Nou vandaag kwamen de duiveltjes dan, maar ik had er nog niet op gerekend omdat 2 november de laatste keer is geweest van de 1e dag. (hoop dat dat nog een beetje te volgen is) Dus ben toen maar gewoon uitgegaan van 28 dagen omdat het normaal met de nuvaring zo liep. Zou het nu dan dus zo zijn dat ik de cyclus van 26 dagen aan moet houden, of is mijn lichaam gewoon aan het wennen. Heb begrepen dat het wel even duurt voordat je lichaam zijn eigen cyclus aanneemt, maar vind het dan raar dat de duivels al zo snel weer kwamen. Je zou toch verwachten dat het dan pas later komt. Heb nu wel mijn banner op 26 dagen gezet, maar zou zo graag willen weten wanneer mijn eisprong plaats vind, maar weet niet of ik hier nu vanuit mag gaan. Zou wel fijn zijn een kortere cyclus. Nou haha wil geloof ik gewoon gerustgesteld worden....
Hoi Muissie, iedere cyclus is bij elke vrouw weer anders. Gemiddeld is het inderdaad 28 dagen. Nadat je gestopt met met welke vorm van anticonceptie dan ook moet je lichaam wennen, bij de ene is de cyclus 'maar' 21 dagen, bij de andere wel 71 dagen. Je zal een aantal maanden moeten afwachten hoe jou gemiddelde is. Wanneer je eisprong is kan dus ook wisselen. Je kan het merken wanneer je meer slijm verliest. Er zijn voldoende andere manieren, zoals ovulatietesten en temperaturen maar dan kan altijd nog. Gewoon lekker klussen wanneer je wil...
Na het stoppen met de pil werd ik snel ongesteld. daarna heeft het 25 dagen geduurd voordat ik weer voor de eerste keer echt "zelf" ongesteld wer. Erg prettig dacht ik zo'n korte cyclus, maar de vorige keer heeft het dus 33 dagen geduurd. Nu ben ik mijn eisprong maar eens gaan checken met de ovulatietesten van sensitest en gisteren was de test positief (dag 20). ik ga er dus vanuit dat deze periode ook 33/34 dagen duurt. Dankzij die teste heb ik nu wel een beter beeld van mijn cylcus! Succes!
ik zou als je het volhoud gewoon lekker klussen wanneer je wilt en het de aankomende tijd even afwachten.hoe je cyclussen dan verlopen.. zelf mag ik niets zeggen want met 5 maanden heb ik er een ovulatietest tegen aangegooid. mijn cyclus was dus helemaal niet regelmatig en dan weet ik zeker dat ik wel een eisprong heb. hij was er deze ronde dan ook keurig met dag 15. liefs esther
Haha, na bovenstaande berichten ga ik je proberen een beetje gerust te stellen; het kan ook gewoon dat jouw cyclus ietsje korter dan gemiddeld is. Ik had gelijk na het stoppen met de pil weer een redelijk regelmatige cyclus van 24-25 dagen, met af en toe een uitschieter naar 28 dagen (zie onder mijn banner). Als je zeker wilt weten wanneer je eisprong is kan je idd letten op je slijm (doorzichtig slijm waar je draden van kan trekken = vruchtbaar slijm) of ovulatietesten gaan doen. Succes met zwanger worden!
Ja haha ik zie het al, gewoon even afwachten. Nou voorlopig geen geklus, gisteren mijn verstandskiezen onder tegelijk laten trekken, dus nu met een gezicht als een meloen in bed! Maar goed, ik doe nog even geen testen, wil mijn lichaam even de tijd geven en nog niet meteen aan ovulatietesten beginnen. Overigens zou vructbaarheid erfelijk bepaald zijn? Zeg maar hoe snel het allemaal gaat. Of zou het echt gewoon een kwestie van op het juiste moment.