Hoe weet ik het?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door enne, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Het kan zijn dat ik pco heb en dan de lichtste vorm dit kon de gynacoloog destijds niet met zekerheid constateren. De huisarts zegt dat ik eerst moet proberen spontaan zwanger te worden. Ze vind het niet nodig me nu al te testen en wil geen clomid geven. Ik wordt niet ongesteld ben nu 5 weken gestopt met de pil. Heb wel wat vage herkenbare zwangerschaps symptomen, die ik hier op de site bij zwangere lees. Kan het zijn dat ik al zwanger ben? Wat moet ik dan voelen en wanneer kan ik dit testen?
    Ik weet immers niet wanneer mijn ovulatie was/is.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Enne,

er zijn geen dingen die je specifiek moet voelen als je zwanger bent. De een heeft heel veel klachtjes en de ander voelt helemaal niets, dus daar kun je niet op bouwen. Als je met de pil stopt kan je lichaam wel een half jaar nodig hebben om weer een goede cyclus op te bouwen. Dit hoeft niet, maar dat is wel een reden dat er vaak gewacht wordt tot er weer een beetje overzicht op is en de kans bestaat gewoon echt zeker dat je spontaan zwanger raakt. Dus eerst de natuur zijn gang laten gaan, want stelletjes die ´niets´ hebben mogen ook zeker een jaar proberen alvorens er iets wordt ondernomen. Dus niet te snel in de medische molen. Je ozu kunnen testen omdat je je ongestledheid nog niet hebt gehad. Het is lastig, maar de komende tijd zul je wellicht wel meer van dit soort onzekere momenten krijgen. Als je nu negatief test, ben je niet aanwijsbaar zwanger en is het toch gewoon afwachten geblazen. Je kunt wle bv al je temp bij gaan houden of ovulatietesten halen. Dan krijg je wellicht wat sneller inzicht in je cylcus.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina