is sterkt pijnstillend.Ook zn matrasje schuin gelegd zodat er minder druk op zn oren gaat staan. pfff ben toch gerustgesteld.
klopt hij heeft nu ook 240, maar ben zelf geen fan van paracetamol omdat ik vind dat koorts een bedoeling heeft en geeft het dan ook alleen als ie echt last en/of pijn heeft, niet om de koorts te onderdrukken, aangezien de koorts ervoor zorgt dat het lichaam het virus doodt, als je dat onderdrukt heeft het virus vrij spel en wordt je kind nog zieker. Ze zei dat het oorontsteking was. Antibiotica helpt niet bij virale infecties en deze is viraal, dus rust houden, druppelen met hypericumolie en watjes erna in de oren en neusje doen met zoutoplossing en voorlopig geen bad voor meneer.
Koorts moet je , tot bepaalde hoogte, inderdaad niet onderdrukken maar bij pijn of algehele malaise vind ik het toch wel zo vriendelijk om pcm te geven.
en een heeeeele tijd niet babyzwemmen mocht je dat doen. daar krijgen zoveel baby's elke keer weer oorontstekingen van.