3 kinderen in 'korte' tijd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MilouR, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Hoi,

Ik ben benieuwd naar ervaringen, want nu we sinds deze week bezig zijn voor een derde en mijn ovulatie vandaag is, werkt het ineens op mijn zenuwen :roflmao:... Mocht het namelijk in één keer raak zijn (niet aannemelijk, maar mogelijk) dan zou de uitgekrekende datum 5 januari 2020 zijn.

Onze Hugo is van oktober 2016 en Abel van juli 2018. Dat zou betekenen dat ik drie kinderen zou hebben gekregen in net iets meer dan drie jaar tijd. Ook als het niet meteen raak is, heb ik in 2020 drie kindjes thuis :). Ofwel twee minimonsters en een baby (aangenomen dat er eentje in de peuterpubertijd zal zitten en de ander nog wel of net niet meer :o:).

Zijn er meer mama's met drie jonge kindjes, of eentje op komst? Hoe denken jullie erover?

Zenuwen of niet, dit is echt wat wij willen. Ik ben helaas wel bang om dit naar anderen te uiten, omdat we vast een stortvloed van commentaar zullen krijgen. Toch klapperen mijn eierstokken en is het héél gewenst!

Stresskipje vindt dit leuk.
  2. Daisy0508

Daisy0508 Niet meer actief

Ik heb 3 kindjes uit 2015, 2016 en 2018. De meeste commentaar komt toch van mensen die ik op straat tegenkom gek genoeg. En laat ik me daar nou niets van aantrekken:rolleyes: super gezellig. Zou me zeker niet tegen laten houden door wat anderen en mogelijk van vinden. Het is jullie leven dus deze keus is ook aan jullie.

MilouR vindt dit leuk.
  3. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik ben superbang.

Stresskipje en MilouR vinden dit leuk.
  4. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Dat heb ik dus ook! Het gekke is dat ik dan weer tegen jou zou willen zeggen dat het vast goed komt, terwijl ik het voor mezelf betwijfel :rolleyes:

Stresskipje vindt dit leuk.
  5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Jij bent van Ls groep geweest toch? :roflmao:

Ik vind vooral al het praktische kut, daar moeten we maar niet naar kijken denk ik :rolleyes:

6. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Wij waren allebei van de geboortegroep lid hier ja! Wel leuk te zien dat jij zwanger bent :). Hoe voel je je en al aan anderen verteld?

En in welke zin het praktische? Waar zie je tegenop? Druk zal het sowieso zijn met drie kleintjes, autozitjes en wagens. Hier is dat gek genoeg ook bijzaak en vast wel iets op te vinden :rolleyes:

7. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ach meningen... mensen hebben meningen over alles. Over kV, over bv, over wel of niet samen slapen. Over veel kinderen krijgen, het er bij 1 houden. En blijkbaar ook over kinderen dicht op elkaar. De mijne zijn 10, 6 en eentje bijna geboren. Dus ik pas absoluut niet in het plaatje. Maar in een ander topic zei iemand dat mensen die kinderen ver uit elkaar krijgen gewoon te moe zijn of geen zin hebben om tijd aan hun kind te besteden en daarom lang wachten op de volgende... dus ook als je lang ertussen hebt loop je tegen meningen op. Was overigens wel voor t eerst moet ik zeggen :roflmao:

Hoe dan ook... jouw leven, jouw keuze... niemand heeft daar iets mee te maken. Wil ik toch even zeggen :D

stiertje88 vindt dit leuk.
  8. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Krijg geen drie stoelen in een auto tenzij ik een slurpende mpv aanschaf, dat wil ik niet. Zie mezelf niet beladen met drie jonge kinderen naar de supermarkt zelfs, dus denk dat ik forever thuis zit. Wat ga ik doen met de kamers? Nu al geen rust, straks letterlijk nooit meer 1 seconde voor mezelf

:roflmao:

9. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Straks drie tegelijk naar school. Ga bijna hopen dat er 1 dom wordt, anders 3k per jaar of zo man per kind

bozoe en Sabje333 vinden dit leuk.
  10. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Doen!
    Geen ervaring, ik ben voor 1 kind net zolang bezig geweest als jij voor 3 kinderen.
    Maar als jullie het zo willen, doe je dat toch lekker.

Wij krijgen idd opmerkingen over dat er zolang tussen zit, dus je kunt het toch nooit goed doen.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.126
    12.102
    113
    [QUOTE="MamaZijnIsDeBom, post: 22260291,]Maar in een ander topic zei iemand dat mensen die kinderen ver uit elkaar krijgen gewoon te moe zijn of geen zin hebben om tijd aan hun kind te besteden en daarom lang wachten op de volgende... dus ook als je lang ertussen hebt loop je tegen meningen op. Was overigens wel voor t eerst moet ik zeggen :roflmao:

Hoe dan ook... jouw leven, jouw keuze... niemand heeft daar iets mee te maken. Wil ik toch even zeggen :D[/QUOTE]

Haha! Dit is voor het het eerst dat ik dit lees. Bij mij heeft het medische redenen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een fijn idee vind straks, zoontje naar school, alle tijd voor de baby! Guilty!

MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik had er vier onder de zes, en het was best druk maar achteraf gezien was het echt dikke prima. Je groeit er echt in. En geen domme kinderen hier, gewoon goede spaarplannen hebben , dan komt het echt goed ( momenteel 2 op mbo, en een hbo, vanaf 2021 alle vier op hbo)

MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  13. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Ik had ooit drie kinderen in 2jr8mnd tijd (en vier binnen vijf jaar). Weinig genieten aan, veel op de automatische piloot beleefd. Weinig exclusieve aandacht per kind, veel te kort de jongste thuis. Heel veel dingen weet ik ook domweg niet meer. Eerste woordjes tandjes stapjes... Het was een opluchting toen de vierde naar school ging en de tropenjaren voorbij waren.

Vijfenhalf jaar later kreeg ik de vijfde. Wat héb ik genoten. Ik weet alles nog. De eerste keren, leuke anekdotes........

Naar mijn persoonlijke mening, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, is er voor (exclusieve) aandacht en "de jongste mogen zijn" echt veel te zeggen, zowel voor ouder(s) als kind, zowel qua herinneringen en ervaring als ontwikkeling.

In mijn ogen is om deze redenen (en dat kan tot op detailniveau beargumenteerd worden maar nogmaals dit betreft nog altijd een persoonlijke ervaring) een leeftijdsverschil van tussen de 3,5 en 4 jaar ideaal. Hier niet gelukt deze keer, het kindje in mijn buik liet nogal op zich wachten. In het verleden behaalde rendementen bieden immers geen garanties voor de toekomst... ;)

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik had er 3 onder de 3 en straks heb ik er 4 onder de 5. Druk? Ja. Word ik soms knettergek van ze? Ja. Maar het is reuze gezellig. De oudste 2 kunnen elkaar soms vreselijk in de haren zitten, maar ze kunnen ook zo leuk doen samen. Echt zusjes. En ze zijn allebei gek op nummer 3, wat een echte knuffelkont is. Maar ook een kindje die wel van zich laat horen als het haar niet aanstaat.

Ik zou het voor geen goud anders doen.

MilouR vindt dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.890
    18.682
    113
    Vrouw
    ieder zo zijn ding. Commentaar van anderen moet je maar naast je neer leggen en niet naar luisteren. Als jullie dit graag willen, prima. Wie ben ik om daar commentaar op te geven? Kan alleen zeggen dat ik er persoonlijk niet aan zou moeten denken. Jeetje word nu al af en toe gek, met 3 in 3 jaar tijd zou je me naar het gesticht kunnen brengen:o::roflmao:
    Nu wilden we graag 2/2.5 jaar tussen 1e en 2e maar het loopt wat uit.
    En zelfs dan als het wat langer duurt hebben mensen weer commentaar 'kleiner leeftijdsverschil is leuk, dan hebben ze nog wat aan elkaar '. Is toch nooit goed:p

MilouR vindt dit leuk.
  16. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Niet geheel vergelijkbaar misschien maar drie onder de twee is me nét niet gelukt ;)
    Het is onwijs druk maar echt genieten. Het grote voordeel vind ik dat ze toch wat aan elkaar hebben en alles tegelijk opgaat.
    Het nadeel is wel dat 1 op 1 tijd er amper is. Voel me vooral naar de oudste vaak schuldig, hij is echt anders gewend. Al is hij gek op zijn zusjes :)

17. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Hier heb ik er straks vijf in 5.5 jaar tijd. Tot nu toe bevalt het mij prima. Tuurlijk het is wel hectisch en chaotisch af en toe, maar ook zo leuk! Ze spelen zo lief met elkaar.

En van commentaar trek ik mij echt niets aan.

18. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik heb er nu 3 onder de 3. Druk? Absoluut Praktisch? Nee, maar wat een rijkdom. Als ik mijn 2 jongens met elkaar zie spelen dan smelt mijn hart. En ze zijn zo dol op hun kleine zusje. Ze slaan elkaar ook regelmatig de hersens in en ik ben geregeld een hele dag politie agent. Naar buiten gaan is een hele onderneming en de wasmand is nooit meer leeg. Het is echt even overleven maar er zijn ook zoveel geluksmomenten en momenten waarop ik intens kan genieten van mijn kindjes. Overal is een oplossing voor, het is gewoon even handigheid vinden. Ik ga gerust met alle 3 naar de supermarkt en zelfs de binnenspeeltuin heb ik al aangedurfd met alle 3. Ik zou het niet anders meer willen.

MilouR vindt dit leuk.
  19. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben zwanger van de 3e.
    C is van 2015 & N van 2017.
    Ze zullen net 4 en 2.5 zijn als de baby geboren word.
    Druk? Ja vast wel maar ik kijk er enorm naar uit.

C is een echte helper en die kan je alles vragen en ze doet het.
    N is wat lastiger, die is ook behoorlijk jaloers dat word wel moeilijk maar zijn zus zal dan op school zitten dus veel zal er niet veranderen qua aandacht.

Ze slapen al samen.
    N is uit zichzelf verhuisd :roflmao: die pakte zijn dekens en knuffels en ging bij haar liggen.
    De baby krijgt de slaapkamer van N.
    Auto krijgt zeer waarschijnlijk een multimac systeem of we moeten alle stoeltjes erin krijgen.

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Hier ook een multimac. 3 stoeltjes passen wel op de achterbank, maar nu moesten we toch of een andere auto of zo'n systeem. Het is dat laatste geworden, vorige week besteld.

Deel Deze Pagina