wat geloven jullie hiervan?? mac donaldspatat??

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

shoarmaburger gebakken in varkensvet :p

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    soms is het idd de manier waarop je iets leest maar jou manier van schrijven is vrij duidelijk en eigenlijk maar op 1 manier op te vatten.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    lekker met saus van schaapie;)

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Lekker toch ;)

5. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Geen idee of je moslim bent en het praktiseerd. Zo wel dan zou me tekst helemaal niet overdreven zijn.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zeg hou je een beetje in he!
    Wie ben jij om te beweren dat mensen iets niet mogen doen, als er niet eens een fatwa over is?
    Dat de Mac in NL geen halalspul verkoopt wil nog niet zeggen dat dat in de rest van de wereld zo is.
    MacDonald is open over de herkomst van de producten die ze gebruiken, je kunt alles in de restaurants navragen, op hun websites bekijken, en als je ze mailt heb je snel antwoord. Kan ik niet zeggen van grillroom Iskander of Antalya helaas.

Mensen zouden niet zo snel dit soort stierenpoepspam die onder hem mom van 'als je dit niet liket dan hou je niet van allah' het internet op gemikt worden moeten geloven of verspreiden.

7. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Zo ik word hier echt zwaar moe van. Ik heb nergens beweerd dat de mac HARAM is!!! Daar zit toch wel een groot verschil is. Ik schrijf nog duidelijk dat het me een worst zou wezen als jij of wie dan ook het wel eet.

Ik schreef duidelijk dat een Moslim dit soort troep niet hoort te eten. Verdiep je even waar ze bv in inversteren. En buiten dat een moslim hoort gezond te leven. Aan halal vlees zitten namelijk nog wat voorwaarden.. Staat duidelijk in vele ahadeeth.

En die onzin over "je houdt niet van Allah" daar ga ik nog ineens op in.

Eet wat je wilt.. Ik heb nergens gezegd dat iets haram is. Ik behoor niet tot de ullamah

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

doe je het toch lekker niet;) Is niet mijn probleem.
    Moslim? Uhm niet iedereen in de wereld is moslim hoor. Gelukkig maar:D Ik heb een pesthekel aan moslims zoals jij die ons dingen voorkauwt die we moeten doen.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

*klapt stoeltje uit onder het genot van een mc chicken*

10. knap

knap Niet meer actief

Noppe geen moslim.... wel respect voorals dat leeft en gelooft. En ken genoeg moslims maar die heb ik nog nooit zo horen praten als je nu doet. Vriend is hindoe en leef met hem meemaar ben voor al athiestis aan gelegd.. geloven is lief hebbem niet andere veroordelen alz ze bij de ma eten. En helal vind jij prima. Ik heb liever geen helal....ieder zijn of haar mening...

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    tja ummmhuppeldepup.

door zulk soort uitspattingen zoals die van jou krijgen mensen dus het verkeerde moslimbeeld. altijd zo vijandig reageren en denken dat hun eigen moslimgebeuren het juiste is.

gelukkig zijn er hier ook moslim meiden op zp die wel normaal reageren dus misschien wel iets om over na te denken.;)

en anders als je niet een klein beetje voor elkaar respect op kan brengen voor elkaars normen en waarden denk ik dat je beter ergens naar toe kan gaan/ verhuizen waar iedereen zo denkt en praat als jij.

sorry dat ik het zag maar moest ik echt effe kwijt

12. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Dan is het jammer dat jullie het zo opvatten. Ieder heeft zijn mening zo ook ik :) en dat die jullie niet aan staat is dan jammer.

En nee ik denk niet aan "eigen moslim gebeuren" ik spreek namelijk niet uit me begeertes. Dit is niet toegestaan in de Islam. Ik gaf alleen aan dat Moslims daar niet zouden moeten eten. En ik gaf ook aan waarom. Dat sommige het daar niet mee eens zijn is hun keus. Net zoals het mijn keus is om dit te zeggen. Ik vervaardig geen fatwa en ben ook geen imam. Ik zeg dus ook niet dat iets haram is. Want sommige willen me woorden in de mond leggen en dat sta ik niet toe

13. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Waar maak je je nou druk om mens? Je geeft zelf al aan dat je geen moslim bent. Wat is het probleem dan?

Nergens schreef ik dat jij iets MOET doen. Ik schreef duidelijk eet wat je wil doe wat je wilt. En dat je een pesthekel hebt aan sommige moslims boeit me ook vrij weinig. Er zijn wel meer mensen op deze aardbol die moslims haten..

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als het zo verboden is vraag ik me af waarom je dan toch altijd best veel moslims bij de mac ziet...

Zijn dat zulke slechte moslims dan?

15. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0

Ook jij snapt me tekst verkeerd. Ik veroordeel niemand.. Ieder zijn eigen graf. En dat jij liever geen halal wilt is jou keus.. Gelukkig genoeg keus in Nederland toch?

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ach ja, ik ben moslima. Ik eet weleens bij de mac, ook weleens frietjes.. maar ook wel salades of een mc flurry. Ik heb verder niks met boycotten ofzo (als het daar ook om mocht gaan?) en eet liever een ijsje of frietje bij de mac dan bij een halal Turk hier om de hoek met z'n fabrieksdoner of vieze lahmacun die niet te naggen is. Ik laat mijn kinderen dat ook echt niet eten.

17. knap

knap Niet meer actief

Voel een slotje en ban aankomen

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mac is helemaal niet verboden hoor. :)

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Niet om rot te doen hoor, maar ik heb werkelijk geen idee wat fatwa en haram betekent.... :(

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nja als ik die ander (niet lullig bedoeld zit op mn foon en weet dr naam ff niet meer) moet geloven dan is het dus verboden want je mag niet ongezond eten..

Deel Deze Pagina