3,7 mm

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by merder, Apr 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merder

merder Lid

Sep 30, 2007
    39
    0
    0
    Hoi,

Vandaag heb ik mijn eerste echo gehad. Omdat ik in oktober een miskraam heb gehad, mocht ik al erg vroeg komen. Het zag er volgens de verloskundige allemaal mooi uit (goede dooierzak, vruchtje in de baarmoeder en hartaktie!). Het was nog te klein om goed op te meten, maar ongeveer 3,7 mm. Nu keek ik net op een site om een plaatje te zien van zo'n mini-embryo maar daarbij staat dat je dan net 4 weken zwanger bent. Dit terwijl ik volgens de verloskundige rond de 5,5 a 6 weken zwanger zou zijn (eerste dag laatste menstruatie 5 maart, onregelmatige maar wel iets langere cylcus).

Dit kan toch niet kloppen? Kunnen jullie uitleggen hoe dat kan? Dit is toch hopelijk niet erg?

groetjes,

Merder

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Merder,

omdat het nog zo klein is is het inderdaad niet goed op te meten. Daarom moet je ook nog een keer terug voor een exacte meting. Maar ben wat dat betreft maar gerust hoor, want het hartje gaat pas kloppen vanaf 5 weken en 6 dagen ongeveer, dus je bent niet minder ver zwanger dan dat!

Groetjes Brigitte

Share This Page